Vykdo projektą, kurio dėka vaikai anglų kalbos mokosi lengvai ir žaismingai

 Vykdo projektą, kurio dėka vaikai anglų kalbos mokosi lengvai ir žaismingai

Kėdainių r. Labūnavos pagrindinėje mokykloje nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. vykdomas projektas „C.L.E.V.E.R. – Children Learn English Very Easily and Rejoyce“ pagal Europos Sąjungos finansuojamą „Erasmus+“ programą.  Mokyklos partneriai šiame projekte yra lenkai, latviai, portugalai, slovėnai, ispanai, italai, rumunai, turkai ir lietuviai.

Pasak Labūnavos pagrindinės mokyklos direktorės Ritos Karnilavičienės, šiandien jau niekam nekyla abejonių, kad užsienio kalbų mokėjimas yra didelis kiekvieno žmogaus privalumas. Ir kuo anksčiau vaikas pradeda mokytis kalbų, tuo geresnių rezultatų galime pasiekti.

Projekto svarbiausias uždavinys – anglų kalbos mokymasis ankstyvajame ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje (3-7 metai) smagiai, pasitelkiant žaidimus, dainas, šokius ir kitus vaikams lengvai įsimenamus būdus. Jį įgyvendinant 9 šalių mokytojai ir darželių auklėtojai kuria metodinę medžiagą, padedančią mokyti vaikus anglų kalbos, kad tas mokymas būtų suprantamas, lengvas ir rezultatyvus bei stiprus pamatas ateičiai. Pedagogai tobulina savo kompetencijas bei mokosi naujų mokymo metodų.

[quote author=“Aut. past.“]Įdomu susipažinti su panašiu, bet ir skirtingu mokyklų gyvenimu, mokytojų bendravimu su mokiniais ir tarpusavyje, kitokiomis darbo sąlygomis bei mokymo organizavimu.[/quote]

2017 m. spalio mėnesį pirmasis koordinatorių susitikimas vyko Lietuvoje. Jo metu peržvelgtos visos numatytos 2 metų veiklos, partneriai susipažino su Lietuvos edukacine sistema, Labūnavos pagrindinės mokyklos veiklos kryptimis. Svečiai turėjo galimybę ne tik apsilankyti Lietuvos mokyklose, bet ir susipažinti su kultūriniu paveldu, istorija, dalyvavo edukacinėje programoje „Duonos kelias“, o mokyklos mokytojai su mokiniais paruoš pristatomąją programą svečiams, demonstravo lietuvių liaudies dainas ir šokius.

2017 m. gruodžio mėnesio pradžioje Labūnavos pagrindinės mokyklos projekto komandos nariai lankėsi Ispanijoje, Sevilijos miesto Antonio Gala mokykloje. Šioje šalyje vyko antrasis partnerių darbo susitikimas.

Projekte dalyvaujantys mokytojai ir darželių auklėtojai kartu dirbo, aptarė projekto veiklas, diskutavo, dalinosi gerąja patirtimi bei vedė užsiėmimus vaikams anglų kalba.

Projekte dalyvaujančios mokyklos atspindi savo šalies kultūrą ir mentalitetą. Įžengus į Antonio Gala mokyklą, buvo nesunku pastebėti, jog tai atvira, kūrybiškumą ir betarpiškus santykius tarp pedagogų, ugdytinių ir tėvų, skatinanti įstaiga. Buvome sužavėti Ispanijos parterių pristatytu PBL mokymo metodu darželinukams. Tai inovatyvus, linksmas ir įdomus būdas mokyti vaikus ankstyvame amžiuje ne tik anglų kalbos, bet ir kitų dalykų, jiems patiems nesuprantant, kad jie mokosi.

Antonio Gala mokykloje matomos vykdomo projekto veiklos. Puošdami savo grupių aplinką, vaikai dar labiau gerina savo anglų kalbos įgūdžius. Kiekvienas įstaigos kampelis atspindi „Erasmus+“ projekto „C.L.E.V.E.R. – Children Learn English Very Easily and Rejoyce“ pagrinindines idėjas ir temas.

