Mokykla, kur lankomumo bėda neegzistuoja

 Mokykla, kur lankomumo bėda neegzistuoja

Jie – motyvuoti, entuziastingi ir veiklūs. Dar – nepatogūs mokytojams, drąsiai užduodantys klausimus ir verčiantys paplušėti, kad pagautum jų dėmesį. Tai Šviesiojoje gimnazijoje įkurtos neformaliojo švietimo Sėkmės ir lyderystės mokyklos moksleiviai. Ketverius metus veikianti mokykla bei pati jos idėja vis dar stebina kiekvieną, kas apie ją išgirsta: nuo lektorių, kurie kviečiami čia skaityti paskaitas ir vesti užsiėmimus, iki paties švietimo sistemos elito.

Kol bendrojo ugdymo mokyklų švietimo sistema metai iš metų gyvena nesibaigiančios metamorfozės sąlygomis, kad atitiktų visus šiuolaikinių moksleivių poreikius ir tinkamai vaikus paruoštų gyvenimui, Kėdainių lyderių kalvėje 128 penktų–devintų klasių rajono moksleiviai jau turi tai, ko daugelis gali tik pavydėti: užsiėmimus su iškiliausiais lektoriais, viliojančius ugdymosi iššūkius ir galimybę stiprinti tuos asmeninius gebėjimus bei savybes, kurios jiems užtikrins sėkmingą ateitį.

Pirmąją laidą išleis, bet neatsisveikins

Šį pavasarį Sėkmės ir lyderystės mokykla, kurios mecenatė yra koncerno „Vikonda“ valdybos pirmininkė Jolanta Blažytė, išleis pirmąją laidą. Joje – 63 jaunieji lyderiai.

„Ketverių metų programą jau bus įvykdę dabartiniai devintokai, bet mes nesiruošiame jų paleisti. Nors jie nebeturės pastovių užsiėmimų kiekvieną penktadienį, kuriuos pagal programą turi Sėkmės ir lyderystės mokiniai, bet kokį kartą per du mėnesius mes juos pakviesime į palaikomąsias paskaitas“, – sakė Šviesiosios gimnazijos direktorė Violeta Liutkienė.

Šviesiosios gimnazijos direktorė Violeta Liutkienė (kairėje) ir gimnazijos anglų kalbos mokytoja Sėkmės ir lyderystės mokyklos veiklos koordinatorė bei grupių kuratorė Gitana Kaupienė džiaugiasi, kad Sėkmės ir lyderystės mokyklą lankantys vaikai čia eina su dideliu noru – iki šiol jie išsaugoję tokį patį užsidegimą, su kokiu atėjo į pirmuosius užsiėmimus. A. Barzdžiaus nuotr. Kietas riešutėlis mokytojams

Pasak V. Liutkienės, aiškiai pamatuoti, kaip Sėkmės ir lyderystės mokykla keičia vaikus, dar yra sunku. Mat tokios veiklos rezultatai neišryškėja staiga.

„Tai nėra matematika, kur išmokai taisyklę ir iškart pritaikei. Tai gyvenimo meno mokslas ir jo rezultatai tikriausiai bus matyti tik gyvenant: siekiant tikslų, darant karjerą ir pan. Čia vaikai mokosi tokių dalykų, kokių, jei nepasirinks tam tikro kurso, greičiausiai nesimokys net universitete. Pavyzdžiui: viešojo kalbėjimo, kūno kalbos, įgūdžių suprasti kitą žmogų, emocinio intelekto. Vaikai mokosi įvertinti savo emocijas ir gebėti jas suvaldyti. Tai nematomi dalykai, kuriuos pastebėti sunku, bet jie veikia ir yra labai reikšmingi“, – paaiškina direktorė.

[quote author=“V. Liutkienė“]Jeigu jie nesupranta, kodėl reikia daryti tam tikrą užduotį, tada aklai jos ir nedarys. Mokytojas turi argumentuoti, įtikinti, kodėl verta atlikti užduotį ir ką tai duos. Šie mokiniai galvoja, ką daro ir aklai nepaklūsta mokytojo valiai.[/quote]

Vis tik kai ką galima pastebėti jau dabar. Vienareikšmiškai Sėkmės ir lyderystės moksleiviai skiriasi nuo kitų savo bendraamžių. Pirmiausia tuo, jog nebijo užduoti klausimų ir klausia labai daug.

„Jeigu jie nesupranta, kodėl reikia daryti tam tikrą užduotį, tada aklai jos ir nedarys. Mokytojas turi argumentuoti, įtikinti, kodėl verta atlikti užduotį ir ką tai duos. Šie mokiniai galvoja, ką daro ir aklai nepaklūsta mokytojo valiai.

