Sunerimo dėl negautų pensijų

 Sunerimo dėl negautų pensijų

BNS nuotr.

Eglė KUKTIENĖ

Atėjus pensijų išmokėjimo metui, dalis krašto senjorų sunerimo pensijos taip ir nesulaukę. Ilgai lauktas paštininkas prie durų taip ir nepasirodė. Pensininkai nerimauja, ar pokyčiai laikini, o gal nutiko kažkas rimtesnio.

Laikas dar nesibaigė

„Sodra“ informuoja, kad pensijos į namus pristatomos nuo mėnesio 10 iki 26 dienos – tad pensijų pristatymo laikas dar nesibaigęs. Net jei senjorai yra įpratę pensiją gauti vieną ir tą pačią dieną kiekvieną mėnesį, teoriškai tarsi vėluojantis pensijos pristatymas dar iš tiesų nebūtinai reiškia faktinio jos vėlavimo.

„Pensijos mokamos pagal „Sodros“ numatytą grafiką, kaip ir buvo iki šiol. Šiame grafike kiekvienam gavėjui paskirta konkreti išmokos mokėjimo diena. Lietuvos pašto duomenimis, daugeliui gavėjų – apie 90 proc. – pensijos jau pristatytos“, – informavo „Sodros“ Komunikacijos skyriaus patarėja Malgožata Kozič.

Dėl pandemijos

Pasak „Sodros“ atstovės, vėlavimai dažniausiai yra susiję su pandemija.

„Atvejai, kai išmokos pasiekia gavėją vėliau, yra labai reti, dažniausiai nulemti pandemijos iššūkių – darbuotojų ligos atvejų, netikslių adresų, nepalankių oro sąlygų, kartais žmogiškųjų klaidų.

Suprantame, kad pensijų gavėjams labai svarbu gauti jas laiku. Vis dėlto, pirmiausia dėl pandemijos iššūkių, galimi laikini retai pasitaikantys nesklandumai ir pristatymo terminų svyravimai.

Svarbu dar kartą priminti gyventojams, kad pensijų išnešiojimo terminas dar nesibaigė ir visos išmokos pasieks gavėjus. Darome viską, kad trukdžiai būtų pašalinti ir pensijų išnešiojimo procesas būtų dar sklandesnis“, – sakė M. Kozič.

Jei gyventojai nesulaukia pensijos įprastomis pristatymo dienomis arba jiems kyla kitų klausimų dėl pensijos pristatymo į namus, patariame paskambinti „Sodros“ informacijos telefonu (8 5) 250 0883 arba Lietuvos pašto informacijos numeriu 1842.

Paštui – prioritetas

Lietuvos paštas tikina, kad pensijų išmokėjimas yra prioritetinis įmonės darbas.

„Sodros“ išmokų pristatymas šiuo laikotarpiu yra vienas didžiausių mūsų prioritetų. Absoliuti dauguma išmokų yra pristatomos laiku, kaip ir iki šiol – pagal numatytą „Sodros“ grafiką.

Tokie atvejai, kai išmoka pristatoma vėliau, galimi tik labai retai. Dažniausiai jie nulemti pandemijos iššūkių – darbuotojų ligos, saviizoliacijos, taip pat kartais pasitaiko ir žmogiškųjų klaidų. Dėl tokių situacijų atsiprašome, darome viską, kad jų išvengtume“, – antrino Lietuvos pašto atstovė Monika Pulokė.

Pašnekovė pridūrė, kad tais atvejais, kai išmokos nepavyksta pristatyti dėl to, kad gavėjo nėra namuose arba jis neišgirsta beldimo ar durų skambučio, pensija nešama dar kartą per artimiausias tris darbo dienas.

Jeigu gyventojams kyla klausimų dėl išmokų pristatymo, jie gali susisiekti ir su Lietuvos paštu, skambindami numeriu 1842.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video