Kėdainiuose eismo sąlygos geros, vairuotojai – atidūs
Būta mūsų šalyje miestų, kuriuos žiema užklupo netikėtai. Tarkime, juodasis penktadienis Kaune, kai dalyje miesto keliai buvo tiesiog neišvažiuojami, o avarijos vijosi viena kitą. Kėdainiuose nors buvo ir pašalę, ir pasnigę, nieko panašaus nenutiko – keliai buvo prižiūrėti, o ir avarijų pavyko išvengti.
Avarijų dėl slidaus kelio nebuvo
Policijos pareigūnai informuoja, kad kai vyravo žiemiški orai, Kėdainiuose eismo sąlygos buvo gana geros, o ir vairuotojai buvo atidūs.
„Praėjusią savaitę Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kėdainių rajono policijos komisariate (policijos registruojamų įvykių registre) negauta pranešimų apie eismo įvykius, kurie kilo dėl slidžios kelio dangos.
Praėjusią savaitę Kėdainių r., vilkikas, vengdamas ant kelio esančios kliūties (kito vilkiko rato), nuvažiavo nuo kelio. Vairuotojas nenukentėjo“, – informavo Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė spaudai Odeta Vaitkevičienė.
„Policijos pareigūnai šaltuoju metų laikotarpiu ragina būti itin atidžiais – neskubėti, laikytis saugaus atstumo, vairuoti techniškai tvarkingą transporto priemonę ir laikytis visų Kelių eismo taisyklių“, – pridūrė ji.
Kėdainiuose nors ir buvo ir pašalę, ir pasnigę, nieko panašaus nenutiko – keliai buvo prižiūrėti, o ir avarijų pavyko išvengti.
Aut. past.
Kelius valo ir nuo 4 val. ryto
AB „Kelių priežiūra“ savo ruožtu primena, kad visi Lietuvos keliai yra suskirstyti į 5 lygius, ir pagal juos ir nustatyta, kada prasideda kelio valymas bei kaip jis turi atrodyti.
Be jokios abejonės, pirmojo lygio keliai – magistralė Vilnius–Kaunas–Klaipėda, VIA BALTICA (Ryga– Panevėžys– Kėdainiai–Sitkūnai–Kaunas– Marijampolė–Suvalkai), A19
Vilniaus pietinis aplinkkelis, greitkelis Vilnius–Panevėžys ir kelio A16 Vilnius–Prienai– Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų.
Tik šie keliai yra prižiūrimi kiaurą parą ir turi būti be ledo ir sniego, nebent ištisai pusto – tada leidžiamas ne storesnis, kaip 4 cm sniego storis. Visgi negali būti prispausto sniego, todėl pakartotinai šie keliai valomi ne rečiau, kaip kas tris valandas.
Antrojo ir trečiojo lygio keliai valomi nuo 4 val. ryto. Į šias kategorijas patenka didžioji dalis magistralinių ir intensyviausi krašto keliai.
Ketvirtojo lygio keliai – krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1 000 automobilių per parą – valomi nuo 6 val. ryto, o penktojo lygio keliai – didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių – pradedami valyti tik nuo 9 val. ryte.
„Pirmiausia yra valomi ar barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, jungiantys didžiausius miestus ar gyvenvietes, toliau prioritetine tvarka prižiūrimi mažėjančio intensyvumo keliai.
Pavyzdžiui, 3-iojo kelių priežiūros lygio keliuose darbai yra vykdomi nuo 4 iki 19 val. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą barstoma iki 8 val. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms, gali būti atsitiktinės provėžos (iki 2 cm gylio). Atsitiktinėse vietose (išskyrus ratų vėžę) gali būti puraus (iki 3 cm) arba prispausto sniego/ledo (iki 2 cm) sluoksnis. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm.
4-ojo kelių priežiūros lygio keliuose darbai yra vykdomi nuo 6 iki 18 val. Ryte valoma, o susiformavus ledo arba suledėjusio prispausto sniego dangai, barstoma iki 12 val. Kai orų sąlygos nesudėtingos, ant kelių dangos puraus sniego ar ledo sluoksnio gali būti iki 3 cm. Prispausto sniego storis nereglamentuojamas, tačiau turi būti užtikrinama, kad provėžos jame būtų ne gilesnės kaip 4 cm. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm“, – „Rinkos aikštei“ aiškino AB „Kelių priežiūra“.
Kėdainiuose yra daugiausiai 3, 4 ir 5 lygio kelių ruožų.
„Via Baltica“ ties Kėdainiais prižiūrima visą parą.
Jei ryte ruošiatės važiuoti, bet nesate tikri, ar kelias bus valytas, ar ne, AB „Kelių priežiūra“ turi interaktyvų žemėlapį, kuriame matoma, kur važiuoja kelių priežiūros automobiliai, kurie keliai buvo nuvalyti ir pabarstyti, prieš kiek laiko tai buvo padaryta.
Aut. past.
Druskos turi pakankamai
Šiuo metu AB „Kelių priežiūra“ padalinyje Kėdainiuose yra apie 800 tonos druskos, 400 tonų smėlio ir druskos mišinio, dar apie 15 tonų tirpalo slidumui mažinti.
„Druskos sandėliai yra visiškai užpildyti visoje Lietuvoje, nauja dalis siuntos nuolat vežama ir žiemos metu pagal poreikį, tad slidumą mažinančių medžiagų nepritrūks. Valstybinės reikšmės kelių priežiūrai žiemą bus naudojama egiptietiška druska“, – sako įmonės atstovai.
Prieš važiuojant, galima pasižiūrėti žemėlapyje
Jei ryte ruošiatės važiuoti, bet nesate tikri, ar kelias bus valytas, ar ne, AB „Kelių priežiūra“ turi interaktyvų žemėlapį, kuriame matoma, kur važiuoja kelių priežiūros automobiliai, kurie keliai buvo nuvalyti ir pabarstyti, prieš kiek laiko tai buvo padaryta.
„Interaktyviame žemėlapyje ziema.keliuprieziura.lt visuomenei atverti svarbiausi duomenys, tokie kaip prieš 8 valandas atlikti darbai, realiu metu atliekami darbai bei 8 val. į priekį suplanuoti darbai, panaudotų slidumą mažinančių medžiagų kiekis, atliekant barstymo/valymo darbus nuvažiuotų kilometrų skaičius“, – primena įmonė.
Apie pavojingas pažaidas, kliūtis ar plikledį valstybinės reikšmės keliuose vairuotojai ir gyventojai kviečiami pranešti trumpuoju tel. 1871 (trumpojo tel. kaina „Telia“, „Tele2“ tinkluose – 0,12 Eur/min., „Bitė“ – 0,15 Eur/min.) arba +370 5 232 9600 (kaina pagal mob. operatoriaus planą).
Gyventojų patogumui bendrovė „Kelių priežiūra“ taip pat suteikia galimybę nemokamai užpildyti pranešimo formą internetinėje svetainėje www.keliuprieziura.lt arba minėtas kliūtis pažymėti navigacinėje programėlėje „Waze“, o pateikta informacija pateks į kelininkų informacinę sistemą.