Dvejų metų „Aušros“ progimnazijos bendruomenės kelionė su „Mažuoju princu“

 Dvejų metų „Aušros“ progimnazijos bendruomenės kelionė su „Mažuoju princu“

Organizatorių nuotr.

Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijai labai svarbus yra ugdymas(is), kuris užtikrina mokinių pažangą ir kompetencijomis grįstą mokymą(si), tikslingai ir nuosekliai vykdoma ugdymo turinio integracija, patyriminio mokymosi plėtojimas. Todėl progimnazijos mokiniai ir mokytojai ugdymo procese rengia ir įgyvendina pasirinktos krypties ilgalaikius projektus, kuriais siekiama kiekvienam mokiniui sudaryti galimybes gilinti ir taikyti praktikoje mokomųjų dalykų teorines žinias, įgyti įvairesnės mokymosi patirties.

Aktyvi projektų dalyvė

Progimnazijos bendruomenė yra aktyvi programų „Erasmus+“ ir „eTwinning“ rengėja ir įgyvendintoja, o jų veikloje puikiai atsispindi, kaip galima praplėsti mokymosi procesą už klasės ribų, skatinant tarptautinį bendradarbiavimą ir kultūrinį pažinimą. Ugdymo prosece įgyvendinamų EKO ir STEAM programų integruotos, projektinės veiklos paskatino parengti ir dalyvauti programos „Erasmus+“ bendrojo ugdymo srities mobilumo projekte (KA122) „Mažasis princas: saugokime ir rūpinkimės aplinka, kurioje gyvename!“ (angl. „The Little Prince: let`s take care of the environment in which we live!“).

Projekto tikslas – stiprinti mokinių ir mokytojų aplinkosauginį ir gamtamokslinį raštingumą, plėtoti tarpdalykinius ryšius organijuojant CLIL pamokas, STEAM / EKO integraciją ugdymo procese, stiprinti mokinių ir mokytojų skaitmeninį raštingumą ir bendradarbiavimo kompetenciją. Projektas buvo vykdomas 18 mėnesių (nuo 2023-06-01 iki 2024-11-30).

Organizatorių nuotr.

Visa progimnazijos bendruomenė įsitraukė į projekto veiklas, kurios buvo integruojamos į ugdymo procesą, tarptautinės veiklos plėtojimas prasidėjo nuo Antoine de Saint-Exupéry knygos „Mažasis princas“ skaitymo ir aptarimo, bendruomenė buvo kviečiama į „Mažojo princo“ knygos skaitymo popietes įvairiomis kalbomis, vyko integruoto ugdymo dienos „Kalbos atveria duris“, „Knygos diena“, CLIL pamokos. Projekto vykdymo metu gimė mintis sukurti Mažojo princo erdves progimnazijoje, skatinančias skaityti knygas, įrengtas „Mažojo princo rožių sodas“ progimnazijos kieme. Per technologijų pamokas mokiniai gamino dėžutes, kurias papuošė „Mažojo princo“ personažais.

Lankėsi įvairiose šalyse

Per šį laikotarpį įvyko penki grupiniai mokinių ir du mokytojų darbo stebėjimo mobilumai. Projekte dalyvavo 5 mokyklos-partnerės: – 1° ICS Silvio Pellico, Pachino, Italija; 20o Dimotiko Scholeio Kalamarias, Kalamaria, Graikija; Institut Gaudi, Reus, Ispanija; Liceul Tehnologic Agromontan Romeo Constantinescu, Valenii de Munte, Rumunija; Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazija, Lietuva.

Vyko į Italiją

Organizatorių nuotr.

Pirmasis projekto mobilumas vasario mėnesį įvyko Italijoje, Pachino 1° ICS Silvio Pellico mokykloje, kurio metu dalyviai susipažino su projekto partneriais, Italijos švietimo sistema, Pachino miestu, istorija, kultūra, dirbo tarptautinėse grupėse, pristatė atliktus kūrybinius darbus, savo kompetencijas gilino geografijos, dailės, gamtos, muzikos CLIL pamokose.

