Startuoja naujos medikų paslaugos
Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centras (PSPC) savo pacientams pradėjo teikti dvi visiškai naujas paslaugas. Viena jų – nuotolinės sveikatos priežiūros paslauga (NSP). Šioji turėtų ligoniams pagelbėti gydytojo konsultaciją gauti ne tik greičiau, bet ir patogiau. Pasinaudojus NSP bus galima neiškeliant kojos iš namų ar darbo vietos prasitęsti vaistų receptą, gauti paskyrimą tyrimams bei kt. Manoma, kad NSP padės mažinti eiles prie gydytojų kabinetų, taip pat taupys pacientų ir gydytojų laiką.
Antroji Kėdainių PSPC naujovė itin aktuali kraštiečiams nemėgstantiems ar neturintiems galimybių lankytis gydymo įstaigose. Mobilusis medicinos punktas atvyks kone į jūsų kiemą, kur medicinos darbuotojai įvertins sveikatos būklę. Toks punktas jau lanko atokesnių rajono kaimų gyventojus.
Konsultuos telefonu
Sveikatos apsaugos ministerija dar vasarą išleido įsakymą, kuriuo šeimos medicinos paslaugas teikiančios gydymo įstaigos įgalinamos pacientams pratęsti vaistų receptus, skirti medicinos priemones bei pakartotinius tyrimus ir paaiškinti pacientui (ar jo atstovui) atliktų tyrimų rezultatus nuotoliniu būdu. Kėdainių PSPC, įgyvendindama šį projektą, nuo šiol minėtas paslaugas to pageidaujantiems teiks ir telefonu.
Šia iniciatyva pirmiausiai siekiama spręsti daugybę metų medicinos įstaigas kamuojančią bėdą – eiles prie gydytojų kabinetų.
Dabar kėdainiečiams, sergantiems lėtinėmis ligomis ir nuolat vartojantiems tam tikrus vaistus, nebereikės kas kartą vykti į gydymo įstaigą vien tam, kad prasitęstų receptą ar būtų paskirtas atitinkamas tęstiniam gydymui reikalingas tyrimas. Nuo šiol tai galima padaryti ir telefonu.
[quote author=“L. Juodeikienė“]Pacientams nuotolinės konsultacijos dėl tos pačios priežasties galės būti teikiamos tik kas antrą kartą. Tai yra, jei pacientui konsultacijos telefonu metu buvo pratęstas vaistų receptas, kitą kartą dėl recepto pratęsimo jam bus privaloma ateiti įprastos konsultacijos.[/quote]
„Nuotolinės sveikatos priežiūros paslaugą (NSP) gydytojas pacientui teiks telefonu. Pacientai, pageidaujantys tokios paslaugos, turės apsilankymo pas savo šeimos gydytoją metu parašyti paslaugos teikimo prašymą, jam iš karto bus suteiktas paslaugos gavėjo kodas, kuris yra reikalingas tam, kad paskambinus būtų galima identifikuoti pacientą bei teikti šią paslaugą. Ši paslauga yra teikiama tik esant pakartotinei konsultacijai. Norėčiau pabrėžti, kad pirminės konsultacijos, nesvarbu, dėl kokio negalavimo telefonu negalės būti teikiamos.
Pacientai nuotolinei, kaip ir įprastai, konsultacijai privalo užsiregistruoti – telefonu ar gyvai registratūroje. Registruojantis būtinai pranešti registratūros darbuotojai, kad pageidaujama būtent nuotolinės konsultacijos“, – sako Kėdainių PSPC direktorės pavaduotoja Laima Juodeikienė.
Nuotoliniu būdu pacientams galės būti teikiamos tik tęstinės paslaugos. Nauji gydymo atvejai, kaip ir iki šiol, turės būti teikiami pacientui atvykstant į gydymo įstaigą. Taip pat nuotoliniu būdu bus galima vaistus skirti tik tęstiniam gydymui. Skiriant vaistus pirmą kartą reikės atvykti į gydymo įstaigą.
Tais atvejais, jeigu pacientas kreipsis dėl nusiskundimų, kurių negalima išspręsti nuotoliniu būdu, jis bus registruojamas į konsultaciją įprastine tvarka. Suteikus nuotolinę sveikatos priežiūros paslaugą, pacientas kitą kartą dėl tos pačios priežasties privalės atvykti į gydymo įstaigą.
