Inovatyvus ugdymas – pasitelkiant kūrybiškumo ir bendradarbiavimo būdus

Kėdainių lopšelis-darželis „Puriena“ daug dėmesio skiria tarptautinių projektų vystymui. Įstaiga siekdama dar labiau išplėsti tarptautinių partnerysčių tinklą bei kelti pedagogų kvalifikaciją prisijungė prie „Erasmus+“ (KA1) projekto „Tarpkultūrinis bendradarbiavimas – pažangesnė ikimokyklinė įstaiga ir geresnė ugdymo(si) kokybė“.
Pirmasis šio projekto vizitas vyko Ispanijoje, Valensijos mieste, kur „Purienos“ pedagogai dalyvavo mokymų organizacijos „Esmovia“ rengiamuose kvalifikacijos kėlimo kursuose kartu su Bulgarijos, Graikijos ir kitais Lietuvos pedagogais.
Inovatyvus ugdymas
Pas projekto partnerius į Ispaniją išvyko dvi lopšelio-darželio „Puriena“ pedagogės. Vizito tikslas –mokymai, skirti vystyti inovatyvų ugdymą.
„Šio projekto metu „Esmovia“ mokymo centre, Ispanijoje, išklausėme amerikiečių lektorės Kelsie Kerwin mokymų kursą „Keturi įrankiai siekiant pradėti inovatyvų ugdymą“. Šie keturias dienas trukę kursai pateikė daug itin aktualios informacijos, naudingos kasdieniame pedagogo darbe. Taikant čia sužinotus metodus, sklandesniu bei produktyvesniu tampa ne tik pedagogo darbas, bet ir vaikai mokosi į problemas, situacijas žvelgti kūrybiškiau“, – sako lopšelio-darželio priešmokyklinio ugdymo mokytoja Greta Strazdauskaitė.
Pašnekovė pasakoja, kad nors amerikietės atskleisti keturi inovatyvaus ugdymo įrankiai nebuvo itin sudėtingi ar kardinaliai nauji, tačiau nedidelės inovatyvios šio metodo detalės situaciją keičia kardinaliai.
„Pirmasis įrankis, kuris būtinas pradedant inovatyvų mokymą, – tai mokymasis per bendradarbiavimą. Akcentuota tai, kad turėtume skatinti vaikų tarpusavio bendradarbiavimą ugdymo proceso metu. Antrasis įrankis – mąstymas atrandant naujus problemų sprendimų būdus. Čia kalbama apie tai, kad būtina į nuolat atsirandančias problemas ir jų sprendimą žiūrėti kūrybiškai, nesitaikstyti su situacija, bet galvoti, kaip galima būtų problemą išspręsti kitaip – naujai ir neįprastai sau pačiam. Tuo pačiu pedagogai spręsdami problemas kūrybiškai, būdami originalūs savo pavyzdžiu ugdo bei moko ir vaikus kūrybiškumo. Tai labai svarbu“, – pabrėžia G. Strazdauskaitė.
Kūrybiškas požiūris
Anot pašnekovės, trečiasis inovatyvaus ugdymo įrankis taip pat neblogai žinomas visiems pedagogams – projektinė veikla. Tačiau mokymuose buvo atskleistas kiek kitoks požiūris bei projektų įgyvendinimo pobūdis.
„Lektorė pabrėžė, kad projektinę veiklą būtina įtraukti į mokymo planus. Projektai turi būti įdomūs ir patrauklūs vaikams, ieškoti naujų formų, veiklų. Buvo skatinama ne visada siekti didelių, sudėtingų projektų, daugiau dėmesio skirti mažesniems, paprastesniems, trumpesniems, tačiau įdomiems projektams, kurie paskatina įsitraukti visiems grupės vaikams.
Ketvirtoji mokymų diena buvo skirta mums, pedagogams, geriau save pažinti, kuriant savo asmenines mandalas. Atlikome kūrybines užduotis, kurių rezultatai buvo skirti savęs pažinimui bei naujų tikslų išsikėlimui. Beje, tokią nesudėtingą kūrybinę užduotį labai paprasta pritaikyti ir darbe su vaikais. Buvo tikrai labai įdomu, manau, kad ir mūsų vaikams tai turėtų patikti – būtinai išbandysime“, – pastebi pedagogė.
Kultūrinis pažinimas
Paskutinėmis projekto vizito dienomis lopšelio-darželio „Puriena“ pedagogai susipažino su Ispanijos ugdymo įstaiga.
Na, o vizitą Ispanijoje vainikavo smagi diena, skirta šalies kultūros pažinimui. Projekto dalyviai išvyko į vietinį ūkį, kuriame po atviru dangumi mokėsi gaminti tradicinį ispanišką patiekalą – paeliją.
„Tarptautiniai projektai itin svarbi bei daugialypė patirtis ir nauda. Vizito į projekto partnerio šalį metu ne tik įgyji praktinių žinių ar įgūdžių, užmezgi pažinčių, bet ir paaugi kultūriškai, dvasiškai. Štai šio projekto metu Ispanijoje mokymuose sužinojome ne tik itin svarbių dalykų, padėsiančių kasdieniame pedagoginiame darbe, dalijomės savo bei klausėmės kitų šalių pedagogų patirčių, o taip pat praturtėjome dvasiškai, praplėtėme savo akiratį, pažinome daugiau pasaulio kultūrų. Esu tikra, kad platesnio akiračio, atviresnis pasauliui mokytojas gali savo mokiniams duoti kur kas daugiau“, – įsitikinusi G. Strazdauskaitė.