Vykdydami veiklas, mokiniai stiprino gamtamokslinį raštingumą, tyrinėjo jūros ekosistemą Viduržemio jūros pakrantėje, atliko laboratorinius darbus – eksperimentus su vandeniu, be to, dalyvavo ekskursijoje su gidu žvejų kaime Marzamemi. Partopalo mieste CLIL pamokų metu, veikdami tarptautinėse grupėse, mokiniai rinko informaciją apie Viduržemio jūros pakrantėse augančius augalus. Išreikšdami meilę ir pagarbą gamtai, Silvio Pellico mokyklos kieme projekto dalyviai pasodino citrinmedį ir apelsinmedį.

Ir į Graikiją

Kovo mėnesį įvyko mokinių grupės mobilumas Graikijoje, 20o Dimotiko Scholeio Kalamarias mokykloje. Vizito metu dalyviai susipažino su Graikijos švietimo sistema, Salonikų miesto istorijos paminklais: Rotunda, Salonikų akropoliu, Demetrijaus cerkve, Aristotelio aikšte, gilino gamtosaugines, kultūrines, kalbines kompetencijas anglų kalbos, muzikos, gamtos mokslų CLIL pamokose.

Projekto dalyvių grupės, plaukiodamos Kerkini ežere (dirbtiniame rezervuare centrinėje Makedonijoje), susipažino su vandens augalija ir gyvūnija, Kerkinį miestelį apžiūrėjo važinėdami dviračiais ir dalyvaudami orientacinėse varžybose. Paskutinę dieną visi mokiniai pristatė savo šalis simbolizuojančius daiktus, tarptautinėse mokinių grupėse rašė laiškus ateities kartoms, juos sudėjo į laiko kapsules-skrynias, kurias Graikijos mokyklos atstovai pažadėjo atsiųsti šalims partnerėms po dešimties metų.

Aplankė Rumuniją

Organizatorių nuotr.

Balandžio mėnesį įvyko mokinių grupės mobilumas Rumunijoje, Valennii de Munte mieste, Liceul Technologic Romeo Contanstinescu mokykloje. Projekto dalyviams buvo pristatyta Rumunijos švietimo sistema, Valennii de Munte miesto pramonės vystymosi galimybės, rumunų tradicijos, CLIL pamokos. Įdomi patirtis mokinių laukė vaikų globos namuose, kur jie mokėsi pigiausio ir ekonomiškiausio rąstinių namų statybos būdo, kuris Rumunijoje taikoms dar ir šiandien.

Istorines bei kultūrines žinias mokiniai pagilino aplankę pilis (Peles pilį Sinaia mieste ir Brano (drakulos) Brano mieste), stūksančias kalnų apsuptyje, Transilvanijos ir Valakijos regionuose. Salino Turdo druskų kasyklos – dar viena neapsakoma patirtis ir lankytina vieta, esanti daugiau kaip 300 metrų gylyje po žeme. Šių kasyklų aplinka atspindi futuristinę ir industrinę atmosferą, o joje pasijunti tarsi fantastiniame filme. Kasyklose esančiame planetariume mokiniai stebėjo filmą „Žemė ir kosmosas“, dalyvavo CLIL chemijos pamokoje, mokėsi, kaip iš sūraus tirpalo išgauti druską. Toje pačioje druskos prisotintoje aplinkoje sužaidė draugiškas sportines rungtynes ir žaidimus.

Sulaukė svečių

Organizatorių nuotr.

Projekto dalyviai gegužės 13–17 dienomis susitiko su mūsų progimnazijos ugdytiniais. Svečiavosi mokinių ir mokytojų komandos iš Graikijos, Italijos ir Rumunijos. Partnerių mokyklų atstovai dalyvavo CLIL STEAM (dailės, technologijų, biologijos, geografijos, muzikos, informacinių technologijų, šokio, fizinio ugdymo) pamokose. Projekto dalyviai gilino kūrybiškumo ir kultūrines kompetencijas veldami iš vilnos savo šalies sagę-gaublį, gamino iš molio Mažojo princo rožę, tradicinių amatų centre (Arnetų namuose) pynė juostas bei drožė šaukštus.

VDU botanikos sode mokiniai dalyvavo edukacijoje „Egzotika oranžerijoje“, taip pat progimnazijos kieme, naujai sukurtoje edukacinėje erdvėje „Mažojo princo rožių sodas“, pasodino rožes. Kauno zoologijos sode projekto dalyviai tarptautinėse komandose žaidė „Bingo“ žaidimą.

