Šalia geležinkelio – medelių sodinimo akcija

 Šalia geležinkelio – medelių sodinimo akcija

J. Biliūno gatvėje, šalia kurios driekiasi geležinkelio arterija Vilnius–Klaipėda, daugiau nei vieno hektaro sklype pasodinti 135 želdiniai./Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr.

Dimitrijus KUPRIJANOVAS

Kėdainių miesto J. Biliūno gatvėje, šalia kurios driekiasi geležinkelio arterija Vilnius–Klaipėda, daugiau nei vieno hektaro sklype pasodinti 135 želdiniai. Juos praėjusią savaitę sodino geležinkeliečiai, vietos gyventojai ir savivaldos atstovai. Akcija siekiama, kad gražėtų ne tik vietovė, bet mažėtų ir aplinkos tarša.

Žaliausia infrastruktūra

Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ toliau kuria žaliąsias erdves šalia geležinkelio.

Tokios akcijos vykdomos ne tik Kėdainių, bet ir kituose miestuose.

„Žaliausio transporto – geležinkelių – infrastruktūra privalo būti ne tik saugi bei funkcionali, bet ir draugiška aplinkai, tvari.

Žaliosios erdvės – natūraliausias būdas mažinti traukinių skleidžiamą triukšmą arčiausiai geležinkelio gyvenantiems Kėdainių gyventojams, o keleiviams – gražesnis kraštovaizdis pro traukinio langus“, – sakė Arvydas Dveilys, „LTG Infra“ techninės priežiūros vadovas.

Vietos gyventoja Lina Linevienė ne tik šypsena patalkininkauja, bet ir su kastuvu puikiai moka darbuotis./Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr.

Gyventojai patenkinti

J. Biliūno gatvėje gyvenantis ir pats talkoje dalyvavęs miesto parko seniūnaitis Ruslanas Linevas sakė, kad bet kokio ir bet kurioje vietoje medžio pasodinimas yra nauda Motinai Žemei.

„Kuo daugiau tokių akcijų – tuo tik geriau. Ir nesvarbu, kas jas organizuoja. Įmonės, įstaigos ar organizacijos.

Šį kartą susirinkome į geležinkeliečių akciją, kurios metu sodinami išties dideli medeliai. Nauda, žinoma, akivaizdi.

Ir visuomet smagu prisidėti prie tokių akcijų. Atėjome su žmonele Lina. Ji ne tik šypsena patalkininkauja, bet ir su kastuvu puikiai moka darbuotis“, – šypsojosi R. Linevas.

Žaliosios erdvės – natūraliausias būdas mažinti traukinių skleidžiamą triukšmą arčiausiai geležinkelio gyvenantiems Kėdainių gyventojams, o keleiviams – gražesnis kraštovaizdis pro traukinio langus.

Aut. past.

Medžiai – nauda

„LTG Infra“ duomenimis, dar viena žaliųjų erdvių nauda – švelninama klimato kaita, nes želdiniai įsisavina į aplinką išmetamą anglies dvideginį (CO2), todėl mažėja aplinkos tarša.

Skaičiuojama, kad vienas medis vidutiniškai per metus sugeria apie 10 kg CO2.

„Šioje vietoje, J. Biliūno gatvėje šalia geležinkelio ir gyvenamųjų namų, pasodinti 135 dekoratyviniai medžiai ir krūmai – serbinės eglės, juodosios pušys, europiniai maumedžiai ir pūsleniai putinalapiai.

Želdinių aukštis siekia nuo 1,3 iki 3 metrų“, – dėstė A. Dveilys.

Medžius sodino geležinkeliečiai, vietos gyventojai ir savivaldos atstovai. Akcija siekiama, kad gražėtų ne tik vietovė, bet mažėtų ir aplinkos tarša./Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr.

Šalino krūmynus

Tiesa, iki medžių sodinimo geležinkeliečiams teko atlikti paruošiamuosius darbus, kurių metu buvo šalinami menkaverčiai medžiai ir krūmynai.

„Žaliųjų erdvių įveisimo ir atkūrimo darbų metu šalinami medžiai ir krūmai, turintys menkavertę medėjančią augaliją, žuvę, sausi ar intensyviai džiūstantys medžiai, keliantys grėsmę saugiam traukinių eismui.

Šiuos darbus atlikome šiemet nuo pat pavasario.

Jų vietoje, atsižvelgus į augavietes ir jų individualias savybes, bus sodinami nauji medžiai ir krūmai, kurie suformuos akiai patrauklią, tankią žalią zoną“, – paaiškino „LTG Infra“ techninės priežiūros vadovas.

Per šiuos metus „LTG Infra“ šalia geležinkelio visoje Lietuvoje pasodino jau daugiau nei 20 tūkstančių želdinių.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video