Verslas ir džiazas – kas juose bendro?

 Verslas ir džiazas – kas juose bendro?

Šiandien Kaune jau girdimas džiazo skambesys, kuris reiškia tik vieną – svarbiausią miesto muzikos festivalį „Kaunas Jazz“ 2019. Tai metas, kada džiazu, laisve ir improvizacija gyvena ne tik miestiečiai, bet ir miesto svečiai iš viso pasaulio. Tačiau džiazas – tai ne tik muzikos vibracijos ore ar negirdėtos melodijos. „Verslas – tai taip pat tikrų tikriausia džiazo improvizacija“, – teigia „Kaunas Jazz“ partnerių – įmonių grupės „Vikonda“ – vadovas Mindaugas Snarskis. „Versle taip pat svarbiausios naujos idėjos ir gebėjimas pažvelgti į tradicinius dalykus naujai“.

Šiemet įmonių grupė „Vikonda“ ir „Kaunas Jazz“ pradeda savo partnerystę kartu simboliškai minėdami savo veiklos 29-uosius metus.  Anot M. Snarskio, „Vikondos“ įmonių grupė ne pirmus metus remia jaunus talentus ir investuoja į bendruomenes, o džiazas ir talentas – tai du sinonimai, kurie visada žengia kartu. 

„Įsivaizduokime džiazo pasirodymą. Mažiau nei pusė natų, kuriomis grojama, yra užrašytos iš anksto, nes džiazo muzikantai turi kurti muziką čia ir dabar – jokio gręžimosi atgal. Nors aplinkos spaudimas, kaip ir jaudulys – didžiulis, tačiau rezultatas – atperka pastangas. Praktika ir patirtis, taip pat užsitarnauta reputacija ir pagarba daro svarbią įtaką galutiniam rezultatui. Tai laikas, kai reikia pademonstruoti viską, kas labiausiai technologiškai ištobulinta ir įkvėpta kūrybiškiausių sprendimų.

[quote author=“Aut. past.“]Šiemet įmonių grupė „Vikonda“ ir „Kaunas Jazz“ pradeda savo partnerystę kartu simboliškai minėdami savo veiklos 29-uosius metus.[/quote]

O dabar pakeiskite muzikinius terminus į korporatyvinius – štai jums esminiai verslo terminai. Tad džiazo ir verslo sąsaja – didžiulė. Todėl mūsų kompanijai, kuri taip pat stengiasi nuolat žengti koja kojon su inovacijomis,  svarbu būti šiame džiazo festivalyje ir gyventi džiazo ritmu kartu su juo“, – teigia M. Snarskis.

Festivalio įkūrėjas Jonas Jučas teigia, kad tokia verslo ir džiazo partnerystė padeda atvežti ryškiausius talentus bei pristatyti Kauno miesto ir jo svečių publikai. A. Barzdžiaus nuotr. Džiazas – tai talentas

Festivalio įkūrėjas Jonas Jučas teigia, kad tokia verslo ir džiazo partnerystės padeda atvežti ryškiausius talentus ir pristatyti Kauno miesto ir jo svečių publikai.

„Išties, šiemet festivalio klausytojų lauks gausybė skambių vardų, kuriais galėtų pasigirti retas džiazo festivalis. Pavyzdžiui, vienas ryškiausių pasaulio džiazo vokalistų – dešimt „Grammy“ apdovanojimų pelnęs amerikietis Bobby McFerrinas. Taip pat šiemet rugsėjį į Lietuvą sugrįžta Salvadoras Sobralis. „Eurovizijos“ konkurso laimėtojas rugsėjo 22 dieną surengs koncertą Kauno „Žalgirio“ arenoje. Tai didžiausi džiazo talentai, kurie įkvėps kiekvieną festivalio lankytoją. Būtent verslo ir džiazo partnerystė padeda šiuos talentus pristatyti auditorijai“, – teigia J. Jučas. 

