Kėdainiuose įrengs dar 39 elektromobilių įkrovimo stoteles

 Kėdainiuose įrengs dar 39 elektromobilių įkrovimo stoteles

Iš viso planuojama įrengti dar 39 vidutinės galios įkrovimo stoteles, kurių kiekviena turės galimybę aptarnauti du automobilius vienu kartu./„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Kėdainių rajono politikai pritarė planui, kuriame nuspręsta, kokiose vietose ir kokios elektromobilių įkrovimo stotelės turi atsirasti jau nuo kitų metų iki pat 2030-ųjų. Iš viso planuojama įrengti dar 39 vidutinės galios įkrovimo stoteles, kurių kiekviena turės galimybę aptarnauti du automobilius vienu metu.

Savivaldybė į stoteles neinvestuos

Šio projekto įgyvendinimas tiesiogiai savivaldybės biudžeto lėšų nereikalaus. Įstatyme numatoma, jog viešosios, savivaldybių parinktos elektromobilių įkrovimo prieigos turi būti įrengiamos ir valdomos viešąjį konkursą laimėjusio operatoriaus.

„Stotelių įrengimas turi būti finansuojamas privačiomis lėšomis. Įmonės, kurios reiškia susidomėjimą, jau yra pasiruošusios pradėti stotelių įrengimo darbus.

Paulius Aukštikalnis: „Kuriant krašto turizmo strategiją, manau, reikėtų plėsti elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą lankomose vietose, o dabar išeina, kad miesto centre stoteles įrenginėsime vėliausiai.“/„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Savivaldybės konkursas, kurio metu bus renkami operatoriai, turėtų būti paskelbtas jau kitų metų pradžioje“, – sakė Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Muznikas.

Kur bus stotelės?

26 elektromobilių įkrovimo stoteles planuojama įrengti pačiuose Kėdainiuose, o kitas – kaimiškosiose seniūnijose. Tiesa, kaimiškosiose seniūnijose numatoma stoteles įrengti vėliausiai – iki 2030 metų, nors, kaip sakė savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Rytis Vieštautas, niekas netrukdys, jei bus noro, tas stoteles įrengti ir anksčiau.

Paaiškėjo, kad planas yra pirminis ir orientacinis, o aiškių kriterijų, pagal ką buvo nustatyta, kuriose miesto vietose elektromobilių stoteles įrengti pirmiausia, niekas taip ir neįvardijo.

Aut. past.

Tuo tarpu mieste įkrovimo stotelių įrengimo laikas skiriasi, tiesa, ne visais atvejais aišku, pagal kokius prioritetus buvo pasirinkta, kur stotelės atsiras anksčiau, o kur vėliau.

Planuojama, kad pirmiausia elektromobilių įkrovimo vietos atsiras prie Kėdainių arenos, miesto parko, taip pat prie policijos komisariato, aikštelėje prie „Texdan“.

Gintautas Muznikas: „Savivaldybės konkursas, kurio metu bus renkami operatoriai, turėtų būti paskelbtas jau kitų metų pradžioje.“/„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

„Kai kurios vietos, kuriose planuojama stoteles įrengti dar 2024-aisiais, kaip ir viskas aišku, bet kodėl, tarkime, prie J. Paukštelio progimnazijos planuojama įrengti tik iki 2030-ųjų? Kokiu principu vadovaujantis buvo sudarytas stotelių įrengimo sąrašas? Kuriant krašto turizmo strategiją, manau, reikėtų plėsti elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą lankomose vietose, o dabar išeina, kad miesto centre stoteles įrenginėsime vėliausiai“, – dėmesį atkreipė rajono tarybos opozicinės frakcijos Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ lyderis Paulius Aukštikalnis.

Paaiškėjo, kad planas yra pirminis ir orientacinis, o aiškių kriterijų, pagal ką buvo nustatyta, kuriose miesto vietose elektromobilių stoteles įrengti pirmiausia, niekas taip ir neįvardijo.

Tiesa, kai kuriose vietose elektromobilių įkrovimo stotelės atsiras greičiau dėl to, kad tokį pageidavimą jau pareiškė kai kurios įstaigos arba įmonės.

Kaimiškosiose seniūnijose numatoma stoteles įrengti vėliausiai – iki 2030 metų, nors, kaip sakė savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Rytis Vieštautas, niekas netrukdys, jei bus noro, tas stoteles įrengti ir anksčiau./„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

„Tai tikrai nėra galutinis sąrašas, nes negalime pasakyti, kad 2029 ar 2030 metais užteks dabar numatytų įkrovimo stotelių.

