Su elektros vartotojais teisme nesusitiks – ESO gyventojams mokės kompensacijas
Audra smarkiai pažeidė ir apgadino oro linijas bei kitą Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) prižiūrimą infrastruktūrą, todėl elektros energijos tiekimo atstatymo darbai užtruko. Lietuvoje audros padarinius vis dar šalina apie 500 ESO ir rangovų elektrikų bei inžinierių. Kai kurie elektros vartotojai dėl to patyrė nuostolių, todėl Lietuvos operatorius priėmė sprendimą kompensuoti daugiau kaip 72 val. elektros energijos neturėjusiems gyventojams ir tiesioginius nuostolius, nors to nenumato galiojantis kompensavimo reguliavimas.
„Gyventojai per šias visiems sunkias paras patyrė ne tik nepatogumų, bet ir nuostolių. Tai suprasdami priėmėme sprendimą kompensuoti tiesioginius patirtus nuostolius. Ir dabar aš kalbu ne apie stichijos kompensacijas, kurios mokamos Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) sprendimu, o apie papildomą kompensacijų mechanizmą. Jį paruošime per 10 darbo dienų. Kompensacijos bus mokamos iš pelno, todėl įtakos tarifui ir tinklo modernizavimui neturės“, – sako ESO vadovas Renaldas Radvila.
Anot jo, forma kompensacijai gauti bus paprasta, o kompensacijų mechanizmas – lengvai suprantamas. ESO vadovas pabrėžė, kad bendrovės siekis – išmokėti kompensacijas kuo greičiau, o teistis su vartotojais ESO neketina. Kompensacijų tvarka apims būtent tiesioginių nuostolių kompensavimą.
„Kviečiu gyventojus, jei tik yra galimybė, užfiksuoti dėl elektros sutrikimo patirtus nuostolius. Tokiu būdu kompensavimas bus sklandesnis. Pabrėžiu, jog kompensuosime ir tiems, kurie neturės visų reikalingų dokumentų ar nuotraukų. Mūsų tikslas – kuo paprasčiau ir greičiau kompensuoti klientų nuostolius“, – pabrėžia R. Radvila.
Bendrovė primena, kad šiuo metu galiojantys teisės aktai numato, kad Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) turi priimti sprendimą dėl avarijos fakto ir teritorijos. Tuomet kompensuojama tiems vartotojams, kuriems elektros energijos tiekimas sutrikęs daugiau kaip 72 valandas. Kompensacijų dydis skaičiuojamas individualiai, kaip numato įstatymas.
Pasitaiko atvejų, kai klientai gauna SMS žinutes apie pašalintą sutrikimą, tačiau elektros tiekimas dar nėra atnaujintas. Taip nutinka todėl, kad tvarkant elektros tinklų sutrikimus, randamas daugiau nei vienas pažeidimas toje pačioje ar kitos įtampos linijoje. Tuomet klientų prašome registruoti sutrikimą trumpuoju tel. 1852 arba www.eso.lt, o mūsų elektrikai ieško bei šalina pažeidimą arčiau objekto esančiose žemos įtampos (0.4 kV) linijose. Tai nesutrumpina laikotarpio, nuo kada skaičiuojama kompensacija dėl elektros tiekimo sutrikimo.
Bendrovė skaičiuoja, kad jeigu vidutiniam vartotojui Lietuvoje, kurio suvartojimas yra apie 150 kWh/mėnesį, elektros tiekimas nebuvo atnaujintas per 72 val., jam priklauso beveik 35 Eur dydžio fiksuota kompensacijos dedamoji bei 0,82 Eur dedamoji už kiekvieną vėlavimo valandą dėl nepatiekto elektros energijos kiekio.
Papildoma šiuo metu ESO rengiama kompensacijų tvarka bus parengta per 10 darbo dienų.