Tačiau M. Snarskis pabrėžia, kad verslo variklis  yra pastangos, kurios veda į priekį kiekvieną, net ir mažiausią idėją. Sėkmingos įmonės – tai ne tik gerai suvaldyti procesai, aiškios atsakomybės, bet ir žmonės, kurie stovi už šių procesų nugaros. 

„Nors talentas nenuginčijamai svarbus, jo nepakanka. Yra sakoma, kad norint, jog džiazo grupė sėkmingai grotų, reikia įsiklausymo, vienas kito išgirdimo ir supratimo. Net jeigu pažvelgtume į tokias sritis kaip krepšinis, kur vienas, net ir pats talentingiausias žaidėjas, nepasieks geriausio rezultato, kurį gali pasiekti komanda. Tad taip, mums reikia talento, bet tuo pačiu mums reikia komandos – žmonių, kurie padeda  inovatyvias idėjas įgyvendinti. Nes idėjos be realaus plano – tai tik idėjos. Todėl šiuo atveju, kaip ir džiaze, tampa labai svarbus susigrojimas ar gebėjimas perduoti estafetę kitam komandos nariui. Mūsų įmonės ir mano, kaip jos vadovo, tikslas – kurti aplinką, kurioje atsiskleistų geriausios žmonių savybės ir jie norėtų degančiomis akimis siekti geriausių rezultatų“, – teigia „Vikondos“ vadovas. 

Improvizacija ir neapibrėžtumas – džiazo kasdienybė

Abiejų pašnekovų teigimu, tiek džiaze, tiek ir versle, itin svarbus sugebėjimas atsilaikyti prieš nusistovėjusias normas ir taisykles, kurios dažnu atveju būna sudėtingos. Štai prieš 29 metus, gimus idėjai kurti džiazo festivalį, ji buvo sutikta skeptiškai. Ir tik po daugybės bandymų išlaviruoti, improvizuoti, šis festivalis išaugo į didžiausią Lietuvoje.  

„Tais laikais, prieš 29 metus, žodis džiazas Kaune buvo tarsi keiksmažodis. Kaunas buvo laikomas populiariosios muzikos centru ir aš labai gerai prisimenu, kaip žurnalistai, kiti pažįstami žmonės tiesiog juokėsi kaip jūs čia Kaune džiazo festivalį darysit. Improvizacijos, kaip ir sukimosi iš įvairių sudėtingų situacijų, tikrai netrūko. Pradėjome visiškai nuo pradžių, neturėdami resursų, ryšių, praktikos, patyrimo, tai buvo tiesiog didelis noras ir bendras komandos mąstymo kelias. Net fakso dorai į užsienį išsiųsti nemokėjom. Tačiau buvo žmonių, kurie patikėjo, kurie padėjo ir štai, kitąmet festivalis minės jau trisdešimtąjį jubiliejų“, – teigia festivalio organizatorius J. Jučas.

[quote author=“J. Jučas“]Šiais metais savo partnerystę nukreipėme į jaunus žmones, kurie ir yra festivalio ateitis. Juk tai naujoji karta, kuri bus džiazo festivalio lankytojai po penkerių ar dešimties metų.[/quote]

Įmonių grupė „Vikonda“ kitąmet taip pat minės savo trisdešimtąsias veiklos metines. Per tuos metus įmonė pasiekė tiek, kad jos inovatyviausi gaminiai yra pripažįstami ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. M. Snarskis priduria, kad tam taip pat reikėjo drąsos ir netradicinio požiūrio, kuris atvėrė naujas duris ir galimybes.

„Aš manau, kad šiandieniniame smarkiai besikeičiančiame pasaulyje sprendimai, kurių galutiniu rezultatu esame šimtu procentų garantuoti, praktiškai neegzistuoja. Arba tai yra saugūs sprendimai, kurie negeneruoja kažkokios išskirtinės grąžos. Tad čia ir atsiranda vietos improvizacijai: turėdamas maksimaliai reikalingą informaciją sprendimo priėmimui, tu gludini ir vystai jį eigoje. Kitaip visada seksi iš paskos, bet niekada nebūsi pirmas. O mes turime ambiciją būti pirmi savo srityse: ar tai būtų žemės ūkio verslas, ar maisto produktų gamyba ir prekyba. Kaip kažkada „Kaunas Jazz“ įkūrėjams festivalio organizavimas atrodė sunkiai įgyvendinamas, taip ir mūsų ambicijos kitiems gali atrodyti nerealios. Tačiau būtent tai ir motyvuoja eiti į priekį“, – sako M. Snarskis.

