Pirma tikroji žiema iššūkių nesukėlė

 Pirma tikroji žiema iššūkių nesukėlė

Kėdainių žiema netikėtai neužklupo – panašu, kad miestą ir gatves prižiūrinčios įmonės buvo gerai pasiruošusios ir darbus padarė laiku ir gerai./„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Nors šią žiemą jau buvo ir pašalę, ir pasnigę, tačiau, kad pustytų ir gausus sniegas išsilaikytų kelias dienas iš eilės – taip nutiko pirmąjį kartą šiuo šaltuoju sezonu. Tačiau Kėdainių žiema netikėtai neužklupo – panašu, kad miestą ir gatves prižiūrinčios įmonės buvo gerai pasiruošusios ir darbus padarė laiku ir gerai.

Skundų nebuvo, seniūnas patenkintas

Nepaisant to, kad reta žiema praeina be  skundų kelininkų darbu, kol kas, panašu, kraštiečiai didelio nusivylimo neturi.

Miesto seniūnas Artūras Gustas sakė, kad seniūnija skundų iš gyventojų nesulaukė.

„Viskas kol kas atrodo tikrai normaliai. Žinoma, visada galima rasti prie ko prisikabinti, bet bendrai pažvelgus situacija atrodo gera, viskas tvarkoje“, – sakė seniūnas.

Kelius valo ir nuo 4 val. ryto

AB „Kelių priežiūra“ savo ruožtu primena, kad visi Lietuvos keliai yra suskirstyti į 5 lygius, ir pagal juos ir nustatyta, kada prasideda kelio valymas bei kaip jis turi atrodyti.

Be jokios abejonės, pirmojo lygio keliai – magistralė Vilnius–Kaunas–Klaipėda, VIA BALTICA (Ryga– Panevėžys– Kėdainiai–Sitkūnai–Kaunas– Marijampolė–Suvalkai), A19 Vilniaus pietinis aplinkkelis, greitkelis Vilnius–Panevėžys ir kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų.

Tik šie keliai yra prižiūrimi kiaurą parą ir turi būti be ledo ir sniego, nebent ištisai pusto – tada leidžiamas ne storesnis, kaip 4 cm. sniego storis. Visgi negali būti prispausto sniego, todėl pakartotinai šie keliai valomi ne rečiau, kaip kas tris valandas.

Įprastai kelius prižiūrinti komanda darbus pradeda 3 val. nakties, o ilgą laiką intensyviai sningant keliai valomi visą parą, tačiau tinkamai pasirūpinti visais keliais gali užtrukti.

„Ecoservice projektai“

Antrojo ir trečiojo lygio keliai valomi nuo 4 val. ryto. Į šias kategorijas patenka didžioji dalis magistralinių ir intensyviausi krašto keliai.

Ketvirtojo lygio keliai – krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą – valomi nuo 6 val. ryto, o penktojo lygio keliai – didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių – pradedami valyti tik nuo 9 val. ryte.

„Pirmiausia yra valomi ar barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, jungiantys didžiausius miestus ar gyvenvietes, toliau prioritetine tvarka prižiūrimi mažėjančio intensyvumo keliai.

 Pavyzdžiui, 3-iojo kelių priežiūros lygio keliuose darbai yra vykdomi nuo 4 iki 19 val. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą barstoma iki 8 val. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms, gali būti atsitiktinės provėžos (iki 2 cm gylio). Atsitiktinėse vietose (išskyrus ratų vėžę) gali būti puraus (iki 3 cm) arba prispausto sniego/ledo (iki 2 cm) sluoksnis. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm.

Druskos sandėliai yra pilnai užpildyti visoje Lietuvoje, nauja dalis siuntos nuolat vežama ir žiemos metu pagal poreikį, tad slidumą mažinančių medžiagų nepritrūks.

AB „Kelių priežiūra“ atstovai

4-ojo kelių priežiūros lygio keliuose darbai yra vykdomi nuo 6 iki 18 val. Ryte valoma, o susiformavus ledo arba suledėjusio prispausto sniego dangai, barstoma iki 12 val. Kai orų sąlygos nesudėtingos, ant kelių dangos puraus sniego ar ledo sluoksnio gali būti iki 3 cm. Prispausto sniego storis nereglamentuojamas, tačiau turi būti užtikrinama, kad provėžos jame būtų ne gilesnės kaip 4 cm. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm“, – „Rinkos aikštei“ aiškino AB „Kelių priežiūra“.

