Miško paslaptys padėjo atrasti, grožėtis, tyrinėti
Miškas – labai paslaptinga vieta: kažkur pasigirsta paukščio balsas, medžių ošimas, sušmėžuoja ruda lapės uodega ar kiškio ilgos ausys… Rudenį Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ kartu su Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ mokytoja Virginija Paužiene parengtas eTwinning projektas „Miško paslaptys“ („Forest’s secrets“) ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo vaikams suteikė galimybę artimiau susipažinti su gyvąja gamta, padėjo suprasti, rasti atsakymus, nurimti, išgirsti save, atrasti.
Kūrybinga veikla
Įgyvendindami projekto tikslus, ugdytiniai stebėjo gamtą, rinko informaciją apie miško augalus, gyvūnus, tyrinėjo, būdami miške, išgyveno teigiamas emocijas, pajuto gamtos žavesį ir ramybę, atsipalaidavo.
Kūrybingai organizuotų veiklų metu „Ką slepia miškas?“ klausėmės žvėrelių garsų įrašų, ne kartą svečiavomės Babėnų šile, vyko pokalbiai, diskusijos apie miško žvėrelius: ką jie veikia, kuo minta ir t.t.
Vartėme knygeles, kuriose „gyvena“ miško gyventojai, klausėmės įvairių pasakų, pasakojimų, gilinome žinias apie miško augalus, gyvūnus, jų įvairovę, gyvenimo ypatumus, skatinome vaikų kūrybiškumą, gebėjimą priimti sprendimus, ugdyti vertybines nuostatas, pagarbą gamtai.
Vaikai žinias apie gamtą, miško gyvūnus įtvirtino išmaniojoje lentoje, žaisdami su edukacinėmis bitutėmis „Bee-Bot“, „Kahoot“ viktorinų metu. Žaidimų-viktorinų metu buvo skatinamas vaikų smalsumas, kritinis ir loginis mąstymas, patirtinis, komandinis ugdymas, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai, o svarbiausia – vaikai patirdami daug džiugių emocijų, bandė sužinoti kuo daugiau miško paslapčių.
Pasitelkdami įvairias meninės raiškos priemones: piešdami, lipdydami, tapydami, aplikuodami vaikai kūrė darbelius „Miško takeliu“. Visi kartu džiaugiamės sukurta bendra elektronine knyga „Miško pasaka“. Šią pasaką paeiliui sekė ir iliustracijas kūrė patys vaikai.
Vaikų mintys
Jokūbas: „Miške labiau norėčiau sutikti lapę, norėčiau išsiaiškinti ar jinai plėšri ar ne? Dar norėčiau iš medžio išdrožti gegutę.“
Jonas: „Norėčiau miške pamatyti zuikius, nes jie gerai šokinėja, valgo morkas ir dar salotas.“
Eimantas: „Aš važiavau su tete į mišką, daug gražių paukščių mačiau. „
Atilija: „Labai man graži lapė, bet miške norėčiau sutikti ir kiškį, nes man ir jis patinka. Labai norėčiau auginti kiškį.“
Jonas: „Man patinka pelėda, mačiau knygelėje ir norėčiau sutikti miške.“
Austėja: „Miške man patinka pasivaikščioti, yra suoliukų kur atsisėsti. Ten galima sutikti daug gyvūnų.“
Svajūnė: „Miške daug medžių, lapų. Norėčiau sutikti gražią lapę.“
Andrėja: „Mačiau, kai miške ant sniego buvo didelės vilko pėdos ir dar kitų pėdų daug buvo.“
Amelija: „Man labiausiai tai patiko pėdos miške, aš mačiau vilko, lapės ir kiškio. Iš visų gyvūnų man labiausiai tai patiko lapė. Vieną kartą mačiau voveraitę, kur kankorėžius renka.“
Pristatė savo įstaigas
Projekto įgyvendinimo metu partneriai iš Turkijos, Bulgarijos bei Lietuvos (Šiaulių, Alytaus, Kauno, Vilkaviškio, Kėdainių) pristatė savo įstaigas, kūrė logotipus, plakatus, vyko balsavimai renkant labiausiai patikusius.
