„Ryto“ progimnazijoje karantinas projektų veiklos nesustabdė

Kėdainių „Ryto“ progimnazijoje dar niekada nebuvo tokio aktyvaus tarptautinio bendradarbiavimo. Šiais mokslo metais ugdymo įstaiga įgyvendina net šešis Erasmus+ projektus. Trys jau artėja prie pabaigos, vienas vykdomas antrus metus ir du projektai pradėti šį rugsėjį.
Projektai skirtingi, bet įdomūs
Naujieji projektai labai skirtingi, tačiau įdomūs. Projekto „T.A.L.E.S.“ veiklos skirtos gyvenimo įgūdžių ir emocinio intelekto ugdymui, projekto „R.I.V.E.R.S.“ – ekologinės ir kultūrinės upių svarbos aplinkai pažinimui.
„Kai 2020 metų ankstyvą pavasarį teikėme paraiškas Erasmus+ projektų konkursui ir planavome veiklas, nežinojome, kad dėl pandemijos taip pasikeis situacija ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje.
Įvertinę savo tarptautinių projektų įgyvendinimo patirtį, nusprendėme teikti paraišką projekto, kurį patys koordinuosime. Ir mums pavyko. „Ryto“ progimnazijos darbo grupės ir tarptautinės komandos pastangomis sukūrėme projektą „Gyvenimo įgūdžių ir emocinio intelekto ugdymas“ (T.A.L.E.S.), kurio koordinatoriais ir tapome.
Norime pasidžiaugti projekto partneriais iš Bulgarijos, Turkijos, Graikijos, Rumunijos ir Serbijos. Tai aktyviai dirbanti, bendradarbiaujanti ir bendrų tikslų siekianti komanda“, – pasakoja projekto „T.A.L.E.S.“ įgyvendinimo grupės mokiniai.
Bendrauja virtualiai
Nors projekto dalyviai negali vykti į projekto partnerių susitikimus, tačiau sistemingai bendrauja virtualiai ir įgyvendina visas suplanuotas veiklas. Visų šalių mokyklose-partnerėse jau įvyko projekto logotipo konkursai ir tarptautinis balsavimas.
„Sveikinome partnerius iš Turkijos Akhisaro privačios vidurinės mokyklos, kurių logotipas tapo oficialiu projekto „T.A.L.E.S.“ logotipu. Visų projekte dalyvaujančių mokyklų mokiniai parengė pristatymus apie savo šalį, miestą ir mokyklą.
Nuotaikingą video sukūrėme ir mes. Mums svarbu žinoti, kaip progimnazijoje jaučiasi vaikai. Todėl viena iš pirmųjų veiklų – apklausa „Patyčios: kokia situacija mūsų mokyklose?“. O situacijų, kurias pastebi ar kuriose dalyvauja vaikai, aptarimui skirta veikla „Empatijos galia“.
Taip pat kūrėme šūkius-iliustracijas „Prieš patyčias“. Galime matyti visų šalių-partnerių mokyklų bendraamžių kūrybinius darbus, kadangi aktyviai veikiame eTwinning platformoje“, – veiklą pristato rytiečiai.
Mokosi ir mokytojų komanda
Virtuali erdvė šiuo sudėtingu laikotarpiu tapo pagrindine bendravimo priemone. O kad veiklos taptų dar įvairesnės, o pristatymai įdomesni ir spalvingesni, nenustoja mokytis ir „Ryto“ progimnazijos mokytojų komanda.
„Dalyvavome seminare „Bendravimas ir bendradarbiavimas „TwinSpace“ erdvėje“, išmokome naudotis naujais projektų medžiagos pateikimo ir bendravimo su partneriais įrankiais. Įgytas žinias jau skubame perduoti mokiniams ir viliamės, kad su projekto partneriais galėsime susitikti jų mokyklose ir sulauksime atvykstant į savo progimnaziją“, – sako projekte dalyvaujantys „Ryto“ progimnazijos pedagogai.