Streikas užsitęsė ir Kėdainių mokyklose

 Streikas užsitęsė ir Kėdainių mokyklose

Jau dvi savaitės kaip Kėdainių šviesioji gimnazija ir Juozo Paukštelio progimnazija gyvena kitokiu ritmu – daliai mokytojų prisijungus prie šalies švietimo sistemą beveik paralyžiavusio neterminuoto streiko, nevyksta įprastos pamokos. Ir nors šios savaitės antroje pusėje tiek vienoje Kėdainių ugdymo įstaigoje, tiek kitoje pamokų vedimas atnaujintas, tačiau įprastos mokinių ir mokytojų kasdienybės tai dar nė iš tolo neprimena. Vaikų galvos mokslu dar ne itin užimtos, o pedagogai nuo streiko jau pavargo, slegia juos ir finansiniai sunkumai – streikuojantieji greičiausiai negaus kone pusės atlyginimų, tačiau atsitraukti negali, kol jų reikalavimų neišgirs Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM).

Grįžta dėl vaikų

Šviesiosios gimnazijos direktorė V. Liutkienė trečiadienį „Rinkos aikštei“ sakė, kad jos vadovaujamoje ugdymo įstaigoje dalis pedagogų kaip streikavo praėjusią savaitę, taip streikuoja ir šią, tačiau yra pedagogų, kurie iš streiko pasitraukia laikinai, vos dienai, o paskui vėl sugrįžta streikuoti.

„Štai šiandien iš 26 streikuojančių mokytojų streikuoja 23. Keli sugrįžo iš streiko vienai dienai todėl, kad turėjo gabius vaikus vežti į konkursus. Net ir streikuodami jie negali leisti, kad nukentėtų vaikai.

Visi tikimės, kad streikas baigsis šią savaitę – niekam šioje situacijoje nėra lengva. Kol dalis pedagogų streikuoja, kita dalis dirba su mokiniais.

Visą praėjusią savaitę ir pirmą šios savaitės dieną mokinius užėmėme edukacine veikla, tačiau diena po dienos vos keliems žmonėms organizuoti kasdien renginius visai mokyklai, labai sudėtinga, todėl nuo antradienio dalinai vedame pamokas. Kasdien po keturias.

Jas veda tie mokytojai, kurie nestreikuoja. Bet turime ir kitą problemą – jiems tenka pavaduoti ne tik streikuojančius, bet ir susirgusius kolegas. Tad krūvis – nemažas“, – pasakojo V. Liutkienė.

Tereza Sotnik: „Mūsų dirbantys mokytojai jaučiasi dar prasčiau negu streikuojantys. Ši situacija – nepavydėtina.“ Algimanto Barzdžiaus nuotr. Nestreikuojantys dirba dvigubai

Ta pati problema ir Juozo Paukštelio progimnazijoje. Daliai pedagogų streikuojant kitiems tenka dirbti dvigubu krūviu.

„Mūsų mokykloje iš pradžių streikavo 20 pedagogų. Dabar prie jų prisijungė dar 5. Likusiems mokytojams teko koreguoti ugdymo planus ir organizuoti vaikams kitokio ugdymo dienas su įvairiomis pažintinėmis ir projektinėmis veiklomis.

Kitokiai edukacinei veiklai skirtą laiką jau išnaudojome, tad nuo ketvirtadienio vedame pamokas. Jungiame klases, reguliuojame mokinių srautus, kad nestreikuojantys mokytojai galėtų vesti streikuojančiųjų pamokas.

Žinoma, naujų teminių dalykų dėstymo tokiose pamokose nepradedame, tokios pamokos pasitarnauja žinių įtvirtinimui ir gilinimui.

Pasitelkiam į pagalbą mokytojo padėjėjus, socialinius pedagogus“, – pasakoja T. Sotnik.  

Nestreikuojantys jaučiasi prasčiau

Dirbti tokiomis sąlygomis ugdymo įstaigoms nėra paprasta.

Streikuojantys mokytojai jaudinasi ir dėl vaikų, ir dėl juos pavaduojančių kolegų kone dvigubai padidėjusio darbo krūvio bei prasidėjusio kone nuolatinio jų pervargimo.

„Mūsų dirbantys mokytojai jaučiasi dar prasčiau negu streikuojantys. Ši situacija – nepavydėtina.

Nuolat vieni su kitais bendraujame ir džiaugiamės bent jau tuo, kad nekyla jokia konfrontacija ar nepasitenkinimas tarp streikuojančių ir nestreikuojančių mokytojų“, – sakė T. Sotnik.

