Prasidėjo dar vieno pėsčiųjų ir dviračių tako projektavimas: kainuos kone 2 mln. eurų

 Prasidėjo dar vieno pėsčiųjų ir dviračių tako projektavimas: kainuos kone 2 mln. eurų

Vienas pėsčiųjų ir dviračių takas ties „Vaivorykštės“ tiltu jau yra, tačiau jį pavasariais semia ir jo šlaitus graužia potvynio vanduo. Baiminamasi, kad ši istorija nepasikartotų ir su naujuoju pėsčiųjų ir dviračių taku, kuris bus tiesiamas nuo prie Vaivorykštės tilto esančio pėsčiųjų tako išsišakojimo, eis palei upę, kol galiausiai ties „Spindulio“ mokykla susijungs su J. Basanavičiaus gatve./„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Tikėtina, kad kraštiečiai neilgai trukus galės džiaugtis dar vienu pėsčiųjų ir dviračių taku. Beveik dviejų kilometrų ilgio takas, su keliomis sustojimo ir atokvėpio vietomis, bus nutiestas vaizdingame kraštovaizdyje palei Nevėžio upę. Tiesa, kol kas įvyko tik pirmasis darbų etapas – projektavimas. Projektą pristačius, sulaukta gyventojų siūlymų, kaip projektą kiek patobulinti. Tik vėliau, parengus techninį projektą, bus perkama darbų paslauga ir projektas išvys dienos šviesą. Planuojama, kad visas projektas atsieis 1,8 mln. eurų, o faktiškai darbai prasidės kitąmet ir baigsis 2027 metais.

Drieksis nuo „Vaivorykštės“ tilto iki J. Basanavičiaus gatvės

Naujasis pėsčiųjų ir dviračių takas bus tiesiamas nuo prie Vaivorykštės tilto esančio pėsčiųjų tako išsišakojimo, eis palei upę, kol galiausiai ties „Spindulio“ mokykla susijungs su J. Basanavičiaus gatve. Planuojama, kad šis pėsčiųjų ir dviračių takas bus sujungtas su jau esamais takais, tad taip palaipsniui bus sudaromas ilgas ir vientisas takas pėstiesiems ir dviratininkams vaizdingu Kėdainių miesto reljefu.

Toje vietoje, kur bus planuojamas pėsčiųjų ir dviračių takas, šiuo metu yra tuščia teritorija su želdiniais bei esamais lauko inžineriniais tinklais. Projektuojamas atskiras pėsčiųjų takas su juodų betoninių trinkelių danga, kurio plotis sieks 1,8 m.

Šalia pėsčiųjų tako projektuojamas atskiras, dvipusiam dviračių eismui skirtas takas su spalvoto asfalto danga, kurio plotis – 2,5 m. Takų dangos įrėminamos vejos bortais. Take numatoma įrengti poilsio aikšteles, pritaikytas žmonėms su negalia. Aikštelėse bus įrengti suoliukai su šiukšliadėžėmis. Aikštelių išmatavimai – 4×3 m. Pėsčiųjų takas bus pritaikytas neįgaliųjų poreikiams.

Taip pat numatoma atnaujinti esamo privažiavimo kelio asfalto dangą, taip pat taką numatoma apšviesti.

Spręs ir užliejimo klausimą

Projektą už kone 40 tūkst. eurų parengusios įmonės „Medstatyba“ atstovai, išklausę projektinius pasiūlymus teigė, kad į juos atsižvelgs, jei sutiks projekto užsakovas – kitaip sakant, savivaldybės administracija.

„Ar projektuojamo dviračių tako dalys pateks į apsemiamą teritoriją? Matome, kad vietomis jis labai priartėja prie Nevėžio, o jau turime skaudžią patirtį su dviračių taku, esančiu iki „Vaivorykštės“ tilto, kai jis buvo užlietas ir nukentėjo. Ar įvertinti galimi potvyniai ir jų padariniai?“, – projekto pristatymo metu teiravosi rajono tarybos narys, buvęs savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Kacevičius.

„Mes kiek toje vietoje važinėjome ir apžiūrinėjome ją, mums sakė, kad būna, jog ten Nevėžio vanduo pakyla net iki paties viršaus. Bet kuriuo atveju yra tikimybė, kad naująjį taką gali apsemti vanduo.

Na, bandysim numatyti kažkokius sprendinius. Projektinių pasiūlymų stadijoje nesprendžiam to, čia tik bendra vizija“, – sakė projekto rengėjai.

Du milijonai eurų – solidi pinigų suma. Jei 2021 metais, svarstant šio dviračių tako rengimą dar nebuvo žinoma, iš kur bus gauti pinigai, dabar situacija jau kitokia.

Aut. past.

Ar nebus dar viena „juodoji trasa“?

Panašu, kad po paskutinio pėsčiųjų ir dviračių tako pristatymo visuomenei, krašto  politikai skeptiškai žvelgia į projektuotojų suvokimą, kas yra patogus ir funkcionalus dviračių takas.