Viešnagės metu svečiai stebėjo mūsų progimnazijos mokinių meninius pasirodymus (vaidinimą anglų kalba „Mažasis princas“, dainavo Mažojo princo dainą „Somewhere only we know“), o su lietuviškomis tradicijomis susipažino  dalyvaudami progimnazijos Šeimos dienos šventėje bei atsakydami į viktorinos klausimus apie Lietuvą. Projekto dalyviams puikų įspūdį paliko pažintinės edukacijos, kurios vyko Kėdainių senamiestyje, Trakuose, Kaune ir Vilniuje.

Organizatorių nuotr.

Pabuvojo ir Ispanijoje

Paskutinis projekto mokinių grupinis mobilumas ir mokytojų darbo stebėjimo vizitai įvyko spalio mėnesį Institut Gaudi mokykloje, Reus mieste, Ispanijoje. Mobilumų dalyviai dalyvavo ir stebėjo CLIL gamtos mokslų, IT, istorijos, anglų kalbos, dailės, SEU pamokas Institut Gaudi mokykloje ir Pere Mata muziejuose.

Rumunų, ispanų, graikų ir lietuvių komandos varžėsi orientacinėse rungtyse, atliko įvairias istorijos, kalbų, architektūros bei meno pažinimo užduotis. Mokiniai ir mokytojai plėtojo savo kompetencijas pažintinėse kultūrinėse išvykose į Tarragoną, Salou, Barseloną.  Stebėdami mokytojų darbą vizitų metu,  progimnazijos pedagogai turėjo galimybę susipažinti su  įvairiais mokymo metodais, aplinkomis, ugdymo turinio integracijos galimybėmis ir kt.

Organizatorių nuotr.

Dalyvavo konferencijoje

Projekto veiklos paskatinino 3–8 klasių mokinius dalyvauti užsienio kalbų konferencijoje „30x30x30“, kurioje mokiniai pristatė savo idėjas, kaip žmonės galėtų apsaugoti vandenynus, Žemę iki 2030 metų ir sumažintų taršą apie 30 procentų, 7 klasės mokinė dalyvavo respublikinėje lietuvių kalbos ir literatūros konferencijoje „Knyga – patikimas draugas ir patarėjas“ ir skaitė pranešimą „Mano didžioji kelionė su Mažuoju princu“.

Tarptautinėje praktinėje konferencijoje „EKO idėjos Lietuvai 2024“, kurią organizavo Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija, mūsų progimnazijos komanda skaitė  pranešimą „Ekologinio raštingumo stiprinimas progimnazijoje keliaujant su Mažuoju princu“ ir pasidalino ekologinio, gamtosauginio ugdymo patirtimis savo bendruomenėje.

Pristatė programų „Erasmus+“, „eTwinning“ projektų įgyvendinimo sėkmes. „The Young ECO OLYMPIANS“ komanda atliko praktinę projektinę užduotį, kurios tikslas – įrankio, skatinančio teisingą pakuočių atliekų rūšiavimą, sukūrimas. Pagrindinę kūrybinių darbų mintį mokiniai perteikė atsižvelgdami į rašytojo Antoine’o de Saint-Exupéry literatūrinės pasakos „Mažasis princas“ propaguojamas vertybes: meilę ir draugystę, pagarbą aplinkai ir mūsų planetai.

Projekto sėkmė įvertinta nacionaliniu ir Europos kokybės ženkleliu, o pats projektas pripažintas geriausiu projektu ,,eTwinning“ ir ,,Erasmus +“ sinergija“ kategorijoje.

Dalyvaudami šiame projekte visi dalyviai įgijo neįkainojamos patirties, projekto talismanas Mažasis princas, visą laikotarpį lydėjęs dalyvius, įkvėpė saugoti savo planetą ir kitus.

Gintarė Boreišienė, Jurgita Ramanauskienė, Aurelija Kuperskienė, LSU Kėdainių „Aušros“ progimnazijos projekto „Mažojo Princo“ rengimo ir įgyvendinimo darbo grupės atstovės

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content