Dėl senesnių automobilių TA dažnumo spręs savivaldybės?

BNS Juliaus Kalinsko nuotr.
Liuksemburge vykstančiame Europos Sąjungos (ES) transporto, telekomunikacijų ir energetikos (TTE) tarybos posėdyje susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis pristatė Lietuvos poziciją dėl Europos Komisijos siūlomos Techninių apžiūrų paketo peržiūros. Šiuo pasiūlymu siekiama sugriežtinti transporto priemonių techninės būklės reikalavimus visose ES šalyse, įskaitant prievolę kasmet tikrinti senesnius automobilius. Ministras išreiškė nepritarimą tokiems pokyčiams ir pabrėžė, kad jie būtų pertekliniai transporto priemonių savininkams Lietuvoje.
Labiausiai Lietuva prieštarauja pasiūlymui įvesti privalomą kasmetinę senesnių nei 10 metų automobilių techninę apžiūrą. Šis siūlymas, pasak ministro, kelia didelių abejonių ir reikalauja papildomo vertinimo, nes nėra objektyvių duomenų, pagrindžiančių būtinybę dažninti technines apžiūras. Pasak jo, Lietuvoje vidutinis automobilių amžius yra didžiausias Europoje, todėl būtina atsižvelgti į konkrečių valstybių specifiką ir ragino palikti lankstumą valstybėms.
„Tokia prievolė reikštų didelę administracinę naštą tiek transporto priemonių savininkams, tiek techninės apžiūros centrams. Šiuo metu Lietuvoje daugiau nei 80 proc. transporto priemonių yra senesnės nei 10 metų, todėl kasmetinė apžiūra paveiktų apie 1,5 mln. gyventojų, o papildomi administraciniai kaštai per dvejus metus viršytų 38 mln. eurų“, – taryboje argumentus dėstė E. Sabutis.
Ministras E. Sabutis akcentavo, kad būtina rasti pusiausvyrą tarp saugumo reikalavimų, administracinės naštos ir transporto priemonių savininkų sąnaudų. Be to, Lietuva abejoja dėl lengvųjų krovininių transporto priemonių (N1 kategorijos) išmetamųjų teršalų patikros praėjus tik vieniems metams nuo pirmosios registracijos ir siūlo šią procedūrą atlikti po dvejų metų. Taip pat Lietuva laikosi nuomonės, kad kitoje valstybėje narėje atliktos laikinos techninės apžiūros galiojimas turėtų būti pripažįstamas pagal tos valstybės narės teisės aktuose nustatytą laikotarpį, o ne griežtai šešių mėnesių laikotarpiui, kaip siūlo Komisija.
Ministras paragino kitas ES valstybes nares artėjančiose derybose kritiškai įvertinti EK siūlymus, analizuoti galimą poveikį ir teikti konstruktyvius siūlymus, atsižvelgiant į jų nacionalinį kontekstą.
E. Sabutis ES valstybių narių ministrams akcentavo, kad Lietuva remia subalansuotą požiūrį į transporto sektoriaus reguliavimą, siekiant užtikrinti saugumo, aplinkos apsaugos ir ekonominio efektyvumo pusiausvyrą. Lietuva pritaria griežtesnėms automobilių patikroms keliuose ir vertina pastangas plėsti duomenų mainus tarp valstybių narių, kad būtų lengviau stebėti techninės būklės pokyčius ir užkirsti kelią ridos klastojimui. Be to, Lietuva sveikina tikslą skaitmenizuoti transporto priemonių registracijos ir techninių apžiūrų dokumentus, kas padėtų patogiai juos naudoti kelionėse.
Lietuva iš esmės teigiamai vertina šį paketą. Šioje ES taryboje vyksta tik pirminis apsikeitimas nuomonėmis politiniu lygiu apie šį paketą, pasiūlymai toliau bus svarstomi ekspertų lygiu darbo grupėse.