Kėdainiuose yra daugiausiai 3, 4 ir 5 lygio kelių ruožų.

Via Baltica ties Kėdainiais prižiūrima visą parą.

Druskos turi pakankamai

 Šiuo metu AB „Kelių priežiūra“ padalinyje Kėdainiuose yra apie 800 tonos druskos, 400 tonų smėlio-druskos mišinio, dar apie 15 tonų tirpalo slidumui mažinti.

„Druskos sandėliai yra pilnai užpildyti visoje Lietuvoje, nauja dalis siuntos nuolat vežama ir žiemos metu pagal poreikį, tad slidumą mažinančių medžiagų nepritrūks. Valstybinės reikšmės kelių priežiūroje žiemą bus naudojama egiptietiška druska“, – sako įmonės atstovai.

Po gautos baudos pasitempė

Tuo tarpu miesto takus, laiptus ir aikštes prižiūrinti įmonė „Ecoservice projektai“ pernai panašiu metu buvo gavusi baudą už nekokybiškai atliekamas paslaugas. Tiesa, įmonė tada nesiginčijo, baudą sumokėjo ir ėmėsi veiksmų, kad klaidos ateityje nesikartotų.

Tiesa, įmonė „Ecoservice projektai“ šį sezoną Kėdainiuose prižiūri tik takus, laiptus ir aikštes. Kelių ir kitų šaligatvių „Ecoservice projektai“ Kėdainiuose šį sezoną neprižiūri.

„Prižiūrimos teritorijos yra suskirstytos į pirmą, antrą ir trečią grupes. Žiemos laikotarpiu pagal prioritetą pirmiausia nuvalomi pirmos grupės laiptai, takai ir aikštės, pavyzdžiui, Didžiosios Rinkos aikštė, Ramybės skveras ir pan. Prie trečios grupės aikščių – priskirtos vaikų žaidimų aikštelės, pavyzdžiui, J. Basanavičiaus–Kęstučio g. rajone. Jos valomos paskutinės“, – sako „Ecoservice projektai“ Regiono teritorijų priežiūros administravimo vadovė Aušra Solncevienė.

Kaip numatyta sutartyje, iki 8:00 val. turi būti nuvalyti pirmos ir antros grupės plotai (laiptai, takai), iki 12:00 val. – trečios grupės plotai (takai, aikštės), kad gyventojai saugiai pasiektų savo kelionės tikslą.

„Darbuotojų skaičius pakankamas, norint žiemos laikotarpiu užtikrinti kokybišką miesto viešųjų erdvių priežiūrą. Mieste paskirti budintys darbuotojai, kurie, prireikus, galėtų nedelsdami išvažiuoti tvarkyti viešųjų erdvių. Komanda dirba ne pirmus metus, puikiai pažįsta kiekvieną miesto kampelį, žino ir kiek įmanoma atsižvelgia į gyventojų poreikius.

Slidžios dangos miesto viešosiose erdvėse barstomos smėlio ir druskos mišiniu. Šiuo metu sandėliuose sukaupta daugiau nei 100 tonų smėlio-druskos mišinio. Kiek tiksliai jo teks panaudoti prognozuoti sunku, tačiau atsargos užpildytos su kaupu, tiek, kiek leidžia fizinės saugojimo vietos.

Technikos parką sudaro traktoriai ir kitos transporto priemonės, smulkioji technika, pasirinkta atsižvelgiant į Kėdainių miesto specifiką, takų pločius, pravažumą, skirtingas dangas“, – sakė A. Solncevienė.

Įmonė primena, jog žiemą vairuotojams ir pėstiesiems rekomenduojama nuolat stebėti ir vertinti oro sąlygas, kurios gali netikėtai keistis. Pėstiesiems tai leidžia deramai įvertinti situaciją, pasirinkti geriausią kelionės maršrutą, tinkamą avalynę, o vairuojantiems – vairavimo stilių, saugų greitį bei atstumą nuo priekyje esančios transporto priemonės.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content