Žinoma, tokie vaikai nėra parankūs mokytojams, nes pedagogams su jais sunku. Šie mokiniai labai daug žino ir kartais tai, ką pasakoja mokytojas, jiems jau yra girdėta, aišku, todėl neįdomu. Tokius vaikus sudominti labai sunku“, – atskleidžia V. Liutkienė.

Jaunieji lyderiai moka pasidalyti lyderystę. Kiekvienas žino savo kompetencijas. Tai didelis privalumas dirbant komandoje. A. Barzdžiaus nuotr. Branda pranoksta vyriausiuosius

Šviesiosios gimnazijos anglų kalbos mokytoja Sėkmės ir lyderystės mokyklos veiklos koordinatorė bei grupių kuratorė Gitana Kaupienė sako, kad jai didžiausią įspūdį daro jaunųjų lyderių branda.

„Jie man atrodo labai subrendę ir tuo kartais netgi pranoksta pačius dvyliktokus. Šie vaikai drąsūs, jie nebijo reikšti savo nuomonės, nors kitiems ji gali ir nepatikti. Taip pat jie aktyvūs ir itin noriai dalyvauja papildomoje veikloje“, – moksleivius apibūdina G. Kaupienė.

Kaip išgyvena lyderių… komanda?

Visi žinome: vienai komandai – vienas lyderis, vienas vedlys. O ką daryti, kai komandoje visi lyderiai? Pasirodo, jei lyderiai išmintingi, tada pasiekiama įstabių veiklos rezultatų.

Gimnazijoje dvi devintokų klasės yra Sėkmės ir lyderystės mokyklos auklėtiniai, o dvi – ne. Pašnekovės sako, kad lyderystės mokyklos užsiėmimus lankančių vaikų klasės išsiskiria komandine dvasia. Jie žino, ko laukti ir tikėtis iš kito žmogaus, ir tai jiems didelis privalumas. Įdomu, kaipgi čia sprendžiasi konkurencijos klausimas?

„Pirmas dalykas, jie jau seniai yra komanda, – pabrėžia V. Liutkienė. – Antras dalykas, jie moka pasidalyti lyderystę. Kiekvienas žino savo kompetencijas: kas kur yra stipresnis ir užleidžia tas pozicijas. To išmokti reikėtų mums visiems. Tarkim, jei vienas stiprus organizuoti renginius, o kitas – juos vesti, šie vaikai tai žino ir pasidalija lyderystę atsižvelgdami į savo kompetencijas. Tad tas, kuris suorganizavo renginį, nebūtinai veržiasi jį ir vesti. Tai yra gerai.“

Mokiniai tobulėja ne tik mokyklos erdvėse vykstančiuose užsiėmimuose, bet ir keliaudami. Artimiausiuose planuose – kelių dienų išvyka į Rygą bei savaitės viešnagė Islandijoje. A. Barzdžiaus nuotr. Užsidegimas nesilpsta

Pašnekovės džiaugiasi, kad Sėkmės ir lyderystės mokyklą lankantys vaikai čia eina su dideliu noru – iki šiol jie išsaugoję tokį patį užsidegimą, su kokiu atėjo į pirmuosius užsiėmimus.

G. Kaupienė atkreipia dėmesį, jog norėdami išlaikyti tokį moksleivių susidomėjimą nemenkai pasistengti turi ir ugdymo programą rengiantys specialistai.

„Kuo toliau, tuo labiau reikia gerai paieškoti tokių lyderių, kurie galėtų vesti moksleiviams užsiėmimus, nes ne visi lektoriai, mentoriai, koučingo specialistai geba šiuos vaikus sudominti. Taigi tokių lyderių, kurie atvykę paliktų pridėtinės vertės, paieška Lietuvoje jau yra iššūkis ir mums. Be to, tokių žmonių paskaitos kainuoja be galo brangiai, taip pat jie ir labai užimti“, – paaiškina G. Kaupienė.

Mokiniai žavisi lektoriais, o lektoriai – mokiniais

Kad iškilios asmenybės pakeri publiką – aišku, bet kaip tokie lektoriai reaguoja į jaunųjų lyderių auditoriją?

„Jie būna labai nustebę. Atvykstantieji pirmą kartą sako nė nežinoję, kad Lietuvoje ir dar Kėdainiuose yra tokia mokykla, – pasakoja G. Kaupienė. – Lektoriai lieka susižavėję tiek mokyklos idėja, tiek mokiniais. Ypač juos stebina brandūs vaikų klausimai, kurių visad būna labai daug. Tiesa, vesti užsiėmimus šiems mokiniams iššūkiu tampa ir lektoriams.

