Naujam dviračių takui gali reikėti milijono

 Naujam dviračių takui gali reikėti milijono

Kėdainiuose stinga dviračių takų, tad investicijos bus nukreipiamos į jų įrengimą./ Asociatyvi Algimanto Barzdžiaus/ „Rinkos aikštės “ archyvo nuotr.

Rasa JAKUBAUSKIENĖ

Visuomenei pristatytas dviračių tako tarp „Vaivorykštės“ tilto ir J. Basanavičiaus gatvės projektas. Projektuotojai visus norinčius ir dalyvavusius minėtame pristatyme supažindino su numatomais projektiniais pasiūlymais. Kaip „Rinkos aikštei“ sakė Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Gintautas Muznikas, į didžiąją dalį pasiūlymų ir pastebėjimų projektuotojai ketina atsižvelgti ir projektą dar šiek tiek patobulinti.

Sulaukė nemažai pasiūlymų

„Visi dalyviai supažindinti su pateiktais raštiškai bei gautais el. paštu pasiūlymais. Į visus juos savivaldybės administracija žiūri labai atsakingai.

Buvo išklausytos ir susitikime dalyvaujančių asmenų nuomonės, atsakyta į jų klausimus, – užtikrino G. Muznikas. – Pagrindiniai klausimai ir siūlymai buvo dėl tako dangos, skiriamųjų juostų, tako pločio.

Taip pat dėl dviračių tako aukščio lyginant su esama danga, kadangi ten yra užliejamos vietovės ir potvynio metu vanduo pakyla iki tam tikro lygio, dėl to kyla pavojus, kad dviračių takas gali būti apsemtas bei sukelti nepageidaujamų pasekmių.“

Visuomenei pristatytas dviračių tako tarp „Vaivorykštės“ tilto ir J. Basanavičiaus gatvės projektas.
Algimanto Barzdžiaus/ „Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Anot administracijos direktoriaus pavaduotojo, buvo siūloma ir kiek įmanoma išsaugoti želdynus, įrengti sustojimo, poilsio vietas su suoliukais ir dviračių laikikliais. Tiesa, šie dalykai plane jau buvo numatyti ir anksčiau.

„Taip pat sulaukėme siūlymo, kad dviračių tako nuokalnės reljefo atžvilgiu nebūtų labai stačios arba kad jos būtų patogios dviratininkams.

Buvo pageidavimų, kad būsimas dviračių takas susijungtų su J. Basanavičiaus gatve ir esamu dviračiu taku, kuris ateis nuo Skongalio iki „Vaivorykštės tilto“, t.y. kad būtų atlikti jungiamieji darbai ir suprojektuota taip, kad būtų ištisinis dviračių takas“, – visus patikslinimus bei žmonių pageidavimus vardijo savivaldybės atstovas.

Pasak jo, dauguma pasiūlymų yra realūs ir įgyvendinami: „Projektuotojai pažadėjo, kad į tuos pasiūlymus bus atsižvelgta ir projektavimo metu bus suprojektuota taip, kaip tie siūlymai buvo pateikti“.

Pasak Gintauto Muzniko, naujojo dviračių tako nuo „Vaivorykštės“ tilo iki J. Basanavičiaus g. projektas turėtų būti baigtas dar šį rudenį. O jį įgyvendinti ketinama pradėti kitais metais./„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Priklauso nuo finansavimo šaltinio

Paklaustas, kada jau galima tikėtis plano įgyvendinimo G. Muznikas sakė: „Projektuotojai įvertina gautus pasiūlymus ir pastabas, baigia projektavimo darbus ir pradeda derinti. Tuomet dar kartą supažindins administraciją bei visuomenę su galutiniais sprendimais. Bet kokiu atveju šį rudenį projektas turėtų būti pabaigtas.

O jį įgyvendinti tikimės pradėti kitais metais – viskas priklauso nuo skiriamų lėšų“.

Paklaustas, kiek reikės pinigų naujajam dviračių takui, administracijos direktoriaus pavaduotojas G. Muzikas sakė: „Dabar pagal projektinius pasiūlymus kol kas sąmatos nėra ir vertė nenustatyta, bet prognozuojama, kad vertė gali būti iki vieno milijono eurų. Tikimės dalyvauti konkursuose ir gauti lėšų iš valstybės arba Europos Sąjungos. Tokiu atveju darbus galėtume pradėti anksčiau ir greičiau įgyvendinti projektą.

Jeigu negausime ES lėšų ir įgyvendinsime savomis lėšomis, jis gali užtrukti.“

Pašnekovo teigimu, neketinama sustoti ties dviračių takų plėtra ir ateityje planuojama toliau didinti jų kilometrų skaičių.

„Mūsų tikslas – kad dviračių takai tarpusavyje susijungtų ir būtų galima jais nepertraukiamai važiuoti aplinkui Kėdainius ir į tolimesnes gyvenvietes bei miestelius“, – ateities vizijomis dalijosi G. Muznikas.

4 Komentarai

  • Muznikai, neužkabėk dantų, pasakyk kiek metras tako kainuos ir žmonėms bus aišku, kas per specialistas esi dviračių takų

  • Tako atkarpa nuo Vaivorykštės“ tilto link Skongalio paminklo baigiasi į niekur.. Nepanašu, kad būtų numatyti kažkokie jungiamieji darbai, kad turėtume ištisinį dvirtakį.

  • Turėsime, bet metras kainuos apie 3000€
    Grinkevičius pigiau visą parką renovavo

  • O aš prisimenu laikus kai buvo kalbama, kad autostrados Kaunas- Klaipėda 1 km kainavo tik 1 milijoną rublių, gal ir klaidinga ir sena prisiminti, bet juk taip buvo kalbama ir dar sakoma kaip brangu.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video