Negaus dalies atlyginimo

Ugdymo įstaigos netrukus skaičiuos ir išmokės atlyginimus pedagogams, tačiau streikuojantys negaus jų kone už pusę mėnesio – streiko metu pedagogų darbo sutartys sustabdytos ir jiems nebus mokama už streiko dienas.

Ši nuostata galėtų būti pakeista tik tuo atveju, jei streiką suorganizavusios profsąjungos atstovai sugebėtų išsiderėti iš Švietimo ir mokslo ministerijos, kad mokytojams vis tik atlyginimai būtų mokami 100 procentų ar bent dalinai ir už streiko dienas.

Streikuojančių ugdymo įstaigų vadovės sako, kad atėjus naujam mėnesiui, atlyginimus streikuojantiems mokytojams išmokės mažesnius – už streiko dienas jie nebus skaičiuojami, tačiau tikisi, kad profsąjungai derybos su ŠMM pavyks ir bent jau vėliau mokytojams bus leista atstatyti prarastus pinigus.

Violeta Liutkienė: „Tai ir yra baisiausia, kad pamokos svarba yra visiškai nuvertinta, kad nekalbama apie vaiką. O kai nuvertinta pamoka, apie jokį ugdymo kokybės kėlimą kalbos negali būti.“ „Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.Nestreikuoja tik dėl finansinių sunkumų

Juozo Paukštelio progimnazijos direktorė T. Sotnik sako mananti, kad būtent nuostata nemokėti mokytojams atlyginimų už streiko dienas ir atgrasė dalį pedagogų nuo streiko.

„Streikuoja tie mokytojai, kuriems išgyventi be dalies atlyginimo padeda sutuoktiniai ar kiti šeimos nariai. Tie, kurie turi įsipareigojimus bankams ar kitoms įstaigoms, kurie yra vieninteliai šeimos maitintojai ar išlaikantys studijuojančius vaikus, tiesiog negali sau leisti streikuoti, kad ir kaip to norėtų.

Streikas ypač skaudžiai atsilieps ir toms šeimoms, kuriose abu sutuoktiniai yra pedagogai. Vien mūsų mokykloje dirba dvi pedagogų šeimos, prisijungusios prie streiko. Tai rodo, kad pedagogai pasiryžę eiti iki galo“, – sako T. Sotnik.

Streikuoja prieš mokytojo darbo nuvertinimą

Neterminuotą streiką paskelbę mokytojai neprašo didesnių atlyginimų. Jie streiką surengė protestuodami prieš mokytojo darbo nuvertinimą ir mokinių ugdymo kokybės menkinimą.

„Mokytojai streikuoja prieš atlyginimo skirstymo sistemą, nes šita sistema yra orientuota į pamokos nuvertinimą.

Mes, pedagogai, manome, kad pagrindinis dalykas mokykloje – pamoka, pasiruošimas jai, mokinių darbų taisymas ir ugdymo kokybė.

O pagal naują apmokėjimo už mokytojų darbą tvarką, visa tai yra nuvertinta ir prilyginta mokytojo budėjimui renginiuose, dalyvavimui susirinkimuose, ėjimui į talką. Nesakau, kad visa tai nesvarbu, bet sakau, kad mokykloje – ne tai svarbiausia.

Dabar atlygis už visas šias papildomas veiklas yra prilygintas atlygiui už pamoką. Ar tai yra normalu?

Juk pamoka, pasiruošimas jai – didelė atsakomybė, o kitos veiklos – tiesiog pabuvimas, kartais net pramoga. Tai išeitų, kad pedagogui naudingiau rinktis kitas veiklas, o ne pamokų vedimą. Tai kur tuomet pamokos svarba?

Tai ir yra baisiausia, kad pamokos svarba yra visiškai nuvertinta, kad nekalbama apie vaiką. O kai nuvertinta pamoka, apie jokį ugdymo kokybės kėlimą kalbos negali būti“, – įsitikinusi J. Liutkienė.

Viliasi, kad streikas baigsis

Tiek Kėdainių šviesiosios gimnazijos direktorė V. Liutkienė, tiek ir Juozo Paukštelio progimnazijos direktorė T. Sotnik viliasi, kad ši savaitė taps paskutine, kai mokytojai streikuoja.

Penktadienį nemažai Kėdainių pedagogų dalyvaus Vilniuje organizuojamame mitinge.

Tiek streikuojantys, tiek nestreikuojantys mokytojai tikisi, kad pedagogų atstovams pavyks derybos su Švietimo ir mokslo ministerija, kad jau pirmadienį mokyklos pagaliau galėtų grįžti į savo normalų gyvenimą.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video