Dažniausios automobilių akumuliatorių problemos: aptaria specialistai

 Dažniausios automobilių akumuliatorių problemos: aptaria specialistai

Ar galima sakyti, kad transporto priemones akumuliatorius yra mašinos širdis, kuri gerai plaka tik tokiu atveju, kai pasirenkama labiausiai jai tinkama, suderinama iki smulkmenų, galiausiai, tinkamai prižiūrima? Tikrai taip.

Visgi, kad ir kiek priežiūros bus skirta – kartais tenka susidurti su akumuliatorių gedimais. Apie tai kalbamės su akumai.lt specialistu, kuris aptaria – kokie dažniausi auto akumuliatorių gedimai.

Akumuliatorių tipai ir pasirinkimas

Jeigu norite išvengti gedimų, kurie gali apsunkinti keliones – tokiu atveju pirmiausia reikia rasti tinkamiausius akumuliatorius, kurie turi būti derinami prie mašinos techninių charakteristikų.

„Dažniausiai auto gamintojai nurodo – kokiais kriterijais remiantis reikia ieškoti akumuliatorių.  Daugiausia dėmesio sulaukia švino akumuliatoriai, kurie jau seniai siūlomi rinkoje ir dažnai džiugina maža kaina. Visgi, kokybė ne tokia gera kaip kad gelinių, kurie išsiskiria  savo galimybe išvengti išsikrovimo“,- pasakoja specialistas.

„Paskutiniu metu vis daugiau dėmesio sulaukia AGM akumuliatoriai, kadangi jie yra montuojami hibridiniuose automobiliuose, o pastarieji – dėl ekologijos vis labiau plinta“.

Trumpų atstumų įveikimas ir temperatūra

Gana gajus mitas, kad kuo mažiau bus eksploatuojamas automobilis – tuo jis trumpiau tarnaus. Žinoma, tokiu atveju tam tikros automobilio dalys dėvisi mažiau, tačiau būtent akumuliatoriams trumpi atstumai yra „peilis“. Ypač tada, kai šalta.

„Kai lauko temperatūra yra žema – mažėja akumuliatoriaus našumas, kadangi daugiau energijos reikia atiduoti varikliui. Žinoma, o kur dar šildytuvas bei kiti elektros prietaisai, kurie suteikia kelionei daugiau patogumo. Kuo daugiau elektros įrenginių – tuo akumuliatoriui reikia našiau dirbti, tad natūralu, kad jis greičiau išsikrauna ir rytais iš po šaltos nakties, jeigu vakare daug važinėjote, nepavyksta užvesti mašinos“,- pasakoja ekspertas.

Jeigu yra galimybės – tokiu atveju reikia reguliariai „pravažiuoti“ ilgesnius atstumus, kad mašinos akumuliatorius įsidirbtų. Geriausia  – kartą per savaitę. Taip pat žiemos metu laikyti mašinas garažuose bei kitose patalpose, kur temperatūra yra ne tokia žema kaip lauke.

Žinoma, neigiamą įtaką daro ne tik žema, tačiau ir per aukšta oro temperatūra, tad siūlome rasti mašinai vietą pavėsyje. Jeigu oro (o ne jutiminė) temperatūra viršija +30 laipsnių – įkrovimo dažnis didėja net du kartus, tad reikalingas reguliarus papildomas akumo įkrovimas.

Per mažai dėmesio elektros instaliacijai

Specialistai pastebi, kad dažniausiai su akumuliatoriaus gedimais ir netinkamu naudojimu taip pat susiduria tie, kurie per mažai dėmesio skiria mašinos elektros įrangai.

„Kaip jau minėjau, mašinos komfortui reikalingi elektriniai prietaisai, kurie užtikrina, kad nepriklausomai nuo oro sąlygų lauke – mašinoje būtų galima džiaugtis organizmui labiausiai patinkančiu mikroklimatu. Labai svarbu, kad visi mašinoje esantys elektriniai prietaisai būtų tinkamai prižiūrimi, kad jų jungtys būtų švarios, žinoma, tinkamai sujungtos, galiausiai, kad būtų tinkamai suderinta ir akumuliatoriaus polių bei gnybtų sistema“,- pasakoja toliau.

Žinoma, patogiausia priežiūros darbus palikti servisuose specialistams, tačiau taupantys – viską gali atlikti ir patys. Naudokite vario tepalą, kuris pagerins srovės tekėjimą, taip pat ir užtikrins, kad variklis vesis paprasčiau. Reguliariai tikrinkite gnybtus, kurie turi būti labai stipriai suveržti.  Galiausiai, verta nuo akumuliatoriaus valyti net apnašas, kurias galima pašalinti naudojant švitrinį popierių.

Gana dažnai prie transporto priemonės akumuliatoriaus išsikrovimo prisideda signalizacijos gedimai, tad būtent šiais sistemai siūlome skirti reguliarių dėmesį.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video