Dveji metai, kupini atradimų, pažinčių ir motyvacijos ateičiai

 Dveji metai, kupini atradimų, pažinčių ir motyvacijos ateičiai

Kėdainių profesinio rengimo centras (PRC) yra neabejotinas lyderis tarp visų krašto įstaigų tiek centre dirbantiems pedagogams, tiek jame besimokančiam jaunimui sudaromomis galimybėmis dalyvauti ir tobulintis įvairiuose tarptautiniuose projektuose.

Prieš kelias dienas Kėdainių PRC oficialiai užbaigė pasirodymą dar viename svarbiame tarptautiniame dvejų metų trukmės strateginės partnerystės „ERASMUS+“ programos projekte „A healthy mind – in a healthy body“ (liet. – „Sveikame kūne – sveika siela“).

Kartu su bendrojo lavinimo mokyklomis

Projekte iš viso dalyvavo šešios organizacijos iš penkių skirtingų Senojo žemyno valstybių.

Į 20 780 eurų vertės projekto veiklas, be kėdainiečių, aktyviai įsitraukė po vieną Rumunijos ir Latvijos, dvi – Turkijos bendrojo lavinimo mokyklas bei viena Čekijos profesinių mokyklų.

„ERASMUS+“ programos projektai atveria dideles galimybes ir pedagogams, ir studentams, ir moksleiviams visoje Europoje. Algimanto Barzdžiaus nuotr. Naudingame projekte kėdainiečiai pasirodė geriausiai

„Jeigu pasirenki savo atstovaujamos įstaigos pedagogams ir auklėtiniams aktualią temą, protingai vadovauji projektui, jį integruoji į mokyklos veiklą, tada projektas rutuliojasi savaime. O sveika gyvensena šiais laikais ypač aktualus klausimas ir kuo toliau, tuo aktualesnis bus. Stebimės lauke praktiškai nesutikdami vaikų, todėl būtina pratinti moksleivius laiką leisti aktyviai, išmokyti gyventi ne tik su planšetėmis ir telefonais, o ir tuos galų gale integruoti į aktyvų gyvenimo būdą, – „Rinkos aikštei“ pasakojo Kėdainių PRC projektų vadovė Vilija Bakutytė. – Per pastaruosius dvejus šio „ERASMUS+“ programos projekto metus turėjome nepaprastai daug smagių veiklų, o mes, lietuviai, priimdami svečius pas save pasirodėme kone geriausiai. Mes projekto stotele tapome pernai ir po to per dar du įvykusius susitikimus nuolat buvo akcentuojama, kad savo organizacija visiems palikome įspūdį. Apskritai, tokių projektų metu ne tik gauni didelę pridėtinę vertę, pildai žinių bagažą, bet ir leidi laisvalaikį kokybiškai, mezgi naujas pažintis, kalbą tobulini per bendravimą ir jauti didžiulį emocinį pasitenkinimą.“

Kad visos Europos jaunimas daugiau judėtų

„Pati svarbiausia vertybė yra žmogaus sveikata, kuri priklauso nuo daugelio skirtingų faktorių: reguliaraus sporto, sveikos, subalansuotos mitybos, pozityvaus mąstymo. Šiandieninio jaunimo sveikata vis blogėja. Jauni žmonės yra įpratę prie nesveiko, greito maisto, sėdėjimo prie kompiuterio, nenoro sportuoti. Dėl to labai kenčia jų sveikata. Ir ši tendencija galioja visur – tiek pas mus, Lietuvoje, tiek tarp Čekijos, tiek tarp Turkijos jaunimo. Projekto „A healthy mind – in a healthy body“ metu jaunimui siekėme išaiškinti sveikos gyvensenos svarbą jų gyvenime, su partneriais dalijomės gerąja patirtimi ir inovatyviais pastebėjimais, pasiekimais, kuriuos integruos į mokymosi procesą. Ieškojome naujų būdų ir metodų, kaip sudominti mokinius šia tema, atlikome įvairias veiklas, apklausas bei projekto vykdymo laikotarpiu skleidėme sveikos gyvensenos svarbą jaunam žmogui“, – pabrėžė susitikimuose su visomis penkiomis organizacijomis dalyvavusi Kėdainių PRC anglų kalbos mokytoja A. Bajorūnienė.