Politikai teiravosi, ar takas tikrai bus pritaikytas ir negalią turintiems žmonėms ir ar juo išties bus galima laisvai ir be kliūčių važiuoti dviračiais nuo pat tako pradžios iki pabaigos.

Projektuotojas teigė, kad vadovaujantis nurodymais, pėsčiųjų ir dviračių take neturėtų būti jokių aukštų ir neįveikiamų nuokalnių ar įkalnių.

„Techniniame darbo projekte, išsibrėžus išilginius nuotolius matysime, kiek trasą galima pastumdyt į šonus. Dviračių ir pėsčiųjų takams yra nurodyti maksimalūs išilginiai nuotoliai, jais ir vadovausimės. Tad ir negalią turintys žmonės, ir dviratininkai taku galės naudotis be problemų.

Kur bus stačiau, gal reikės nukasimus daryti, gal pačią trasą žemyn paleisti, tačiau, žinoma, turėsime išlaikyti atstumus nuo upės tam, kad takas nebūtų apliejamas.

Tačiau kol kas to nesprendžiame. Techniniame darbo projekte spręsime šiuos klausimus“, – žadėjo „Medstatyba“.

Beveik dviejų kilometrų ilgio takas, su keliomis sustojimo ir atokvėpio vietomis, bus nutiestas vaizdingame kraštovaizdyje palei Nevėžio upę.

Aut. past.

Projektas buvo padarytas anksčiau, bet pinigai „nuplaukė“

Tiesa, šioje vietoje planuojamo dviračių tako projektas buvo parengtas dar 2021 metais. Tuomet projekto rengimas atsiėjo 7 tūkst. eurų. Tada ne tik projektas buvo kone penkis kartus pigesnis nei dabar, bet ir suprojektuotas dviračių takas turėjo atsieiti tik apie milijoną eurų, o ne kone du, kaip planuojama dabar.

Tiesa, nepalanki situacija, lėmusi 7 tūkst. eurų projekto vertės praradimą susiklostė po to, kai centrinė valdžia nutarė, kad vienas takas negali būti tiesiamas ir pėstiesiems, ir dviratininkams. Dėl to teko perdaryti projektą, o ir sprendiniai jau visai kitokie – mat vietoje 2021 metais suplanuoto vieno tako, skirto tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams, atsiranda faktiškai du takai vienas šalia kito: vienas pėstiesiems, kitas – dviratininkams.

„Ruošiantis naujam 2021-2027 metų finansavimo laikotarpiui buvo rengiamas supaprastintas naujos statybos projektas. Parengtas 2022 m. suprojektuotas 2,5 m pločio bendras pėsčiųjų dviračių takas. 

2022–2030 metų plėtros programos valdytoja LR susisiekimo ministerija nurodė, kad bendras pėsčiųjų ir dviračių takas viename sraute negalimas (tik išimtinais atvejais, kur nėra galimybės įrengti atskirų pėsčiųjų ir dviračių takų).

Projektuojami pėsčiųjų ir dviračių takai turi būti atskirti bortu ar kitais elementais.

Atsižvelgiant į finansavimo gairėse  nurodytas tinkamas finansuoti veiklas, CPVA minėtą projektą ir jame įgyvendinamas veiklas pripažino netinkamomis finansuoti“, – aiškino Kėdainių rajono savivaldybės Statybos skyriaus vyriausiasis specialistas Audrius Zubavičius.

Planuojama, kad visas projektas atsieis 1,8 mln. eurų, o faktiškai darbai prasidės kitąmet ir baigsis 2027 metais.

Aut. past.

Iš kur ims pinigus?

Du milijonai eurų – solidi pinigų suma. Jei 2021 metais, svarstant šio dviračių tako rengimą dar nebuvo žinoma, iš kur bus gauti pinigai, dabar situacija jau kitokia.

Šiam dviračių ir pėsčiųjų takui finansuoti skiriami pinigai iš Europos Sąjungos.

„Šis pėsčiųjų ir dviračių takas yra dalis projekto „Dviračių ir pėsčiųjų takų infrastruktūros  gerinimas bei darnaus judumo priemonių diegimas Kėdainių mieste“, kuris jau yra įgyvendinamas pagal regioninę pažangos priemonę „Skatinti darnų judumą miestuose“, – tikslino A. Zubavičius.

5 Komentarai

  • Jau aisku ir kokia imone laimes konkursa, reik durniu but, kad nesuprast kas laimes

    • Tai pas mus viską doresta laimi, kiek visko stato mieste, tai tik ta firma gauna uzsakymus

  • Butina irengt naujas ir atnaujint esamas slėptuves. Gyvenam šalia neprognozuojamu, pyslaukiniu maskaliu , 3 metai žiauraus karo, o jie viena šalia kito pėsčiųjų tiltus stato …. Kur prioritetas ?

  • Jau pasidare kas norejo tas sleptuves, as ir pasidariau po zeme nemaza, kad nuo driskiu bombu galima butu paslepti moteris ir vaikus

  • Dingsta noras važiuot su dviračiu ar paspirtuku . Kol mieste smirdes- dviračių tako tiesimas- pinigai i bala

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content