Labūnavos pedagogai sėmėsi patirties Bulgarijoje

Labūnavos mokyklos pedagogai Bulgarijoje./Asmeninio archyvo nuotr.
Sandra Varkalaitė, projekto koordinatorė
Įgyvendindami Erasmus+ KA122 projektą „SUPraskime“ (2024-1-LT01-KA122-SCH-000198348) Kėdainių r. Labūnavos pagrindinės mokyklos pedagogai birželio 23–27 dienomis darbo stebėjimo vizito tikslais viešėjo Bulgarijoje, Shumeno miesto darželyje „Svetulka“, kuriame stebėjo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo strategijas įtraukiojo ugdymo kontekste.
Vizito dienos buvo labai intensyvios ir nepamirštamos. Įstaigos bendruomenė pasitiko su tradicine bulgariška duona, dainomis bei šokiais, susipažindino su mokyklos edukacinėmis erdvėmis. Turėjome galimybę stebėti įtraukiojo ugdymo metodus ugdymo procese. Dalyvavome įvairiose veiklose, susipažinome su bulgarų kultūra ir istorija. Buvome pakviesti ir į oficialų susitikimą su Shumen miesto meru ir švietimo skyriaus vedėja bendrai diskusijai apie iššūkius, galimybes bei naujoves švietimo srityje.
Mobilumo Shumen mieste metu mokyklos atstovės sėmėsi gerosios patirties ir kitose ugdymo įstaigose. „Brolių Grimų“ darželio pedagogai pristatė skaitmeninių technologijų panaudojimo bei robotikos įrankius įtraukiajame ugdyme, o „Bitučių“ – ekologijos. Taip pat dalyvavome tarptautiniame seminare „Įtraukusis ugdymas ankstyvajame ikimokykliniame ugdyme“ bei pristatėme savo įgyvendinamą tarptautinį Erasmus+ projektą.
Iš partnerių darželio išvykome ne tik pasisėmę naujų idėjų, strategijų, kurias bus galima pritaikyti savo darbe, bet ir pagilinę savo profesines kompetencijas. Tuo pačiu praplėtę savo kultūrinę kompetenciją bei užmezgę naujus ryšius, kurie gali suteikti paramą profesiniame kelyje bei pagalbą sprendžiant mokymo sunkumus ar išteklius ateityje.
Šis darbo stebėjimo vizitas dar vienas mažas žingsnelis link atviresnės ir darnesnės Labūnavos pagrindinės mokyklos kūrimo. O įstaigoje laimėtas dar vienas Europos Sąjungos finansuojamas, tęstinis programos „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo projektas „SUPerMokykla“ (2025-1-LT01-KA122-SCH-000314887), suteiks dar daugiau galimybių, perspektyvų ir praturtins projekto dalyvius neįkainojama tarptautine patirtimi bei įkvėps naujiems pokyčiams.