[quote author=“D. Kovalenkinas„]Buvo taip įdomu, kad tomis dienomis nė nenaršiau internete.[/quote]

Visą triūsą ir jėgas, kurias atiduoda dėl moksleivių galimybės tobulėti, dalyvauti tarptautiniuose projektuose, Kėdainių profesinio rengimo centro anglų kalbos mokytojai Aurimai Bajorūnienei atperka teigiamos auklėtinių emocijos ir laimingos jų akys. Algimanto Barzdžiaus nuotr. Mokiniai degančiomis akimis

Paskutinis tarptautinio projekto „A healthy mind – in a healthy body“ susitikimas vyko Latvijos sostinėje Rygoje, į kurią keliavo net keturi Kėdainių PRC vienuoliktokai – Deividas Kudvinas, Lukas Mikovičius, Dėvidas Kovalenkinas ir Dovydas Ožarovskis, o juos lydėjo kūno kultūros mokytoja Lolita Staniulytė, įstaigos muzikos mokytoja Lina Karpienė bei anglų kalbos mokytoja A. Bajorūnienė.

„Projektas tikrai buvo įtemptas, su daug pasiruošimo, planavimo, daug atsakomybės. Bet žinote, kas atperka mūsų, Kėdainių PRC mokytojų darbus ir pastangas, kad tik mūsų auklėtiniai dar mokyklos suole turėtų galimybes dalyvauti tarptautiniuose projektuose? Tai, kuomet pamatai galutinį rezultatą – vaikų besišypsančius veidus, pilnas, noru degančias akis daryti kažką kito, eiti, siekti daugiau. Nuovargį kaip ranka nuima, kai vaikai, kartu su pedagogais keliavę į susitikimus kitose keturiose šalyse, klausia: „Mokytoja, o kada ir kur mes keliausime vėl?“, – šypteli Kėdainių PRC pedagogė A. Bajorūnienė. – Ir man, anglų kalbos mokytojai, tarptautinių projektų didžiausia pridėtinė vertė yra tai, kad moksleiviai turi galimybę anglų kalbą pavartoti gyvai, nebijo ja kalbėti, o priešingai – netgi geba diskutuoti, reikšti savo nuomonę. Širdis džiaugiasi tai matant.“

Vienuoliktokui savaitę telefono nereikėjo

Kėdainių PRC vienuoliktokas, apdailininkas D. Kovalenkinas Rygoje tiek ilgai – beveik savaitę – viešėjo pirmąjį kartą.

„Latvija taip arti, bet nesitikėjau, jog tarp jos ir Lietuvos senamiesčių architektūros bus toks didelis skirtumas.

Gyvenome pačiame Rygos centre, senamiestyje, daug laiko leidome mieste. Jau pirmąją projekto dieną senamiestyje turėjome edukacinę pamokėlę, po kurios visi buvome paskirstyti į grupeles su kitų šalių moksleiviais, dalyvavome orientacinėse žaidynėse, atlikome įvairias užduotis. Laikas Rygoje buvo labai labai aktyvus. Tiesą pasakius, buvo taip įdomu, kad tomis dienomis nė nenaršiau internete, – juokėsi D. Kovalenkinas. – Šis „ERASMUS+“ projektas – ne tik sveikai gyvensenai, bet ir tavo sielai. Išties daug judėjome, bendravome, gamtoje tapėme. Pavyko atsipalaiduoti be telefonų, pailsinti galvas, išvalyti negatyvias mintis.“

Anglų kalbos mokysis stropiau

Tuo tarpu kitas Kėdainių PRC vienuoliktokas, suvirintojas L. Mikovičius pirmąjį kartą turėjo galimybę šitiek daug bendrauti anglų kalba.

„Į tokius projektus įprastai važiuoja studentai, bet tai, kad dalyvauti „ERASMUS+“ projektuose galimybę turi ir moksleiviai, yra fantastika. Viena – mokintis užsienio kalbos mokykloje, kas kita – ja kalbėti realybėje, peržengti barjerą, bandyti išsakyti viską, ką nori. Anglų kalbos nuo šiol tikrai mokysiuosi stropiau“, – juokėsi jaunuolis.

Ne tik teorija, bet ir kiekybiniai rezultatai

Tarptautinio „ERASMUS+“ partnerystės projekto „A healthy mind – in a healthy body“ metu vyko ne vien teorinės paskaitos, bet ir labai daug aktyvių veiklų.

Visų šešių projekte dalyvavusių šalių moksleiviai kartu su pedagogais kūrė ir kokybinius bei kiekybinius rezultatus, projekto logotipą, kalendorius su informacija apie projekto partnerių šalyse auginamus augalus ir sveiko maisto paruošimą.

Savo indėlį įdėjo ir kėdainiečiai – jie ruošė brošiūras apie sveiką maistą, gyvenseną ir sportą.

[#gallery=1952#]

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video