Ką daro automobilyje karteris?

Neatsiejama vidaus degimo variklio dalis yra karteris. Be šio maitinimo bloko konstrukcinio elemento jo veikimas neįmanomas. Iš šios apžvalgos sužinosite, kokia variklio karterio paskirtis, kokie yra karteriai, kaip juos aptarnauti ir taisyti.
Automobilio variklio karteris yra variklio korpuso dalis. Jis sumontuotas po cilindrų bloku. Tarp šių korpuso elementų sumontuotas alkūninis velenas. Šis elementas, be variklio, turi ir pavarų dėžes, galinę ašį ir kitas automobilio dalis, kurias reikia nuolat tepti.
Visuotinai pripažįstama, kad karteris yra rezervuaras, kuriame yra alyva. Kalbant apie variklį, dažniausiai taip ir yra. Kalbant apie transmisijos karterius, tai ne tik alyvos bakas, bet ir visas mechanizmo korpusas su visomis būtinomis išleidimo, užpildymo ir tvirtinimo angomis. Priklausomai nuo indo paskirties, į jį pilamas specialus lubrikantas, tinkantis konkrečiam įrenginiui.
Pirmą kartą idėja, kurią įkūnija ši detalė, pasirodė 1889 m. Inžinierius H. Carteris sugalvojo nedidelį rezervuarą, kuriame buvo skystas tepalas dviračio grandinei.
Be to, dalis neleido pašaliniams daiktams patekti tarp žvaigždutės dantų ir grandinės jungčių. Palaipsniui ši idėja persikėlė į automobilių pasaulį.
Pagrindinis karterių tikslas – pritvirtinti judamus mechanizmus, kuriuos reikia gausiai sutepti. Karteryje yra alkūninis velenas, alyvos siurblys, balansavimo velenai ir kiti svarbūs jėgos agregato elementai.
Visi velenai ir krumpliaračiai yra transmisijos karteriuose, kurie užtikrina sukimo momento perdavimą iš variklio smagračio į varomuosius ratus. Šios dalys yra nuolat apkraunamos, todėl jas taip pat reikia gausiai sutepti.
Be tepimo, karteris atlieka keletą kitų svarbių funkcijų:
Įrenginio aušinimas. Dėl besisukančių dalių darbo kontaktiniai paviršiai labai įkaista. Alyvos temperatūra bake taip pat palaipsniui didėja. Kad jis neperkaistų ir neprarastų savo savybių, jį reikia atvėsinti. Šią funkciją atlieka rezervuaras, kuris nuolat liečiasi su vėsiu oru. Automobiliui judant, srautas didėja, mechanizmas geriau vėsta.
Apsaugo įrenginio dalis. Variklio ir pavarų dėžės karteris pagaminti iš patvaraus metalo. Dėl šios priežasties, net jei vairuotojas yra nedėmesingas situacijai kelyje, ši dalis gali apsaugoti alyvos siurblį ir besisukantį veleną nuo deformacijos smūgių metu. Iš esmės jis pagamintas iš geležies, kuri atsitrenkus deformuojasi, bet nesprogsta (viskas priklauso nuo smūgio stiprumo, todėl važiuojant per nelygumus vis tiek reikėtų būti atsargiems).
Transmisijos karteriuose jie leidžia sumontuoti velenus ir krumpliaračius viename mechanizme ir pritvirtinti prie mašinos rėmo