[#gallery=1282#]

Trečiasis projekto susitikimas organizuotas 2017 m. vasario 12-18 dienomis Italijoje, Milano mokykloje-darželyje „Instituto comprensivo „Allende““. Partneriai mokėsi ir keitėsi savo patirtimi. Turėjome galimybę aplankyti mokyklą, dalyvauti mokymo procese, kuris praturtino mūsų pedagoginę praktiką naujais metodais. Ypač vertingas buvo CLIL mokymo metodo seminaras.

Nuostabu, kaip šiltai mokinių tėvai įsijungė į bendrą veiklą su mokyklos pedagogais, kaip šiltai ir betarpiškai bendravo su svečiais iš 8 šalių, pristatė savo kultūrinį ir kulinarinį paveldą.

Susipažinome ir su ilga Italijos gyvavimo istorija, aplankėme Milano miestą bei Veneciją.

Ketvirtasis projekto darbo susitikimas vyko 2017 m. kovo 26 – balandžio 1 dienomis Rumunijoje. Ten partneriai susitiko aptarti vykdomas veiklas bei mokytis.

Rumunijoje buvo pristatytas vienas iš ikimokyklinio amžiaus vaikų mokymo anglų kalbos vertinimo ir įsivertinimo būdų. Buvo pristatyta Rumunijos ugdymo sistema, jos ypatumai ir specifika. Turėjome galimybę pamatyti kasdieninę ugdomąją veiklą darželyje ir įsitikinti, kad geriausias būdas pasiekti puikių ugdymosi rezultatų yra nuoširdi šypsena ir šiltas, betarpiškas bendravimas su vaiku ir jo šeima. Susitikimo metu organizavome anglų kalbos veiklą 3 metų ugdytiniams, taip pat stebėjome partnerių užsiėmimus.

Per trumpą susitikimo laiką rumunai pristatė ne tik savo švietimo sistemą, bet ir kultūrą, tradicijas per šokį ir dainą. Jų svetingumas, dosnumas, vaišingumas ir nuoširdumas, mūsų atmintyje išliks kaip esminės ir tipinės rumuno savybės.

2017 metų birželio 7-10 dienomis, Labūnavos pagrindinės mokyklos pedagogai su projekto partneriais susitikimo Latvijoje. Čia vyko penktasis susitikimas, organizuotas antrame pagal dydį mieste Daugpilyje, darželyje „Saulės zuikutis“. Darželis renovuotas pagal projektą „Ikimokyklinių ugdymo įstaigų infrastruktūros plėtra“. Atsinaujinusi ugdymo įstaiga maloniai nustebino racionaliu grupių, miegamųjų, darbo ir poilsio erdvių išplanavimu, naujais baldeliais, ugdymo priemonių gausa.

Jau pačią pirmą dieną darželio darbuotojai kartu su vaikais sutiko svečius nuotaikingu koncertu. Vaikai persirengę įvairiais personažais stengėsi kalbėti, vaidinti, dainuoti anglų kalba. Pristatė parengtą metodinę medžiagą, kurios dėka anglų kalbos mokymas būtų  lengvas ir rezultatyvus.

[quote author=“R. Karnilavičienė“]Šiandien jau niekam nekyla abejonių, kad užsienio kalbų mokėjimas yra didelis kiekvieno žmogaus privalumas. Ir kuo anksčiau vaikas pradeda mokytis kalbų, tuo geresnių rezultatų galime pasiekti.[/quote]

Ypatingas dėmesys skiriamas vaikų veiklai lauke. Gerai įrengtos lauko aikštelės, gausu lauko įrengimų ir žaislų. Visi svečiai buvo pakviesti dalyvauti įvairiose rungtyse ir estafetėse. Pedagogai pristatė savo rankomis pagamintas priemones sportinei veiklai.

Susitikimo metu pedagogai ne tik  tobulino savo anglų kalbos žinias, bei profesines kompetencijas, bet ir susipažino su Daugpilio miestu. Išvykos laikas sutapo su miesto švente, todėl visą laiką, įvairiose miesto vietose vyko kultūros, sporto renginiai, taip pat užsiėmimai vaikams, mugės, koncertai.  

