Kėdainių ir didmiesčių šventiniai pirkiniai skiriasi
Kad ir kiek bekalbėtume apie per didelį, perteklinį vartojimą, šventiniu laikotarpiu prekybos centruose nemažėja ne tik pirkėjų, bet ir jų perkamų dekoracijų, papuošimų ar dovanų. Mažai tesikeičia ir jų pirkimo įpročiai. Taip pat kol kas beveik nekinta ir siūloma įsigyti šventinė atributika bei papuošimai. Nors vis garsiau kalbama apie aplinkai draugiškus, tvarius daiktus, tačiau „Rinkos aikštės“ kalbinti prekybininkai pripažįsta, jog tokių kol kas mūsų prekybos centruose rasti sudėtinga.
Populiariausios – tradicinės eglutės
„Nors asortimente turime trijų tipų eglutes: dirbtines, gyvas eglutes vazonuose ir kirstas, vis tik pastebime, kad klientai vis dar daugiau pageidauja tradicinių formų ir spalvų eglučių, tačiau drąsiau eksperimentuoja su papuošimais“, – pirkėjų pasirinkimą komentuoja „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.
Prekybos tinklo „Rimi“ komunikacijos vadovė Renata Keršienė sutinka, kad pirkėjų įpročiai šventiniu laikotarpiu mažai keičiasi.
„Stebėdami pardavimus, matome, jog pirkėjai išlieka ištikimi klasikai ir kiekvienais metais gausiai perka tradicinių Kalėdų spalvų – raudonus, aukso spalvos – namų dekorui skirtų prekių. Taip pat kiekvienais metais didelio pirkėjų dėmesio sulaukia ateinančių metų horoskopą atspindinčios prekės“, – kalba R. Keršienė.
Tiesa, nors dekoracijų mados keičiasi itin lėtai ir naujovių šiose srityje nėra itin daug, tačiau šiais metais „Maxima“ siūlo šį tą naujo.
[quote author=“V. Drulienė“]Pavyzdžiui, palyginus Kėdainius ir Kauną, Kėdainiuose tarp TOP 10 populiariausių prekių net šešios yra įvairių spalvų folinės girliandos, tuo metu Kaune klientai pirko daugiau plastikinių burbulų eglutėms puošti.[/quote]
„Šį sezoną savo klientams siūlome girliandas, kurias galima valdyti iš interneto parsisiųsta programėle“, – sako V. Drulienė.
Gamtai draugiškų dekoracijų dar reikės palaukti
V. Drulienės teigimu, populiaru šiemet puošti egles kaspinais, „ledo“ efekto žaisliukais. „Ekologiškų šventinių dekoracijų mada kol kas dar neatkeliavo, bet stebėdami, kaip sparčiai keičiasi tendencijos, neabejojame, kad pamažu aplinkai draugiškų dekoracijų lentynose daugės“, – įsitikinusi prekybininkų atstovė.
Kalbant apie tvarumą aplinkai, „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė teigė, jog nemaža dalis dekoracijų yra daugkartinio naudojimo ir jas įsigiję pirkėjai namus puošia ne vienerius metus.
„Šiais metais pirkėjai gali rinktis iš įvairiausių šviečiančių figūrėlių, LED lempučių girliandų, eglės žaisliukų, kalėdinių vainikų ar eglės šakų girliandų. Visą prieššventinį laikotarpį bus galima rasti ir tradicinėmis kalėdinėmis gėlėmis laikomų puansetijų, kuriomis galima papuošti namus“, – sako L. Skersytė.
Bendra tendencija, kurią pastebi jau dabar, anot prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės Indrės Baltrušaitienės, yra augantis LED lempučių ir kitų šviečiančių dekoracijų populiarumas.
„Savo ruožtu pirkėjus visuomet raginame tiek proginius, tiek kasdienius pirkinius planuoti atsakingai – persižiūrėti namuose turimas atsargas iš ankstesnių metų, susidaryti pirkinių sąrašus ir tokiu būdu tausoti ne tik pinigus, bet ir aplinką“, – pataria I. Batrušaitienė.
„Rimi“ atstovės teigimu, siekiant prisidėti prie aplinkosaugos problemų sprendimo, atitinkamai formuojamas ir didžiosioms metų šventėms skirtų prekių asortimentas.
[quote author=“I. Baltrušaitienė“]Savo ruožtu pirkėjus visuomet raginame tiek proginius, tiek kasdienius pirkinius planuoti atsakingai – persižiūrėti namuose turimas atsargas iš ankstesnių metų, susidaryti pirkinių sąrašus ir tokiu būdu tausoti ne tik pinigus, bet ir aplinką.[/quote]
„Pavyzdžiui, šiais metais dalies šių prekių pakuotes pakeitėme į natūralaus, rankų darbo ir aplinkai draugiško plastiko pakuotes“, – sakė R. Keršienė.
Pirkėjai šventėms pradeda ruoštis dar lapkritį
Kalbant apie apsipirkimo įpročius, pasak I. Baltrušaitienės, matoma, kad jau lapkričio mėnesį pirkėjai pradeda planuotis Kalėdų pirkinius, dairytis suvenyrų, papuošimų namams, taip pat ilgesnio galiojimo valgomų dovanų, pavyzdžiui, saldumynų, kavos, riešutų ir pan.
„Kol kas kalėdiniai pardavimai dar tik įsibėgėja ir savo piką pasieks gruodžio viduryje. Remdamiesi ankstesnių metų duomenimis, galime teigti, jog pirkėjų išleidžiama suma skiriasi priklausomai nuo suplanuoto biudžeto: vieni kalėdiniams pirkiniams skiria keliasdešimt eurų, kiti negaili ir kelių šimtų eurų“, – sako prekybos tinklo atstovė.
Kito prekybos tinklo komercijos vadovė V. Drulienė skaičiuoja, jog praėjusiais metais vieno pirkėjo dekoracijoms išleista suma nesiekė dešimties eurų.
„Vidutiniškai vienas pirkėjas per 2018 metus kalėdinėms dekoracijoms, neįtraukiant eglučių, išleido 6,51 euro. Pernai populiariausi buvo įvairiaspalviai blizgučiai „Lietutis“, sidabrinės, baltos, auksinės folinės girliandos (2 metrų ilgio), elektrinės girliandos, plastikiniai auksinės ir raudonos spalvos eglutėms puošti skirti burbulai ir žvakės“, – kalba V. Drulienė.
Ji taip pat atkreipia dėmesį, jog panašios tendencijos buvo visoje Lietuvoje.
„Galima pastebėti, jog, pavyzdžiui, palyginus Kėdainius ir Kauną, Kėdainiuose tarp TOP 10 populiariausių prekių net šešios yra įvairių spalvų folinės girliandos, tuo metu Kaune klientai pirko daugiau plastikinių burbulų eglutėms puošti. Žvakės Kaune buvo viena iš populiariausių prekių, o Kėdainiuose jos patenka tik į antrą dešimtuką“, – žmonių pirkimo skirtumus vardija V. Drulienė.