Šis planas bus atnaujinamas kasmet, derinamas su Susisiekimo ministerija, tada su juo einama į rajono tarybą. Čia pati pradžia, preliminarus planas, kad galėtume pradėti darbus, skelbti konkursus“, – sakė G. Muznikas.

Planuojamų elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimo vietų sąrašas:

  • Kėdainiai, S. Dariaus ir S. Girėno g. 52, Jaunimo mokykla
  • Kėdainiai, Budrio g., Kėdainių ligoninė
  • Kėdainiai, Birutės g./Pakraščio g. aikštelė prie „Texdan“
  • Kėdainiai, A. Mickevičiaus g. 22, Policijos komisariatas
  • Kėdainiai, J. Basanavičiaus g., Miesto parkas
  • Kėdainiai, J. Basanavičiaus g. 1A, Kėdainių arena
  • Kėdainiai, Šėtos g., Profesinio rengimo centras
  • Kėdainiai, P. Lukšio g., Socialinės globos centras
  • Kėdainiai, J. Basanavičiaus g. 24, Kultūros centras
  • Kėdainiai, J. Basanavičiaus g. 36, Kėdainių rajono savivaldybė
  • Kėdainiai, Paeismilgio g. 12A, Daugiakultūris centras
  • Kėdainiai, Respublikos g., aikštelė prie „Norfos“
  • Kėdainiai, Chemikų g. daugiabučių kv., Liaudies g. daugiabučių kv., Gegučių g. daugiabučių kv., A. Kanapinsko g. 1B daugiabučių kv., Rasos g. daugiabučių kv.
  • Kėdainiai, Aruodų g., prie „Moki-veži“
  • Kėdainiai, Pavasario g., „Ryto“ progimnazija
  • Kėdainiai, Josvainių g. 2, Miesto seniūnija
  • Kėdainiai, Sodų g. aikštelė
  • Kėdainiai, Skongalio g. pliažas
  • Kėdainiai, Radvilų g. aikštelė prie bažnyčios
  • Kėdainiai, Radvilų g. 8C, aikštelė prie Mokesčių inspekcijos
  • Kėdainiai, Kauno g. aikštelė prie mokyklos
  • Vilainių k. Parko g. 1, Vilainių seniūnija
  • Akademijos mstl., Parko g. 10 aikštelė
  • Gudžiūnų mstl., Dotnuvėlės g. seniūnija
  • Krakių mstl., Vilniaus g., gyvenvietės centras
  • Josvainių mstl., Karių a. 1, gyvenvietės centras
  • Labūnavos k., Barupės g., mokykla
  • Pelėdnagių k. V. Koncevičiaus g. 3, seniūnija
  • Nociūnų k., Pėdžių g., gyvenvietės centras
  • Šėtos mstl., Kėdainių g. 4, seniūnija
  • Lančiūnavos k., Aukštuvių g., gyvenvietės centras
  • Pavermenio k., Liepų g. 2, seniūnija
  • Surviliškio mstl., Kėdainių g. 29, seniūnija
  • Pernaravos mstl., J. Juškytės g. 26.

5 Komentarai

  • Kas tau kraus, kai stotelėse 1kw kaina 50ct. Irnkas tau pirks elektrinį, kai senu dyzeliu važiupti pigiau?

  • Galit net nevarg su tokia kaina lėtas iki 11kw krovimas niekam nereikalingas, o ypač prie istaigų. Lėtas arba vidutinis krovimas reikalingas miegamuose rajonuose, o prie istaigu bent 50kw turi buti, kad per 0,5-1 val dasikrautum 150-200km. Nenoriu veltis dėl pasirinktų vietų bet kam reikalinga prie policijos krovimas, plačiai visuomenei ar keliems ten dirbantiems? Nu ir taip toliau…

  • O ką ten kraus , negi karšto oro grūzdintuves ?

  • Ne onars mūsų seniūnui bus važinėt su vidaus degimu.Tuo labiau kai gazirovkės aparats bus šalimais.

  • Lai tik daro tas stoteles … , tik krovimo kaina kilovatvalandės būna protinga o ne komercinė pagal neaiškų elektros tarifą iš lempos. Labai tikiuosi, kad tai bus daroma o ne tik kalbama.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content