„Pacientams nuotolinės konsultacijos dėl tos pačios priežasties galės būti teikiamos tik kas antrą kartą. Tai yra, jei pacientui konsultacijos telefonu metu buvo pratęstas vaistų receptas, kitą kartą dėl recepto pratęsimo jam bus privaloma ateiti įprastos konsultacijos. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad NSP paslaugą Kėdainiuose teiks tik šeimos gydytojai. Planuojame, kad gydytojas darbo dienos metu, be įprastų konsultacijų, dar turės pakonsultuoti 3 pacientus nuotoliniu būdu. Tokia paslauga gali būti teikiama tiek suaugusiems, tiek vaikams. Nuotolines konsultacijas teiks ir rajono ambulatorijos bei medicinos punktai“, – pabrėžia L. Juodeikienė.
Mobilusis medicinos punktas – tai specialiai pritaikytas greitosios medicinos pagalbos automobilis, kuriuo medikai vyksta pas gyventojus į namus be specialaus iškvietimo.
Tokio punkto idėja Kėdainių PSPC įgyvendino savo iniciatyva.
„Kai gavome naujus greitosios pagalbos automobilius, mums liko vienas atliekamas automobilis – švyturėlius nuėmėm ir iš greitosios medicinos pagalbos padarėm tiesiog medicinos pagalbos automobilį. Šiuo automobiliu vienos ar kitos seniūnijos ambulatorijos medicinos slaugytoja vyksta į tam tikrą aptarnaujamos teritorijos gyvenvietę ir medicinos paslaugas gyventojams suteikia jų gyvenamojoje vietoje“, – informuoja Kėdainių PSPC direktorė Audronė Rimkevičienė.
[quote author=“S. Jaenliūnienė“]Lankėmės pas kone labiausiai socialiai pažeidžiamus žmones – senyvo amžiaus gyventojus. Pacientai, kuriuos aplankėme pas medikus buvo nesilankę po daugiau nei 7–10 metų, tačiau nusiskundimų turėjo apsčiai.[/quote]
Mobilusis medicinos punktas jau aplankė Pelėdnagių seniūnijos, Sirutiškio, Tiskūnų, Keleriškių gyventojus. Kol kad daugiausia lankomi tie pacientai, kurie itin ilgai nesilankė pas medikus, vieniši senoliai ir pan. Tačiau šis punktas paslaugas gali teikti kiekvienam reikalingam tokios paslaugos.
„Turime tik vieną tokį medicinos pagalbos automobilį, tad kol kas galime patenkinti tik tam tikros dalies pacientų poreikius. Tačiau paeiliui juo galės pasinaudoti visos seniūnijų ambulatorijos“, – tvirtina A. Rimkevičienė.
Mobilaus medicinos punkto medikai gali ne tik apžiūrėti bei konsultuoti, bet ir paimti kraujo bei kitus tyrimus, atlikti elektrokardiogramą, vykdyti įvairias prevencines programas, tokias kaip širdies ir kraujagyslių ligų, storosios žarnos, prostatos vėžio ir kt.
„Kaimo žmonės neretai labai abejingi savo sveikatai, patys į medikus neskuba kreiptis. Tad džiugu, kad pirmieji mobilias medicinos paslaugas išbandę pacientai jas priėmė itin palankiai ir džiaugėsi jų atsiradimu. Iš pradžių žmonės buvo labai nustebę, net kaimynai sulėkė pasižiūrėti, ko gi čia ta „greitukė“ atlėkė. Lankėmės pas kone labiausiai socialiai pažeidžiamus žmones – senyvo amžiaus gyventojus. Pacientai, kuriuos aplankėme pas medikus buvo nesilankę po daugiau nei 7–10 metų, tačiau nusiskundimų turėjo apsčiai. Pacientus pakonsultavome, paėmėme įvairių tyrimų mėginius, taip pat paraginome apsilankyti pas gydytojus. Manau, mobilios medicinos paslaugos yra itin aktualios kaimiškose vietovėse – į medicinos punktus ateina labai nedaug žmonių, tačiau tai nereiškia, kad kaimo gyventojai neturi sveikatos problemų. Deja, bet daugelis jų paprasčiausiai nesirūpina ja, nors ir turi nusiskundimų, kenčia ilgus metus, kol ligos įsisenėja, tampa sunkiai pagydomos. Tuo tarpu mobilus medicinos punktas puiki prevencinė ir ankstyvesnės diagnostikos priemonė“, – įsitikinusi Svetlana Jaenliūnienė, Pelėdnagių ambulatorijos vyriausioji slaugytoja.