[quote author=“G. Kaupienė“]Mums svarbu, kad vaikas būtų motyvuotas. Tada jo lankomumas būna šimtaprocentinis, o lankomumą mes labai stebime. Motyvuoti vaikai per užsiėmimus daugiau padarys, vadinasi, daugiau iš tos veiklos ir gaus.[/quote]

Pirmiausia mes patys surenkame kuo daugiau informacijos apie lektorių, pagalvojame, kaip jis tiktų mūsų formatui. Tada labai daug komunikuojame su juo, suteikiame informacijos apie vaikus: kokie jie ir ką jau žino. Nenorime standartinio, įprasto užsiėmimo. Mes ieškome stiprių lektorių, kurie, reikalui esant,  sugebėtų reaguoti į auditoriją, prisitaikyti prie jos. Tai būtina, nes tada vaikai iš jų mokosi spontaniškumo, gebėjimo prisiderinti prie situacijos, keistis staiga ir greitai.“

Šviesiojoje gimnazijoje įkurta Sėkmės ir lyderystės mokykla šiemet išleis pirmąją laidą. Joje – 63 jaunieji lyderiai. A. Barzdžiaus nuotr. Su motyvaciniais laiškais

Siekiančiųjų patekti į Sėkmės ir lyderystės mokyklą netrūksta. Paprastai du vaikai pretenduoja į vieną vietą. Norintieji čia patekti turi parašyti motyvacinį laišką.

„Mums svarbu, kad vaikas būtų motyvuotas. Tada jo lankomumas būna šimtaprocentinis, o lankomumą mes labai stebime, – akcentuoja G. Kaupienė. – Motyvuoti vaikai per užsiėmimus daugiau padarys, vadinasi, daugiau iš tos veiklos ir gaus. Taigi iš laiškų stengiamės išskaityti, koks bus to vaiko indėlis mokantis. Taip pat atkreipiame dėmesį į tai, ką vaikas jau žino apie mokyklą. Paprastai jie būna labai gerai paruošę namų darbus ir žino tikrai daug, – džiaugiasi pašnekovė. – Tokie vaikai žino, ko nori ir netgi kaip jie patys dar gali padėti.“

Direktorė pasakoja, kad mokykla sulaukia itin rimtų, profesionaliai parašytų motyvacinių laiškų. Deja, juos parašo ne patys mokiniai, o jų tėveliai.

„Tada tokius laiškus ir vertiname kaip tėvų motyvacinius laiškus. Vis tik mums reikia vaikų parašytų laiškų. Nors šie nebūna tokie profesionalūs, bet jie – iš širdies ir matyti, kad vaikas išties nori čia mokytis. Būtent tokie laiškai ima viršų. Mums nereikia tėvų profesionaliai parašytų laiškų, nes jei tėvai nori, kad jų vaikas mokytųsi čia, tai dar nereiškia, kad nori ir pats vaikas. O kai nori vaikas – visai kitas dalykas“, – tikina V. Liutkienė. 

[#gallery=1328#]

Aibė kvapą gniaužiančių planų

Sėkmės ir lyderystės mokykloje įdomiausių veiklų numatyta iki pat mokslo metų pabaigos ir netgi per vasaros atostogas.

Ketvirtadienį 30 moksleivių „Žalgirio“ arenoje dalyvavo renginyje „Geriausia pamokų diena ever“. Ten pamokas kitaip vedė daug žymių lektorių. Per pavasario atostogas vaikai trims dienoms keliaus į Rygą, kur klausysis paskaitų apie asmeninę lyderystę. Paskaitas anglų kalba skaitys žinomi Latvijos lektoriai. Drauge su moksleiviais bus mentoriai lietuviai.

Taip pat artimiausiuose planuose – Sėkmės mokyklos vadovo Šarūno Dignaičio užsiėmimas apie socialinį verslą. Balandžio 16–23 d. 30 vaikų pagal mainų programą keliaus į Islandiją. Gegužės pradžioje moksleivių laukia žymiojo verslininko ir investuotojo Ilja Laurso paskaita tema „Pasaulis priklauso man“. Sėkmės ir lyderystės mokykloje jau vyko Moteriškumo mokyklos paskaitos, o šįsyk lektorius Donatas Kantakevičius ves Vyriškumo mokyklos užsiėmimus.

Veiklos Sėkmės ir lyderystės mokykloje nesibaigs ir sulaukus vasaros atostogų. Skirtingų amžiaus grupių vaikams numatytos dvi stovyklos. 7–8 klasių moksleiviai dalyvaus Vilniaus rajone vyksiančioje „Whatansu“ stovykloje, o 9–10 klasių mokiniai keliaus į Latvijos pajūryje rengiamą stovyklą anglų kalba „Lyderių inkubatorius“.

Šią savaitę V. Liutkienė ir G. Kaupienė su dviem devintokais išvyko į Martinikos salą dalyvauti „Erasmus+“ ekologijos krypties projekte „Green jobs for planet earth“. Su šiuo projektu kiek anksčiau kiti penki devintokai lankėsi Norvegijoje ir Ispanijoje.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video