Amžinas klausimas: vyrai ar moterys geriau vairuoja?
Klausimas apie tai, kas geriau vairuoja, ko gero, yra nesibaigiantis diskusijų šaltinis. Vyrai neretai sako esą moteris už vairo – bėda už kampo, o moterys tikina, kad vyrai dažnai kelyje pamiršta atsargumą ir sukelia avarijas vien norėdami pavaizduoti, kokie puikūs vairuotojai jie yra. Taigi, kaip yra iš tiesų?
Atlikti tyrimai – moterų pusėje
Greičiausiai būtų sunku rasti vyrą, kuris sutiktų, jog moterys vairuoja geriau, tačiau Didžiojoje Britanijoje atlikti tyrimai atskleidė, kad geresnės vairuotojos – moterys. Privilege Insurance atliktas tyrimas parodė, kad beveik visuose tyrimo aspektuose moterys lenkia vyrus. Tyrimo metu išaiškėjo, kad saugiai ties šviesoforais sustoja 85 proc. moterų ir tik 44 proc. vyrų, tinkamu dažnumu į veidrodėlius žiūri 79 proc. moterų ir tik 46% proc. vyrų. Moterys taip pat dažniau laikosi greičio apribojimų, laikosi saugaus atstumo nuo kitų automobilių, rečiau vairuodamos naudojasi mobiliuoju telefonu, taip pat labai retai pavojingai manevruodamos įsilieja į eismą arba sukelia sumaištį kelyje. Tyrimas nustatė, jog vyrai geriau nei moterys kontroliuoja automobilio vairą, taip pat daugiau dėmesio skiria vadinamajai aklajai zonai. Tiek vyrai, tiek moterys vienodai tinkamai pasirenka saugų automobilio greitį atsižvelgdami į situaciją kelyje.
Draudimo kompanijų statistika kitokia
Tuo tarpu Lietuvos draudimo kompanijų pateikiami duomenys nušviečia kiek kitokią situaciją. „Lietuvos draudimo“ atstovės spaudai Ingridos Žaltauskaitės teigimu, tikslių duomenų pateikti yra praktiškai neįmanoma, mat neretai automobiliai būna apdrausti kitų asmenų vardu.
„Ar vyrai, ar moterys dažniau patenka į eismo įvykius priklauso, kaip skaičiuosi. Kaip žinia, vairuoja daugiau vyrų, tai ir į avarijas jie santykinai patenka dažniau nei moterys. Jei skaičiuosi iš 100 avarijų, tai, matyt, bus daugiau vyrų: rajonuose santykis gali siekti net iki 70 proc. vyrų ir 30 proc. moterų, didmiesčiuose maždaug apylygiai, ar tik nežymiai vyrų daugiau. Tačiau jei imtume dažnį iš 100 vyrų ar moterų atskirai sukeliamų avarijų, tada moterys jas sukelia dažniau.
Labai tikslių duomenų pateikti negalime, nes ne visuomet draudėjas sutampa su vairuotoju – gali būti automobilis apdraustas vyro, o vairuoja žmona ir atvirkščiai“, – komentuoja I. Žaltauskaitė.
„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktoriaus Artūro Juodeikio teigimu, nors moterys sukelia daugiau avarijų, vyrų sukeliamos avarijos yra gerokai rimtesnės.
„Mūsų duomenimis, moterys dažniau sukelia avarijas nei vyrai: vidutiniškai 100 moterų per metus avariją sukelia 5,5, o iš to paties skaičiaus vyrų – 4. Tačiau vyrų avarijose padaroma žala išlieka didesnė – praeitų metų duomenimis, vidutiniškai yra 15 proc. didesnė nei moterų ir siekia 750 Eur“, – situaciją nušviečia A. Juodeikis.
Kėdainiuose avarijų daugiausia sukelia vyrai
Kalbintas Kėdainių rajono policijos komisariato Kelių policijos poskyrio viršininkas Giedrius Čižinauskas patikino, kad rajone avarijas vis dėlto dažniau sukelia vyrai:
„Kadangi vairuotojų vyrų yra daugiau, jų ir avarijos sukeliamos statistiškai yra skaudesnės ir rimtesnės. Tačiau viskas priklauso nuo situacijos.“
Skyriaus viršininko manymu, moterys gali turėti mažiau vairavimo praktikos nei vyrai, todėl jų elgesys kelyje gali būti per daug atsargus, ir kartais jų sukeliamos avarijos būna sąlygotos patirties stokos.
KOMENTARAS
Komentuoja bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.
„2014 metais fiziniai asmenys sudarė 264 tūkst. privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutarčių: vyrai – 185 tūkst., moterys – 79 tūkst. 2015 metais fiziniai asmenys sudarė 244 tūkst. privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutarčių: vyrai – 171 tūkst. draudimo sutartį, moterys – 73 tūkst. draudimo sutartis.
Kasdien prastėjantis oras, o kartu su juo ir kelių eismo sąlygos, vėl skatina diskusijas apie moterų ir vyrų vairavimo skirtumus.
2014 metų „ERGO Insurance“ Lietuvoje statistika atspindi, jog vyrai sukėlė apie 63 proc. eismo įvykių, o moterys 27 proc. Remiantis privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo praeitų metų statistika, stiprioji lytis sukėlė apie 76 proc. eismo įvykių, o moterys – apie 24 proc.
Iš viso 2014 metais „ERGO Insurance“ Lietuvoje užfiksavo 11 570 autoįvykių, 2015 metais – 14 413 eismo įvykių. Moterys didžiąją dalį avarijų patiria ne dėl per didelio greičio, bet neatidumo ar nepatyrimo: nubrozdina automobilį parkuojantis, laiku nepradeda stabdyti. Vyrai dažniau viršija greitį ir nesilaiko atsargumo, todėl ir jų sukeltų avarijų rezultatai būna daug tragiškesni.
Pavyzdžiui, didžiausia 2015 metais išmokėta suma dėl vyro sukeltos avarijos siekė net daugiau nei 55 434 Eur. Palyginimui, daugiausiai žalos padariusi moters sukelta avarija atsiėjo apie 18 851 Eur. Toks žalų dydžių skirtumas pastebimas jau ne vienerius metus. (2014 metais vyro sukeltos avarijos išmokėta suma siekė 55 tūkst. Eur, moters – 15 tūkst.Eur).“
1 Komentaras
Na vedant tokias statistikas butu labai svarbu ir atkreipti demesi, kiek kilometru per metus vieni ar kiti nuvaziuoja, rezultatu skirtumas butu zymiai ryskesnis, bent jau remiantis amerikos ar kitu saliu statistikom, vyrai nuvaziuoja apie 60% daugiau kilometru per metus, nei moterys. O kuo daugiau laiko praleidi kelyje – tuo daugiau sansu patekti ar sukelti avarija.