Dideli „Kėdbuso“ planai

 Dideli „Kėdbuso“ planai

Savivaldybės įmonė „Kėdbusas“ – viena iš dažniausiai neigiamame kontekste linksniuojamų paslaugų teikėjų. Senas autobusų parkas, kiauros remonto dirbtuvės, atgyvenusi bilietų įsigijimo sistema.

Įmonėje susikaupė gausybė įsisenėjusių problemų, kurias spręsti bandys neseniai pareigas eiti pradėjęs naujas įmonės direktorius Remigijus Naujokas. Tiesa, pradėti dirbti jam tenka ypatingai sunkiu metu, mat dėl pandemijos „Kėdbusas“ neteko kone pusės klientų.

Remigijus Naujokas: „Artimiausiu metu bus įdiegtas kelionių maršrutų, reisų žemėlapis.“/ Algimanto Barzdžiaus/ „Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.Rezultatai – ne geriausi

Vertindamas savivaldybei pavaldžias įmones rajono meras Valentinas Tamulis neslėpė – „Kėdbuso“ metų veiklos rezultatai toli gražu ne tokie, kokių norėtųsi.

Praėjusiais metais, kaip ir ankstesniais, ši bendrovė nesugebėjo uždirbti pakankamai pajamų, kad galėtų pati išsilaikyti. Nepaisant to, viliamasi, kad kada nors savivaldybei nebeteks išlaikyti šios įmonės, šelpiant ją solidžiomis sumomis iš biudžeto.

„UAB „Kėdbusui“ praėjusieji metai buvo iš tiesų sudėtingi: dėl COVID-19 apribojimų smarkiai sumažėjo keleivių skaičius, nes švietimo įstaigose ir daugelyje verslo įmonių veikla buvo vykdoma nuotoliniu būdu, kai kurios įmonės iš viso negalėjo dirbti. Tad ir „Kėdbuso“ rezultatai tikrai ne tokie, kokių norėtume.

Naujajam direktoriui keliami reikalavimai kuo greičiau sudaryti galimybes už važiavimą atsiskaityti ne grynaisiais pinigais, o, pavyzdžiui, mobiliąja programėle, elektroniniais kortelių skaitytuvais ar kitomis priemonėmis bei ieškoti papildomų pajamų šaltinių“, – sakė V. Tamulis.

Naujovių yra ir bus

Galima pasidžiaugti, kad per praėjusius, nors ir labai sunkius metus, „Kėdbusas“ sugebėjo iš bendrovės lėšų nusipirkti 3 naujus mikroautobusus.

Taip pat jau veikia atnaujinta, patogi ir moderni įmonės interneto svetainė, kurioje galima rasti maršrutus, naujienas, svarbią informaciją.

„Artimiausiu metu bus įdiegtas kelionių maršrutų, reisų žemėlapis.

Dėl elektroninių bilietų sistemos įdiegimo esame gavę keletą pasiūlymų.

Vienos didžiausios šioje sferoje dirbančio įmonės komercinis pasiūlymas siekia 1,5 milijono eurų. Jis yra svarstomas, tačiau kartu turime ir kitų įmonių pasiūlymus, kurie yra ženkliai pigesni.

Manau, kad vasaros viduryje jau turėsime derybų rezultatus“, – vylėsi R. Naujokas.

[quote author=“Aut. past.“]Kėdainių autobusų parkas turi kone 40 tūkst. eurų įsipareigojimus bankui už lizingu įsigytus mikroautobusus ir 56 tūkst. eurų skolą už degalus.[/quote]

Pagrindinės problemos

Pagrindinė autobusų parko problema, atmetus negebėjimą užsidirbti pinigų, yra senas autobusų parkas ir itin prastos būklės remonto dirbtuvės.Naujas įmonės direktorius Remigijus Naujokas sako, kad pirmas jo darbas – iš pramonės rajono perkelti remonto dirbtuves arčiau autobusų stoties. Dabartinėse dirbtuvėse remontuoti autobusus sąlygos yra labai prastos./Algimanto Barzdžiaus/ „Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Šis klausimas lieka aktualus daugybę metų.

Naujausias įmonės autobusų parko autobusas yra jau „pagyvenęs“ – 8 metų senumo.

Seniausiam autobusui eina jau trečia dešimtis metų. Naivu būtų tikėtis, kad 26 metų senumo transporto priemonė gali atitikti tiek vairuotojų, tiek keleivių lūkesčius.

Senas autobusų parkas sukelia daugybę problemų vien dėl to, kad sena technika dažnai genda, detalių remontui sunku rasti. Dėl to planuojama senesnius kaip 20 metų autobusus nurašyti.

Tokių autobusų parke yra aštuoni.

„Autobusų remonto dirbtuvėse sąlygos yra labai prastos.

Pirmas darbas mano planuose – autobusų remonto ir parkavimo bazę perkelti šalia autobusų stoties esančios teritorijos. Kaip pavyks įvykdyti šį planą, matysime“, – sakė R. Naujokas.

Valdybos nėra

Rajono tarybos posėdžio metu nagrinėjant įmonės metinę ataskaitą, vėl buvo iškeltas klausimas dėl „Kėdbuso“ valdybos. Ir nors šiuo klausimu kalbėta jau buvo anksčiau ir ne kartą aiškinta, kad „Kėdbusui“ turėti valdybą yra tiesiog per brangu, opozicijos atstovas Saulius Grinkevičius ir vėl atkakliai vis klausė to paties.

Paradoksalu, kad pasikartojančius kolegų klausimus neretai jis laiko neprotingais, tačiau pats kaip užsikirtusi plokštelė, vis klausinėja to paties.

Tai, kad tema apie „Kėdbuso“ valdybos poreikį jau buvo aptarta, S. Grinkevičiui priminė ir savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Kacevičius.

„Ne vieną kartą esame kalbėję ta tema.

Nepriklausomus valdybos narius turi atrinkti atrankos firma. Vieno valdybos nario rinkimo kaina siekia 6 tūkstančius eurų.

„Kėdbuso“ valdybą sudaro du nariai, tad 12 tūkst. eurų įmonei tokiu metu yra tikrai labai didelė prabanga.

Patys matote, kokie yra įmonės pelnai.

Dėl to buvo nuspręsta kuriam laikui valdybos atsisakyti.

Akcinių bendrovių įstatymo 19 straipsnyje nurodyta, kad jei nėra valdybos, jos funkcijas perima įmonės vadovas“, – sakė savivaldybės administracijos direktorius A. Kacevičius, dar kartą akcentuodamas, kad turėti atskirą valdybą galo su galu nesuduriančiam „Kėdbusui“ būtų per didelė prabanga.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content