„eTwinning“ projektai – kasdienybė, pavirtusi nuostabiu žaidimu

Kėdainių lopšelis-darželis „Pasaka“, dalyvaudamas „eTwinning“ projektuose, sėkmingai įsilieja į besimokančią Europos bendruomenę, skleidžia gerąją patirtį, noriai dalindamasis idėjomis su rajono, Respublikos pedagogais. Įgyvendindami tarptautinius bei nacionalinius projektus, bendradarbiaujame su partneriais, palyginame savo ir kitų mokyklų bendruomenių gyvenimą, tobuliname užsienio kalbų žinias, informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimo įgūdžius. Džiaugiamės šiais mokslo metais sėkmingai įgyvendintais projektais „Ruduo mano mokykloje“, „Mėlyno meškiuko saugaus interneto kampanija“, „Kelionė į darnų pasaulį“, „Kelionė metų laikų karuselėje“. Kiekvienas įgyvendintas projektas buvo unikalus savo turiniu – pasirinkome įvairias veiklos formas, kuriomis stengėmės įdomiai, netradiciškai ir patraukliai atskleisti turinį. Svarbiausia, kad pasidalijome gerąja patirtimi, įgijome bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių, stiprinome tarpusavio ryšius, sudarėme sąlygas į organizuojamas veiklas aktyviai įsijungti įstaigos bendruomenei, ugdytinių tėveliams.
Projekto idėja
Jau ne vienerius metus kartu su Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja Virginija Paužiene kuriame bendrus projektus, suburiame šaunią, inovatyvią, kūrybingą, idėjų kupiną komandą. Šių mokslo metų projektas „Kelionė metų laikų karuselėje“ buvo skirtas 4–7 metų vaikams. Jame dalyvavo Turkijos pedagogai ir pedagogės iš 23 Lietuvos švietimo įstaigų: Kauno, Kėdainių, Klaipėdos, Alytaus, Rokiškio, Telšių, Vilkaviškio, Šiaulių. Projektinių veiklų metu siekėme kuo įdomiau ir kūrybiškiau keliauti metų laikais – dalinomės idėjomis, stebėjome, tyrinėjome, eksperimentavome.
Atvirumas naujoms idėjoms
Projektą integravę į priešmokyklinio ugdymo programą (dalyvavo „Drugelių“ grupės vaikai ir mokytoja Daiva Kasperiūnienė) bei įstaigos sudarytą ikimokyklinio ugdymo programą „Visa, kas geriausia – vaikui“, stengėmės veiklas apgalvoti ir įgyvendinti kūrybiškai, pritaikyti prie vaikų poreikių ir galimybių. Kupinos idėjų mes kūrybingai įgyvendinome organizuojamas veiklas, kuriose vaikai turėjo galimybę aktyviai veikti, atsiskleisti, įgyti esminius gebėjimus. Organizavome menines, pažintines veiklas, įdomiai, naudingai ir inovatyviai rengėme internetinius susitikimus Webinarus, pasidalinome naujomis idėjomis, įgyvendinome naujus metodus, paįvairinome ugdymo(si) procesą, pateikėme praktinių užduočių, kurios skatino vaikus domėtis, atrasti, suvokti gamtos virsmą – metų laikų kaitą. Apie projektą ir vykdomas veiklas skaitykite čia: „Kelionė metų laikų karuselėje“
Bendradarbiavimas
Projekto partneriai kiekvienai organizuojamai veiklai pridėdavo išradingumo, kūrybiškumo, siekė nuosekliai ir įdomiai perteikti medžiagą, pasidalinti pedagogine patirtimi. Gebėdamos dirbti vienoje komandoje, organizuodamos bendras veiklas, palaikėme viena kitą, todėl mums pavyko įgyvendinti bendrus projekto tikslus. Puikios projekto partnerių IKT žinios padėjo pristatyti net 16 pačių sukurtų logotipų. Paskelbtuose logotipo rinkimuose dalyvavo vaikai, pedagogai. Daugiausia balsų surinko Turkijos kolegų darbas, tapęs projekto logotipu. Projekto įgyvendinimo metu bendravome tekstinėmis žinutėmis („Messenger“ programėlė, „eTwinning karuselėje“), „Facebook“ socialinio tinklo aplinkoje, elektroniniu paštu, TwinSpace mokytojų naujienlaiškyje, forumuose. Mes įgyvendinome daugybę projekte numatytų veiklų: „Colorillo“ programa piešėme metų laikus, kūrėme „Kahoot“ žaidimus-viktorinas, pasitelkdami į pagalbą ugdytinių tėvelius organizavome kūrybingas veiklas. Drauge su projektų partneriais „tiesėme“ tiesioginius tiltus, kurių metu demonstravome savo piešinius, įvairia technika padarytus darbelius, dainavome dainas, atsakinėjome vieni kitiems į rūpimus klausimus. Norėdamos užtikrinti artėjančių susitikimų kokybę, prieš Webinarus virtualioje erdvėje skelbdavome „Minčių lietų“, tardavomės, numatydavome veiklų planą, išbandydavome ryšį. Webinaro „Sudie, rudenėli“ metu pagilinome žinias, patirdami džiugių akimirkų virtualioje „Kahoot“ viktorinoje. Kalėdiniame Webinare „Pasveikinkim vieni kitus“ metu išbandėme „Collorilo“ programą piešdami bendrą piešinį „Žiema“ (vienu metu virtualioje erdvėje piešėme bendrą piešinį). Įstaigose prasidėjus nuotoliniam mokymuisi į projektinę veiklą aktyviai buvo įtraukti ir tėveliai – nuotolinio ugdymo metu kartu įgyvendinome veiklas „Rūpesčiu ir meile užauginti“, „Pavasario šventė – Velykos“, „Tiriamosios kūrybinės veiklos“.