Siekdami kokybės, projekto partneriai dalinosi gerąja patirtimi, idėjomis, mintimis, bendravo bei bendradarbiavo tarpusavyje, stengėsi įnešti savo indėlį į projektą, įgyti naujos patirties, išbandyti vieni kitų idėjas.
Drauge su projekto partneriais dalyvavome internetiniuose seminaruose, kūrėme tiesioginius tiltus, per kuriuos dalinomės patirtimi, įgijome bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių, stiprinome bendrus tarpusavio ryšius, gilinome IT žinias, mokėmės, tobulinome praktinius įgūdžius.
Projektas eina į pabaigą, „TwinSpace“ erdvėje gausu idėjų, sukurtų pristatymų – dėlionių, mokomųjų žaidimų nuorodų, kūrybingai įgyvendintų veiklų, kurių metu labiau pažinome vieni kitus, mokėmės vieni iš kitų, kūrybiškai diegėme naujoves savo darbe.
Labai džiaugiuosi ir didžiuojuosi „Bitučių“ grupės vaikais, tėveliais prisidėjusiais prie šio projekto įgyvendinimo.
Tėvų mintys apie projektą
Jono mama Giedrė: „Bitučių“ grupė kaskart stebina savo naujais projektais. Smagu, kad Jūs sugalvojate įdomias veiklas, kuriomis įtraukiate vaikus ir man kaip mamai neapsakomai džiugu matyti Jūsų ir vaikų įdėtas pastangas. Vaikai – tai mūsų ateitis ir jie, gaudami žinių, išmoksta daug naujo. Jiems tai patinka, jie galėtų užsiimti tuo kasdien. Linkiu Jums didžiausios sėkmės ir kūrybiškumo, ir eiti tik pirmyn.“
Austėjos mama Simona: „Projektas turėjo tik teigiamą poveikį vaikui. Įgavo naujos patirties, bendravimo įgūdžių, drąsos“.
Atilijos mama Liuda: „Dalyvavimas projektinėje veikloje leido vaikams lavinti savo įgūdžius per patirtį, ugdė kūrybiškumą, tolerancijos jausmą, motyvaciją kurti ir atrasti kažką naujo.“
Liepos mama Asta: „Projekto metu vaikai mokėsi bendrauti ne tik tarpusavyje , bet ir teletiltu su kitais vaikais. Jautė atsakomybę ir pareigą. Nestokojo motyvacijos ir geros nuotaikos.“
Svajūnės mama Deimantė: „Manau, kad projektas davė daug naujų potyrių, motyvacijos, žinių. Vaikai išmoko daug naujų dalykų. Kiekvieną kartą matosi nauji pasiekimai. Ačiū!“
Jono mama Ugnė: „Iš tiesų mano sūnus Jonukas labai pasikeitė, tapo daug kūrybingesnis ir išradingesnis, ir namie randa ką nuveikti – tai pasakas kuria, tai šoka ar dainuoja. O piešinių jau nežinau, kur ir juos sudėti. AČIŪ mokytojoms už Jūsų darbą.“
Jokūbo mama Sonata: „Noriu padėkoti sūnaus auklėtojai Rasai už nuoširdų, kūrybingą darbą. Didelis AČIŪ! Mūsų grupės vaikai dalyvauja projektuose. Jie motyvuoja, lavina vaikučių gebėjimus, kūrybiškumą, padeda į rimtus dalykus pažiūrėti iš smagesnės pusės – mokosi užrašyti savo vardą ne popieriaus lape ir ne su pieštuku. Tuo pačiu praplečia komunikavimo ribas. Bent mano sūnui smagu pažiūrėti į save ir grupės draugus atsiųstuose filmukuose ir nuotraukose. Džiaugiasi kiekviena veikla.“