Nepraleidus specialiųjų tarnybų – nemenka bauda
Lietuvoje vis dar gana dažnai įvyksta avarijos, kuomet su garsiniu signalu ar švyturėliais skubančio specialiųjų tarnybų automobilio nepraleidžia kiti vairuotojai. Policijos pareigūnai kartais imasi reidų ir stebi, kaip vairuotojai laikosi Kelių eismo taisyklių (KET). Be to, baudos už nepraleistą specialiųjų tarnybų automobilį taip pat nemenkos.
Nežino, kad reikia praleisti
Neseniai įvykęs eismo įvykis, kai į nusikaltimo vietą skubančio policijos pareigūnų automobilio nepraleido moters vairuojamas automobilis, sulaukė įvairių žmonių reakcijų. Kai kurie galvojo, kad žalias šviesoforo signalas bet kuriuo atveju suteikia pirmumo teisę, kiti manė, kad specialiųjų tarnybų automobilių vairuotojai turi sustoti ir įsitikinti, kad juos kiti eismo dalyviai praleis.
[quote author=“Aut. past.“]Pro stovinčią specialiąją transporto priemonę su įjungtais švyturėliais kitas eismo dalyvis privalo važiuoti tokiu greičiu, kad prireikus galėtų tuoj pat sustoti nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams.[/quote]
Įsitikinti tuo, tiesa, jie turi, tačiau čia jau galima kelti žmogiškumo klausimą – ar vežant mirštantį žmogų ar skubant į avarijos vietą yra pakankamai laiko įsitikinti, jog gausybė automobilių vairuotojų nepamiršo KET, ir nelįs prieš skubantį specialiųjų tarnybų automobilį.
Kėdainiuose didelės bėdos nėra
Kėdainių rajono policijos komisariato Kelių policijos poskyrio viršininkas Giedrius Čižinauskas pasakojo, kad rajone reidai, kuomet stebima, ar vairuotojai praleidžia skubančių specialiųjų tarnybų automobilius, nėra vykdomi, tačiau tai nereiškia, kad vairuotojai nėra stebimi.
„Nėra pas mus tokios didelės problemos su šituo reikalu. Tačiau patruliams liepta stebėti vairuotojus mieste, kaip jie reaguoja į specialiąsias tarnybas. Jei skuba greitoji – patruliams liepiame pavažiuoti iš paskos, stebėti situaciją. Tačiau didelės problemos nėra, nei iš greitosios, nei iš gaisrinės nusiskundimų negauname“, – kalbėjo G. Čižinauskas.
Solidžios baudos
KET nurodyta, kad specialiosios tarnybos, važiuodamos su įjungtais švyturėliais ir (ar) garsiniu signalu gali nepaisyti kai kurių taisyklių – t. y. gali važiuoti prieš eismą, kirsti horizontaliojo ženklinimo linijas (viengubas ir dvigubas), sustoti tose vietose, kuriose kitiems automobiliams stovėti draudžiama, turi pirmenybę kirsti sankryžą, net jeigu dega raudonas šviesoforo signalas, nepraleisti maršrutinio transporto, viršyti greitį ir pan.
[quote author=“G. Čižinauskas“]Patruliams liepta stebėti vairuotojus mieste, kaip jie reaguoja į specialiąsias tarnybas. Jei skuba greitoji – patruliams liepiame pavažiuoti iš paskos, stebėti situaciją. Tačiau nei iš greitosios, nei iš gaisrinės nusiskundimų negauname.[/quote]
Keliuose, kur eismui abiem kryptimis yra ne daugiau kaip 4 eismo juostos, eismo dalyviai privalo nedelsdami duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais švyturėliais ir (ar) garso signalu visiškai sustodami dešiniajame kelkraštyje, o jei jo nėra – sustodami prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.
Keliuose su skiriamąja juosta sustoti privalo tik ta pačia kryptimi judančios transporto priemonės.
Pro stovinčią specialiąją transporto priemonę su įjungtais švyturėliais kitas eismo dalyvis privalo važiuoti tokiu greičiu, kad prireikus galėtų tuoj pat sustoti nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams.
Asmenims už transporto priemonių su įjungtais mėlynos (mėlynos ir raudonos) spalvos švyturėliais ir specialiais garso signalais, taip pat jų lydimų transporto priemonių nepraleidimą, nesustojimą, gresia bauda nuo 57 iki 115 eurų arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo 2 iki 4 mėnesių.