Balandžio pabaigoje EK pristatytu Techninių apžiūrų paketu siekiama pagerinti kelių eismo saugumą ir aplinkos apsaugą, įvedant griežtesnes technines apžiūras ir papildomus patikrinimus. EK skelbė, kad siūlomi pokyčiai susiję su ES kelių eismo saugumo politikos programoje įtvirtintu tikslu iki 2050-ųjų Bendrijos keliuose žuvusių ir sunkiai sužeistų žmonių skaičių sumažinti beveik iki nulio, o iki 2030 metų – 50 procentų.
6 Komentarai
Kodėl Lietuvoje niekas neįvertina kelių būklę ir visą kelių infrastruktūrą, atsižvelgiant į važiavimo saugumą, kelių būklė siaubinga, ar tai ne valstybės reikalas, o tik nori užkrauti rūpesčiais senesnių nei 10 metų automobilių savininkus, kodėl? Juk automobilis, nepriklausomai nuo tarnavimo laiko, jei jis praėjęs techninę apžiūrą, ar toks automobilis gali kelti pavojų dalyvavimą eisme? Gal paprasčiausia reikėtų gerinti kelių būklę, kad eismas būtų saugesnis ir tuo pačiu patys vairuotojai dalyvaujantys eisme, būtų sąmoningi, atidesni, nevartoję alkoholio, psichotropinių medžiagų (tai manyčiau ir lemia daugelį nelaimingų avarijų kelyje), paprasčiausiai, būkime kelyje Gerais vairuotojais ir nereikės visokių Valstybės įstaigų nesąmonių. Kodėl niekas nepaprotina Mūsų išrinktuosius?
Geros dienos.
P.S. Pagal statistiką Lietuvoje yra apytiksliai apie 1,5 milijono automobilių senesnių nei 10 metų, kodėl taip yra, kodėl nesusimasto valdžia?, mes kiekvienas Lietuvos gyventojas norėtume važinėti naujais automobiliais, bet ar tai galime įgyvendinti?. Gerinkite Mūsų gyvenimo lygį ir tada važiuosime naujais automobiliais, kodėl tai šį reikalą aktualiai nesprendžia vyriausybė. o tiesiog imasi drastiškų priemonių (tiesiog pavadinčiau nesąmone), be tuo pačiu atsikratydama problemos sprendimo, negalvodama kaip tai išspręsti, kodėl tai turėtų spręsti savivaldybės? Kokiu pagrindu? Jinai (Mūsų valdžia) tik sugeba propaguoti ir skatinti mus pirkti elektromobilius ar kitus naujus automobilius, kurių kaina mums neįkandama, tai ne eiliniams piliečiams!
Sukišo velniškus pinigus kelio Jonava-Kėdainiai remontui,o lietui lyjant,žiūrėk kad nenuskristum į griovį dėl vandens pilnų provėžų, lenkuose vadintų ,,koleika”.Lenkija ES pinigus kokybiškai kelių statybai įsisavino,o mūsų VIA ,,pragrajino ”beinstrumentuodama su asfaltų paklijavimais?Vakar per lietų teko važiuot iš Jonavos,tai aplenkt kokį sunkvežimį -baisiausia rizika dėl galimo akvaplaningo…
Joms norima užkarti NT mokesčių nustatymą,o dabar sapnuoja ir apie TA periodiškumą…Žodžiu,visa atsakomybė už vilniškiškių sugalvojamas jeibes savivaldybėms,kad jos dar ir savų gyventojų inkvizitoriais taptų.Prasidėjus neramumams bus skelbiama visiems žinoma padėtis ir valdymas perimamas centro pozicijai.Savivalda baigiasi ir vėl grįžta centralizuotos valdžios monopolis.Matyt ne veltui perintos komendantūros ir kultivuota nauja šaulių vada…
O miškininkai/gamtininkai apžiūras daro kasdien…Tik iš anksto neskelbia, prie kurio miškelio bus reidai.
nes bijo kad malkų negautų nuo ten jų laukiančių.