2017 m. spalio 15-21 projekto grupės nariai lankėsi Slovėnijos sostinėje Liublianoje esančioje partnerių darželyje-pradinėje mokykloje. Joje vyko 5-asis projekto Erasmus+ „C.L.E.V.E.R“ – Children Learn English Very Easily and Rejoice“ partnerių iš 9 šalių darbo susitikimas.  

Viena didžiausių Slovėnijos sostinės darželių-pradinių mokyklų yra sudaryta iš 4 skirtingų padalinių, kuriuose vaikai yra ugdomi nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro, taip pat nuo pirmadienio iki penktadienio bei pagal gyvenimo būdą – nuo įprasto iki vegetariško. Tai priklauso nuo tėvų poreikių ir galimybių.

Slovėnijos partnerių švietimo sistemos pagrindiniai tikslai yra vaikų ugdymas ir mokymas per meną, naudojant performansą, per trumpalaikį teatrališką veiksmą, per judesio laisvę ir įvairovę, muziką bei žaidimą. Ypač ugdomas sveiko gyvenimo būdo toleravimas, sportas.

Projekto susitikimo metu kolegos iš skirtingų 9 šalių turėjo galimybę pasisemti naujų idėjų anglų kalbos mokyme ankstyvame priešmokykliniame amžiuje. Taip pat parodyti savo mokymo metodus atvirose pamokose-užsiėmimuose. Taip pat įvertinti ugdytinių anglų kalbos mokymosi pažangą nuo projekto pradžios.

Susitikimo metu kėlėmės ir savo kvalifikaciją, dalyvavome seminare „The role of social-emotional learning in bullying prevention efforts“.

Sužavėjo ir šios mažos šalies kraštovaizdis. Slovėnija turtinga ne tik savo architektūriniu paveldu, bet ir kalnais, slėniais, upėmis, įspūdingais požeminiais urvais bei šilta Adrijos jūra. Visi projekto dalyviai liko sužavėti pamatę Predjamos pilį, kuri įrašyta į Pasaulio paveldo saugojamų objektų sąrašą bei didžiausiais Europoje požeminiais Postojna Jama urvais. Nelikome abejingi ir slovėnų kultūriniam paveldui bei žmonių charakterio šiltumui, paprastumui, nuoširdumui.

2018 m. sausio 14-20 dienomis projekto vykdymo grupės nariai lankėsi Portugalijoje, Fundação CEBI mokykloje.

Vizito metu mokytojos vedė anglų kalbos pamokėles 5 metų vaikams apie orą, kalendorių. Mokiniai aktyviai dalyvavo veikloje, noriai atliko jiems paruoštas užduotis.

Mokyklos bendruomenė projekto partneriams iš Lenkijos, Latvijos, Turkijos, Slovėnijos, Ispanijos, Italijos, Rumunijos ir Lietuvos parengė įdomią, turiningą  programą. Svečioje šalyje visi dalyvavo susitikimuose su kolegomis, dalijosi patirtimi, idėjomis ir mokomąja medžiaga, turėjo galimybę sužinoti, su kokias iššūkiais susiduria vietos mokytojai bei švietimo sistema Portugalijoje. Buvo užmegztos naujos pažintys.

Visos savaitės darbotvarkė buvo ypatingai įtempta. Darbo laikas persipynė su kultūrine, pažintine ir mokomąja savaitės programa. Buvo organizuojamos ekskursijos po žymiausias Portugalijos vietas, vyko įvairios edukacinės veiklos mokykloje.

Tokie vizitai yra ypatingai naudingi. Mokytojoms suteikė vertingos profesinės patirties – buvo įdomu susipažinti su panašiu, bet ir skirtingu mokyklų gyvenimu, mokytojų bendravimu  su mokiniais ir tarpusavyje, kitokiomis darbo sąlygomis bei mokymo organizavimu.

Dalyvaudami projekte ir vesdami užsiėmimus dar kartą įsitikinome, kad mūsų bendras tikslas, sukurti metodai bei planai mokyti vaikus anglų kalbos ankstyvame amžiuje ne tik labai reikalingi, naudingi, bet ir veiksmingi, be to – smagūs. O juk mūsų laukia dar pusmetis mokymosi, dalijimosi, naujų atradimų bei pažinimo džiaugsmo!

 

Projekto koordinatorė Sandra Galinienė

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content