Technologijų taikymas
IKT taikymas suteikė galimybę lyginti, analizuoti ir keistis idėjomis. Siekėme, kad TwinSpace erdvėje patalpinta medžiaga būtų įdomi ir patraukli projekte dalyvaujantiems partneriams. Išbandėme „Animoto“, Kizoo, Storyjumper, Mentimeter, Book Creator programas, kūrėme koliažus. Naujausios technologijos ugdymo procesą pavertė žaismingu ir įdomiu: dėliojome partnerių sukurtas dėliones, žaidėme „Kahoot“ žaidimus-viktorinas, „Colorillo“ programą sėkmingai išbandėme piešdami metų laikus. Tiesioginiai vaizdo tiltai buvo puiki galimybė susipažinti, plėsti akiratį – ugdytiniai suprato, kad gali būti įdomūs kitiems, gali bendrauti su kitais.
Atsakydami į klausimus apie įgyvendintą projektą, ugdytiniai išreiškė savo nuomonę, puikiai valdydami kompiuterį, parodė kaip jie geba naudotis informacinėmis technologijomis.
[#gallery=2381#]
Projekto akimirkos bendroje partnerių elektroninėje knygoje
Buvo malonu dalyvauti tokiame nuostabiame projekte – tai ypatinga patirtis tiek vaikams, tiek pedagogams. Kūrybiškai organizuojamos veiklos suteikė galimybę vaikams labiau pasitikėti savimi, padėjo atskleisti kūrybines idėjas, užtikrino ugdytinių tobulėjimą, gerino socializacijos įgūdžius, skatino norą ir motyvaciją būti aktyviais, iniciatyviais ir komunikabiliais. Projekto dėka mūsų vaikai sužinojo, kokia originali, nuostabi, šiuolaikiška, kūrybiška, nereali ir nepakartojama gali būti kelionė, keliaujant visais keturiais metų laikais.
Tėvų mintys:
Mato mama Giedrė:
„Dėkojame už visus metus vykdytas projektines veiklas su vaikais. Ypač patiko „Kahoot“ žaidimai. Juos žaisdami vaikai sužino naujų dalykų, o svarbiausia, kad „Kahoot“ galėjome žaisti namuose visa šeima. Tai buvo linksmas ir prasmingai praleistas laikas kartu. Ačiū!“
Augusto mama Greta:
„Džiaugiuosi, kad mano autistiškas sūnus pradėjo lankyti Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ „Bitučių“ grupę, kurioje vykdomi projektai. Sūnus projektų dėka pradėjo daugiau domėtis aplinkos daiktais, klausinėja, pradėjo daugiau pasitikėti savimi, atsirado noras pačiam išbandyti, domėtis bendraamžiais. Pastebėjau, kad išlavėjo ir kalba, gerokai prasiplėtė žodynas, tapo drąsesnis.“
Jomanto mama Lina:
„Lankydamas Kėdainių lopšelio – darželio „Pasaka“ „Bitučių“ grupę ir dalyvaudamas grupės rengiamuose projektuose bei eksperimentuose, Jomantas pradėjo lengviau bendrauti, plėtėsi kalbos žodynas. Pradėjo daug labiau pasitikėti savimi. Išmoko sutelkti dėmesį. Pasidarė savarankiškesnis. Ypatingai pagerėjo kirpimo, piešimo, spalvinimo įgūdžiai. Ačiū auklėtojoms už galimybes ir ištvermę!“
Kamilės mama Jurgita:
„Mano nuomone, kad tokie projektai kaip eTwinning labai teigiamai veikia vaiko motyvaciją mokytis, lavintis bei tobulėti. Vaikučiai mokosi patraukliomis, neįprastomis formomis, naujų žinių įgyja per praktines veiklas. Tiek patiems pedagogams tai yra didelė pagalba pasisemti kitų kolegų patirčių.“
Beno mama Regina:
„Tarptautinių projektų integravimas į ugdomąją veiklą padėjo vaikams suprasti, kad skirtinguose miestuose ar net šalyse gyvenantys vaikai yra tokie, kaip ir jie: linksmi, žingeidūs, mėgstantys žaisti, dainuoti, piešti. Ir visai nesvarbu, kad susitikimų virtualioje erdvėje metu jie kalba kita kalba ☺ Vaikų gebėjimai naudotis IKT priemonėmis, pažintis su „Kahoot“ ir kitomis projektinėje veikloje naudojamomis programomis buvo ypač naudingi vykdant ugdymą nuotoliniu būdu.“
Vaikų mintys apie projektą:
Rasa Simonavičienė, Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė