„Kėdbusas“ pagaliau turi valdybą – atlyginimą mokės kiekvienam valdybos nariui

 „Kėdbusas“ pagaliau turi valdybą – atlyginimą mokės kiekvienam valdybos nariui

/Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr.

Dar 2023 metais buvo nuspręsta, kad į „Kėdbusą“ turi grįžti valdyba. Įmonė be valdybos dirbo pastaruosius kelerius metus vien dėl to, kad valdybos narių išlaikymas atsieina nepigiai, o įmonės finansinė būklė niekada nebuvo pati geriausia. Vis dėlto galiausiai paaiškėjo, kad valdyba jau yra išrinkta. Ją sudaro du savivaldybės administracijos darbuotojai ir du nepriklausomi nariai. Tiesa, kas gi dabar bus toliau su šia įmone – kol kas neaišku. Vis dar „kabo“ dar prieš kurį laiką parengti šeši „Kėdbuso“ ateities vizijos planai, iki kurių iki šiol taip ir nebuvo prieita.

Kas sudaro „Kėdbuso“ valdybą?

Kėdainių viešojo transporto paslaugas teikiančios įmonės nepriklausomais valdybos nariais išrinkti Gintaras Nakutis – Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas – ir Rimantas Markauskas, kuris buvo „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas.

Valdyboje taip pat dirbs Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Kristina Kemešienė bei savivaldybės teisininkas Dalius Ramonas.

Valdyba yra išrinkta ketverių metų kadencijai. Įmonės valdybos nepriklausomiems nariams nustatytas fiksuotas mėnesinis ¼ „Kėdbuso“ vadovo vidutinio darbo užmokesčio dydžio atlygis, taigi jis sieks kiek mažiau nei tūkstantį eurų per mėnesį.

Valdyba yra išrinkta ketverių metų kadencijai. Įmonės valdybos nepriklausomiems
nariams nustatytas fiksuotas mėnesinis ¼ „Kėdbuso“ vadovo vidutinio darbo užmokesčio dydžio atlygis, taigi jis sieks kiek mažiau nei tūkstantį eurų per mėnesį.

Aut. past.

Kas pasikeitė „Kėdbuse“ per metus?

Krašto politikams buvo pristatyta ir įmonės 2023 metų veiklos ataskaita.

Nuo pernai liepos įmonei laikinai vadovauja Regimantas Valiauskas, iki tol šias pareigas ėjo Remigijus Naujokas, kurį meras Valentinas Tamulis atleido „praradus pasitikėjimą“, po audringo tarybos posėdžio, kuriame, tvirtinant  2022 metų „Kėdbuso“ ataskaitą, R. Naujokas gavo pylos už nesuklijuotus stotelių pavadinimus.

Lyginant su 2022 metais, 2023 metais „Kėdbuse“ padaugėjo darbuotojų – nuo 71 iki 73.

Dar dirbant R. Naujokui „Kėdbusas“ parašė projektą, pagal kurį gavo finansavimą dviem elektriniams autobusams. Apskritai per 2023 metus įmonė įsigijo 6 autobusus, o vieno elektrinio autobuso kaina siekia kone 300 tūkst. eurų.

500 tūkst. eurų įmonė gavo iš rajono savivaldybės avansu, už nuostolius, kuriuos įmonė patirs šiemet.

Bendrovės pajamos 2023 metais, lyginant su 2022 metais, už parduotus bilietus sumažėjo

apie 150 tūkst. eurų, nes taryba pritarė siūlymui nemokamai vežti rajono moksleivius, senjorus ir žmones su negalia.

Bendrovė per 2023 m. pervežė 1,6 mln. keleivių, taigi bendrai jų, lyginant su 2022 metais, padaugėjo kone 214 tūkst.

Įmonės vadovo teigimu, skaičius yra išaugęs būtent dėl to, kad nuspręsta nemokamai leisti autobusais važinėti senjorams ir neįgaliesiems.

Įmonėje išaugo ir atlyginimai – jei 2022 metais vidutinis atlyginimas siekė apie 1,4 tūkst.  eurų vairuotojui, tai 2023 m. jis pakilo iki 1,74 tūkst. eurų.

„Kėdbusas“ norėtų teikti remonto paslaugas ne tik savo reikmėms, bet ir fiziniams bei juridiniams asmenims.

Aut. past.

„Kėdbuso“ ateities planai

Įmonė šiais metais viliasi tęsti autobusų transporto parko atnaujinimą, 6 susidėvėjusius autobusus pakeičiant naujesniais, iš dalies pritaikytais keleiviams, turintiems negalią.

„Kėdbusas“ norėtų teikti remonto paslaugas ne tik savo reikmėms, bet ir fiziniams bei juridiniams asmenims.

Taip pat planuojama gerinti infrastruktūrą autobusų stoties teritorijoje, remonto bazėje ant stogų įsirengiant saulės baterijas: autobusų stotyje J. Basanavičiaus g. 93 – 20 kWh, remonto dirbtuvėse Pramonės g. 9a – apie 30 kWh (dalinai finansuojamos ES lėšomis).

Tiesa, dėl šių planų kol kas yra klaustukų, mat susitikime su ESO atstovais paaiškėjo,  kad pastarieji už tokius „Kėdbuso“ planus nori nemenkų pinigų sumų.

„Paprašėm 10 Kwh saulės elektrinės, kurią norėjome įrengti ant autobusų stoties stogo, su galimybe didinti galią iki 50-100 Kwh.

Gavome iš ESO sąskaitą 1,6 mln. apmokėti už tą 10 kilovatvalandžių.

Pagalvojome, gal tuos 10 Kwh  ant remonto dirbtuvių stogo rengti – ESO atsiuntė 1,9 mln. eurų sąskaitą“, –sakė R. Valiauskas.

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video