Vairuoti miesto autobusą ar troleibusą – ne iššūkis, o puiki darbo galimybė

 Vairuoti miesto autobusą ar troleibusą – ne iššūkis, o puiki darbo galimybė

Keltis į darbą tuomet, kai naktinėtojai tik dairosi į lovą, pusdienį sukioti autobuso vairą seniai pažįstamomis Kauno gatvėmis, sulaukti keleivio skundo vietoj padėkos? Gal jau ne! Tačiau bendrovės „Kauno autobusai“ autobusų ir troleibusų vairuotojai mano kitaip. Jiems darbas patinka. „Jeigu žmogus drausmingas ir pareigingas, šis darbas visai nesunkus“, – tikina jie.

Darbe – jokios monotonijos ir gražėjančio Kauno vaizdai

Laiku atvykti į viešojo transporto stotelę, atidaryti duris, parduoti bilietėlį, padėti įlipti neįgaliajam ar mamai su kūdikio vežimėliu, saugiai uždaryti duris, akylai stebėti salone vykstančius procesus ir kartu sekti bei reaguoti į aktyvius eismo dalyvių veiksmus judrioje gatvėje –  tokia kasdienė autobuso ar troleibuso vairuotojo rutina.

Žinoma, ji turi ir kitą, pozityviąją pusę – pamatyti miesto bokštuose brėkštančią aušrą, pirmuoju sniegu pasipuošusius žmones, džiaugtis pergale kartu su pakiliai nusiteikusiais sirgaliais, mirktelėti smalsiam mažajam keleiviui, įbedusiam nosį į vairuotojo kabinos stiklą, pajusti pirmą kartą į mokyklą keliaujančio smuikininko jaudulį, pažadinti galinėje stotelėje užsnūdusį keleivį, žodžiu, tapti kartu su tavimi keliaujančių miestiečių gyvenimo dalimi.

„Sėsk. Vežk. Užkariauk Kauną!” – su tokiu šūkiu bendrovė „Kauno autobusai“ kviečia papildyti vairuotojų gretas ir tapti didžiulio kolektyvo dalimi: bendrovėje dirba per 1000 darbuotojų, autobusų ir troleibusų vairuotojai sudaro didžiąją dalį – jų yra beveik 800.

Pasak bendrovėje ilgiau dirbančių vairuotojų, priskirti maršrutai anksčiau darbą darė monotonišką, o dabar, kai išvažiuoji vis į kitą maršrutą, matai, kaip miestas keičiasi ir gražėja: ten, kur anksčiau buvo plynės, kyla modernūs verslo pastatai, statomi kotedžai, nuosavų namų kvartalai, sodinami medžiai, tiesiamos gatvės ir dviračių takai.

Autobusą beveik 13 metų vairuojanti Inga Mankauskienė prisipažįsta čia atradusi savo svajonių profesiją.

„Man patinka vairuoti didelių gabaritų techniką, darbe pamaina niekad neprailgsta, nes visą laiką esi judėjime, o jeigu dar už tai gauni gerą atlyginimą, tai alternatyvų jau ir neieškai, – sako Inga, bendrovėje dirbanti kartu su vyru Vidu. –  Kiekvieną dieną pradėdama darbą, priimu tai kaip naują iššūkį, nes darbas leidžia man tobulėti, padėti keleiviams, turiu išskirtinę galimybę vis iš naujo pamatyti kasdien gražėjantį ir augantį Kauną.“

Beje, Inga ne vienintelė moteris, kuriai patinka vairuoti didelių gabaritų transportą: troleibusus vairuoja beveik 150 moterų, autobusą šiuo metu – 26 moterys.

Naujose transporto priemonėse – komfortiškos darbo sąlygos

Autobusų ir troleibusų keleiviai Kaune jau kelerius metus naudojasi naujausiu viešuoju transportu Lietuvoje. Jo vidutinis amžius lenkia net Europos Sąjungos šalių vidurkį. Vairuoti šiuolaikinį autobusą ar troleibusą yra lengva, komfortabilu, jie manevringi, važiuoja tyliai, patogūs tiek vairuotojams, tiek keleiviams: transporto priemonės yra žemagrindės, su automatine pavarų dėže, jose įrengtos išorės ir vidaus vaizdo kameros-registratoriai, įmontuota apsaugos sistema, susijusi su keleivių išlaipinimu, veikia salono ir vairuotojo kabinos kondicionavimo sistema. Patogi vairuotojų darbo vieta užtikrina komfortiškas darbo sąlygas.

Tris mėnesius bendrovėje dirbantis Rimantas Kramičius atsisakė mokamų studijų Lietuvos muzikos akademijoje ir nusprendė sekti tėčio pėdomis – vairuoti autobusą. Pasinaudojęs bendrovės teikiama galimybe įgyti autobusui vairuoti reikiamą kategoriją, sėkmingai vairuoja, darbu nesiskundžia ir jo mesti neketina.

