Tarptautinio „Erasmus+“ projekto susitikimas Turkijoje

 Tarptautinio „Erasmus+“ projekto susitikimas Turkijoje

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos mokytojos Oksana Nečajeva, Rasa Rugelienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Svetlana Denisova buvo išvykusios į Turkijos miestą Daricą, kur vyko „Erasmus+“ tarptautinis daugiašalės partnerystės projekto „Acquisition of basic competences“ antrasis darbo susitikimas. Projekte, kurio tikslas ugdyti mokinių bendrąsias kompetencijas, pasitelkiant įvairius meninius bei modernius metodus, dalyvauja ugdymo įstaigų mokytojai iš Lietuvos, Bulgarijos, Turkijos, Italijos, Vokietijos ir Slovėnijos.

Asmeninio archyvo nuotr. Susitikimas prasidėjo vizitu pas Darica miestelio merą ir švietimo skyriaus atstovą, kurie pristatė Turkijos švietimo sistemą ir papasakojo apie savo miestą ir jo istoriją.

Pirmąją dieną vykome į Yusuf Savas Ilkogretim Okulu pradinę mokyklą, kur mus svetingai pasitiko mokyklos bendruomenė. Mokiniai pasveikino šokdami tautinius šokius, o mokyklos direktorius – šiltu žodžiu. Po iškilmingo sutikimo mūsų laukė pažintis su mokykla. Lankėmės pirmokų klasėje, kur mums buvo pristatytas kalbos ugdymo metodas „Žvejyba“. Projekto dalyviai buvo ne tik stebėtojai, bet ir patys dalyvavo praktiniame užsiėmime, kuriame tobulino savo komunikavimo kompetencijas, išbandė naujus kalbiniam mokinių ugdymui skirtus metodus.

Projekto darbo susitikimas Turkijoje buvo labai aktyvus ir naudingas. Organizuotos pamokos trečioje klasėje, skirtos muzikos ir matematikos mokymui. Mokiniai pristatė ritminius pratimus, tobulinančius mokinių matematinius gebėjimus. Projekto dalyviai, keliaudami iš klasės į klasę, taip pat turėjo unikalią galimybę pamatyti ne tik tautiniais, būdingais tik tam tikram Turkijos regionui, drabužiais apsirengusius vaikus, bet ir stebėti mini vaidinimus ar muzikinius pasirodymus, šokius. Dalyviai susipažino su turkų tradicinio meno EBRU galimybėmis, dalyvavo meno dirbtuvėse.

Vyko veiklos mokyklos kieme. Mokytojai pristatė žaidimus, kurie pritaikyti kalbinės ir matematinės kompetencijos ugdymui, pojūčių lavinimui. Žaidimus išbandė ir projekto dalyviai. Stebėjome matematikos pamoką trečioje klasėje, kur mokiniai žaidė įvairius matematinius žaidimus: „Domino“, „Korteles“ ir kt. Taip pat buvo pademonstruota kalbinė – kūrybinė veikla, kai mokiniai pagal vieną pasakojimą grupėse turėjo sukurti personažus, veiksmo vietą, parašyti afišą ir papasakoti istorijos tęsinį. Buvo parinktos skirtingos priemonės (konstruktoriai, kompiuteriai, piešimo priemonės). Daug smagių emocijų projekto dalyviams sukėlė pasakos inscenizacija „Varlė karalienė“.

Džiugu, jog liko laiko edukacinei išvykai į Stambulą. Pažintį su milijoniniu miestu pradėjome pasikėlę lynų keltuvu į Pierre Loti kalvą, nuo kurios atsiveria nuostabi Stambulo panorama. Lankėmės miniatiūrų muziejuje, kuriame po atviru dangumi stovi 122 svarbiausi Turkijos statiniai ar lankytini objektai. Jie išdėstyti 15000 kvadratinių metrų plote. Nuostabu, kad gali rankomis paliesti Žydrąją mečetę ar pasivaikščioti Bosforo tiltu, pasigrožėti Pamukalės baltumu ar čia pat aplankyti Kapadokiją. Muziejus gausiai lankomas mokinių, kuriems vedami edukaciniai užsiėmimai. Po pažinties su miniatiūromis, projekto dalyviams buvo sudaryta galimybė apsilankyti Hagia Sofija muziejuje, Mėlynojoje mečetėje (The Blue Mosque), kurią taip vadina dėl viduje esančių mėlynų plytelių, cisternoj bazilikoj, pavaikščioti po garsųjį Stambulo turgų, pasigrožėti akmeniniu Galato bokštu.

Šis projektas – puiki galimybė susipažinti su skirtingomis kultūromis ir žmonėmis, patobulinti savo anglų kalbos žinias bei pasisemti patirties. Susiradome naujų draugų, susipažinome su nauja kultūra, pasidalinome savo patirtimi su kitais, patyrėme naujų pojūčių. Iš susitikimo parsivežėme naujų idėjų, kurias būtinai pritaikysime tobulindami bendrąsias kompetencijas ir plėtodami ugdomąsias veiklas.

 

Parengė Kėdainių „Ryto“ progimnazijos mokytojos Oksana Nečajeva ir Rasa Rugelienė

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video