Tokių automobilių Kėdainiuose daugiausia – nebeleis dalyvauti eisme
Eglė KUKTIENĖ
Aplinkos ministerija pasiryžusi uoliai kovoti su oro tarša – nusitaikyta į senesnius automobilius, kurie atitinka EURO 4 ir žemesnį standartą. Kol kas tikinama, kad jokių papildomų mokesčių tiems, kurie vairuos senesnės kartos automobilius nebus, tačiau panašu, kad tvarka bus tokia, jog su tais automobiliais išvažiuoti į gatves apskritai nebebus įmanoma.
Griežtės reikalavimai
Kaip „Žinių radijui“ sakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas, apie jokį naują mokestį kalba neina. Tačiau pagriežtės automobilių techninės apžiūros reikalavimai.
„Paneigsiu mitą, čia ne apie mokestį kalba eina. Automobilio registravimo mokestis, kuris buvo pakeistas žiemą, toks ir bus.
Čia yra planas, kaip iki 2030 metų sumažinsime visuose sektoriuose oro taršą, o iki 2050 metų apskritai jokių orą teršiančių objektų nebeliks – kaminų, duslintuvų, etc.
Viena iš priemonių yra tai, kad 2027 metais techninėje priežiūroje imsime žymiai griežčiau prižiūrėti EURO 4 standarto automobilius, kuriems tuo metu bus jau 17 metų.
Po penkerių metų EURO 4 standartą atitinkančių automobilių techninė apžiūra bus labai griežta“, – kalbėjo ministras, pridurdamas, kad tuo metu elektromobiliai ar šiaip, ar taip jau bus pigesni nei automobiliai, varomi benzinu, dyzelinu ar dujomis.
Neleis važiuoti
„Į kelius nebeleisime senesnių, žemesnės taršos klasės automobilių, – tęsė ministras išskirdamas tik istorinius automobilius, kurie ir toliau bus laikomi atskiru porūšiu ir eisme dalyvauti galės. – Tarp EURO 4 ir EURO 5 klasės automobilių išmetamų smalkių ir kietųjų dalelių kiekis skiriasi net penkiais kartais. Juk jau ir namuose malkomis vandens nebešildome, lygiai taip pat ir automobilių pasaulyje vyksta revoliucija.
Jau dabar EURO 5 ir EURO 6 klasės automobiliai dominuoja keliuose, EURO 4 yra mažuma“.
Visgi daugiausia
Tuo tarpu VĮ „Regitros“ duomenys rodo kitokius skaičius. Tik pusė Kėdainių rajono savivaldybėje registruotų automobilių turi nurodytą EURO standartą, o iš tų, kurie jį turi – daugiausia yra būtent EURO 4 klasės automobilių.
„Regitra“ informuoja, kad mūsų krašte registruotas vienas EURO 0 klasės automobilis, 308 EURO 02 klasės automobiliai. Kiek daugiau kaip po 2 tūkst. EURO 3 ir EURO 5 klasės automobilių, 1,7 tūkst. EURO 6 klasės automobilių.
Kritinio EURO 4 lygio automobilių mūsų savivaldybėje registruota net 4,77 tūkst.
Įvertinus, kad į kelius nebus išleidžiami visi senesnės taršumo klasės automobiliai, panašu, kad 2027 metais iš eismo bus eliminuota net 7,2 tūkst. automobilių.
Tiesa, „Regitra“ informuoja, kad iš viso Kėdainių rajono savivaldybėje registruotų lengvųjų automobilių parką (M1 ir N1 kategorijos) sudaro apie 25,6 tūkst., iš kurių apie 10,8 tūkst. turi nurodytą EURO standartą.
Kėdainiuose, šių metų rugpjūčio 1 dienos duomenimis, buvo registruoti 27 tik elektra varomi automobiliai bei 373 hibridiniai automobiliai.
Daugiau: Mybee
41 Komentarai
Kaip ten bus nesvarbu.Žinau viena-to avino ministro tikrai nebus.
Kokiame kosmose tas gentvilavinas skrajoja? Su septynmyliais žingsniais kylančiomis elektros ir kuro kainomis 2030 metais važinėsime, geriausiu atveju, dviračiais (senais, pagamintais iki 2023),o blogiausiu-vaikščiosime pėsčiomis, nes arklių jau senai nebeturime, o padangų dviračiams tuo metu jau niekas nebegamins…
Tegul tas ministras padirbėti už minimumą ir nusiperka naujos kartos automobilį
Nieko tokio, josim greit su arkliais ir karietom vazinesim ir kvepuosim gryna ora
Su arkliais nejudėsite, nes jie taip pat teršia gamtą.
pirmoj eilej viesaji transporta tegul ziuri nes vaziuoja kai aglim kurenami,o ne legvuosius auto
Pirma tegul sutvarko viešąjį transportą Kėdainių. Tragedija ne autobusai ypač žiemą,vasarą.