Džiazas nuolat kuriamas iš naujo

Anot „Kaunas Jazz“ organizatoriaus, dėl vieno šiandien sutaria daugelis: Kaunas – tai miestas, kuris šiandien atgimsta. Tai miestas, kuris išsilaisvina, kuria ir eksperimentuoja, įsileidžia naujus kultūros vėjus ir šviežias mintis. Būtent tokiame mieste atsiranda vietos ir erdvės plėstis ir augti. 

„Kaunas turi kitokią dvasią, o taip mano tikrai ne tik vietiniai. Tie patys atlikėjai atvažiuoja ir sako, kad publika čia kitokia. Tie patys koncertai, tie patys repertuarai, tačiau jausmas čia, koncertuose, visai kitoks – atsiranda ryšys tarp atlikėjų ir žmonių, kurie atvyko jų pasiklausyti. Todėl šis festivalis nuolat auga ir plečiasi – keliasi į naujas erdves, siūlo naujus sprendimus. Tikiu, kad geriausi festivalio laikai dar tik ateityje“, – teigia J. Jučas. 

Anot M. Snarskio, verslas taip pat turi nuolat ieškoti naujų sprendimų, kad galėtų sėkmingai augti ir vystytis. Todėl viskas turi prasidėti nuo vieno – nuo ambicijos.

„Juk svarbiausia – visada rasti būdų, kaip nustebinti vartotoją. Juk būti pirmam ten, kur iš tavęs lyderystės jau tikimąsi – paprasta. Tačiau visai kas kita – nuspėti tendencijas ten, kur jų dar nėra.  Tad aš manau, kad svarbu turėti ambiciją. Jeigu tu nustatai sau labai aukštą tikslą, tu galbūt nepasieksi jo viso, bet pasiekus didžiąją dalį tu jau būsi priekyje. Pavyzdžiui, mūsų įmonė siekia augti užsienio rinkose, nes čia, Lietuvoje, augimo ribos labai aiškios. O augant į užsienį, ypač į konkurencingas rinkas, kaip, pavyzdžiui, Jungtinės Amerikos Valstijos, kuriose jau netrukus bus ragaujami mūsų beržų sulos ledai – tai jau ambicija, kuriai ryžtasi ne kiekvienas. Aš noriu, kad mes ne tik kurtumėme inovatyvius produktus, bet kad mes būtume ir tie, kurie gali diktuoti madas tiek savo rinkoje, tiek ir visame pasaulyje. Žinau, tai skamba kaip labai didelė ambicija. Bet kiekvienas verslininkas, kaip ir džiazo atlikėjas, turėtų svajoti būti geriausiu“, – pokalbį užbaigia M. Snarskis.

Džiazo gatvės skanėstai

Šiemet „Vikonda“ ir „Kaunas Jazz“ pradeda savo partnerystę kviesdami išeiti į gatves ir pasimėgauti gyva džiazo muzika skanaujant naujus mėlynos spalvos „Moonlight“ serijos ledus, kuriais bus pavaišinti miestiečiai.

„Šiais metais savo partnerystę nukreipėme į jaunus žmones, kurie ir yra festivalio ateitis. Juk tai naujoji karta, kuri bus džiazo festivalio lankytojai po penkerių ar dešimties metų. Todėl manau, kad jaunimas mums itin svarbus ir džiaugiuosi, kad su „Vikondos“ įmone „Vikeda“ radome sprendimą ir festivalio metu džiuginsime jaunuosius jo lankytojus“, – sako J. Jučas.

„Dadu“ ledų bus galima paskanauti „Džiazo gatvės“ renginių metu, balandžio 27 dieną, Kauno senamiestyje.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video