„Man patinka vairuoti, todėl ir atėjau čia dirbti. Bijoti vairuoti autobusą tikrai nėra ko, tiesiog reikia imti ir pabandyti, – sako Rimantas. – Esu patenkintas galimybėmis pasirinkti ar pasikeisti darbo grafiką – galiu patogiai planuotis savo laisvą laiką, jo užtenka mokytis, pramogauti. Atlyginimas kaip jaunam žmogui, pradedančiam dirbti, tikrai geras, norint užsidirbti daugiau, tai irgi įmanoma. Autobusai švarūs, patogūs, darbas ne naktimis, nors keltis tenka anksti, nereikia tampyti kokių sunkų krovinių.“

Sistemingai keliamas atlyginimas ir kitos motyvavimo priemonės

Pasak Transporto eksploatacijos direktoriaus Rimo Stankaičio, šiuo metu bendrovėje trūksta 20 autobusų ir 25 troleibusų vairuotojų, šis skaičius kinta, nes padidėjus keleivių srautams, dažninami maršrutai, dėl ko prisireikia daugiau vairuotojų. Vairuotojų trūkumas pamažu, bet mažėja. Pastebėta, kad norinčiųjų dirbti srautas padidėja, kai vairuotojams pakeliami atlyginimai.

„Atlyginimas vairuotojams bendrovėje keliamas sistemingai, atsižvelgiant ir į rinkos poreikius, o tai vienas pagrindinių motyvacijos variklių įsidarbinant, – sako R. Stankaitis. – Autobusų ir troleibusų vairuotojams keliamų reikalavimų sąrašas nėra ilgas, atlyginimas didesnis nei vidutinis, suteikiamos visos socialinės garantijos ir taikomos įvairios motyvavimo sistemos. Naujai dirbti atėjusiems vairuotojams taikomos tos pačios sąlygos, kaip ir jau dirbantiems.“

Vidutinis vairuotojo atlyginimas už normą valandų (170 val. per mėn.) yra 1400 Eur į rankas, tačiau realiai atlyginimo žirklės – nuo 1400 iki 2000 Eur į rankas, nes atlyginimo dydį sudaro priedai už darbą poilsio ar švenčių dienomis, naktinį darbą, pailginto autobuso vairavimą, bilietų pardavimą keleiviams ir kt.

„Vairuotojų darbo sąlygos nuolat gerinamos, bendrovė daug investavo atnaujindama transporto priemonių parką, diegia naujas šiuolaikiškas technologijas. Darbuotojų kaita įmonėje nėra didelė, į gausų kolektyvą nuolat įsilieja nemažai jaunų žmonių, norinčių tapti vairuotojais, – sako bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. – Kviečiame atsakingus, pozityvius, geros sveikatos žmones – geras ir motyvuotas vairuotojas čia visada yra laukiamas.“

Pasak vairuotojos Ingos, be to, kad valandinis darbo užmokestis didėja kasmet, mokami priedai, suteikiamos visos socialinės garantijos, dar vyksta ir darbuotojų šventės, pavyzdžiui, vairuotojų meistriškumo varžybos, organizuojami renginiai visai šeimai.

Galimybė vairuoti autobusą – jau nuo 18 metų

Bendrovė norintiems dirbti vairuotojais sudaro puikias galimybes – apmoka reikiamos kategorijos įgijimo ir kvalifikacijos kursus (D kategorija, 95 kodas, T kategorija), kurie atitinkamai kainuoja nuo 750 iki 1500 eurų priklausomai nuo mokymo pobūdžio, aprūpina apranga ir kitomis darbui reikalingomis priemonėmis, esant galimybėms taiko lankstų darbo grafiką ir laiku moka atlyginimą, budinčios transporto priemonės ankstyvu / vėlyvu metu vairuotojus veža į / iš darbo, suteikia kitas socialines garantijas.

Pradedantys dirbti kartais nerimauja, kad gali išklysti iš kelio važiuodami nauju maršrutu, tad didelis palengvinimas jiems – maršruto mieste programėlė-vedlys (GPS navigacija).

Bendrovės atstovai atkreipia dėmesį, kad kitataučiams privalu mokėti lietuvių kalbą A2 lygiu. Išimtis taikoma tik ukrainiečiams, kurių šiuo metu dirba arba mokosi reikiamos kategorijos – per 30. Lietuvių kalbos jie mokosi kursuose.

Beje, nedažnas žino, kad turintys teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones jaunuoliai jau nuo 18 metų gali įgyti teisę vairuoti D kategorijos transporto priemones ir vairuoti autobusą, tik prieš tai jiems dar privalu įgyti motorinių transporto priemonių keleiviams vežti pradinę profesinę kvalifikaciją (95 kodas, 8 savaičių kursas). Troleibusą vairuoti galima nuo 21-erių.

Jauniausias bendrovės vairuotojas Nedas Kučinskas autobusą vairuoti pradėjo dar 12-oje klasėje. „Parke dirba tėtis, senelis ir krikštatėvis, tad su jais važinėjau dar būdamas moksleivis, mokiausi, stebėjau, išsilaikiau reikiamas kategorijas ir dabar darau tai, kas patinka – vairuoju autobusą, – sako devyniolikmetis. – Abejojantiems galiu pasakyti viena – jei patinka vairuoti, pasinaudokite galimybe, ateikite ir vairuokite.“

„Į keleivius žiūriu su pagarba ir geranoriškumu, išklausau juos, patariu, kaip nuvykti į reikiamą vietą, tada ir jie atsilygina tuo pačiu, – sako I. Mankauskienė. –  Dauguma keleivių įlipant ir išlipant palinki geros dienos, gero kelio – tokie žodžiai sušildo ir gerai nuteikia dienai.“

Norintys pretenduoti į autobuso ar troleibuso vairuotojo darbo vietą, daugiau informacijos gali rasti interneto svetainėje https://kaunoautobusai.lt/administracine-informacija/karjera/.

Užs. Nr. 173

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content