80 eurų techninės apžiūros kontrolieriui ir automobilis iš taršaus staiga tampa netaršus.
Petreli, visur kameros, ne prie rusu gyveni, nors poziuris dar likes pas tave kacapo, taip ir gyveni kacapo vertybemis.
Vaikeli mielas. Kam reikia ir stabdžiai būna geri, nors ir ant stendo tikrina. Klausimas tik piniguose.
Ko gero jus ten dirbes
Gal pradziai tam durneliui ministrui reiketu euro2 ar euro3 is eismo pasalint.. o ne svaigt apie euro4, su kuriais vazineja turbut koks 30% tautos.
Pas Petrą dar rusiškas bezdalas neišėjas iš smegenų
Tai kad apie kokius jus rusynus kalbat? Laisvoje lietuvoje kur nori ten perki tuos techus. Simtukas ir tu netarsus. Gal jus debilai ar pazistamu neturit kas prieina?
Jis ir niekur nedindgs
Iš pinigus technikine apžiūra be bėdų ir senam trantui,o tarša mažai kam rūpi.man ir nerupi
Vis tas tavo ruskas mentalitetas, blatas…
sitai driskiu saikai seime liko 2 metai po
O po dvieju metu vel issirinksit koncervus…
Aš vazineju atidirbtu aliejumi 1986 tdi antru golfu ir nematau problemos ir nekeisiu į jokį troleibusą kuris genda o valgo 5 litrus ir pravaziavau 917k km ir man irodykit kad mano auto tarsus o tech apžiūra praeinu iš pirmo karto o dumingumas 32
As uz laisves partija!
Pirmoj eilėj tegu žmonėms duoda uždirbti,o paskui brunka naujus automobilius.Debilų užkonservuota šaika.
Tikrai taip.bet taip nebus.kol valdo vagys viršui…
Jei po TA praėjo metai,pusantrų,tai gal ir pasikeitė tarša.Na o jei praėjo savaitė ar mėnuo,tai tegul dulkina tą,kuris praleido.
Turbina, tepaliniai ziedai, tarpine negali pareiti po menesio ar savaites?
Ruskyne nebėra tech. apžiūros, bet jie ir tą numatę, nes ir Lados nebegali pagaminti be oro pagalvių ir ABS
Bukiausia tauta pasaulyje tai Lietuva ( kantrus muzikai) grupinius 😁
Nieko nesuprantu, elektrą privaloma taupyti, o elektromobilius reikės pirkti, namus elektra šildyti… Malkomis seniai nebešildo vandens? Daugiabutyje – taip, o daug privačių namų šildosi namą ir vandenį. Mąstymo, logikos ir ryšio kratinys
Jeigu krosnis nekurianam malkom tai automobilius stumia priekin kosmosas.Tiesa viena senjorka sake.Debilas tas tavo ministeris.
Kaip mes nuvarem LIETUVA .
Labai retai visa sita skaitau. Bet mieli zmones Kedainiuose reikalingas kontaktas. Linkiu jums sekmes
Linkiu jums saldaus miego.Konktaktas yra kontaktas, bet mes LIETUVIAI
Gal but mes ne tokie ir vatnikai. gal susieisim .Tik nesikeikim. Mes LIETUVA.
Mažiau vartokite svaigiuosius gėrimus žurnaliugos, nes kvailas pavadinimas straipsnio, kuriame gerai bandant nušviesti idiotiškas mintis atrodote tokio pat lygio, kaip Gentviliukas, su savo techninėm žiniom leidžiančiom išpjauti karbiuratorius – visiški pusdurniai 🙂
Skelbkime kontakta-susirnkime.Taip toliau —————————
Kliedesiai…
Galiu pasakyti kaminai buvo ir bus nes sildysimes anglimi siukslemis senomis padangomis ir visa kas dega ypatingai atrabktke, automobiliai bus 25-30 metu senumo o svarbiausia nebus gentvilu klano broliu seseru ir ju vaiku
Idioto kliedesiai..
Idiotas Gentvilas
Su arkliais nejudėsite, nes jie taip pat teršia.
Jai tai jai dagivenkit iki tu 30metu,o ten matisim kaip bus,gal su riksom vazinesim ir zenzibao laikrasti skaitysim originalo kalboi va taip.
jums ir patiems labiau patiks važinėti naujesniu auto, o ir degalų mažiau ims. remontas irgi nekainuos kosmoso https://repcar.lt/remonto-paslaugos/variklio-remontas-ir-aptarnavimas/