Šildė kelias dienas, o mokėti – už visą mėnesį
Šildymo sezono daugiabučių gyventojai neretai laukia su siaubu. Kasmet vis augančios šildymo kainos ne vieną priverčia taupyti vien tam, kad būtų galima susimokėti už galimybę šiltai gyventi. O štai J. Basanavičiaus g. 23-iojo namo pusė gyventojų liko ir sutrikę, ir pasipiktinę – už vos kelias šildymo dienas jiems teko susimokėti kaip už visą mėnesį.
Kainą padalino
Minėto namo gyventoja Diana pasakojo, kad namas buvo renovuojamas. Tiesa, renovacija nevyko taip sklandžiai, kaip norėtųsi.
„Namas pradėtas renovuoti. Pradėjo jį renovuoti vasaros pabaigoje – rugpjūčio mėnesį. Darbai vyko lėtai – vis kažkas trukdydavo. Tai orai, tai dar kažkokie nesklandumai.
Šildymo sistemą tvarkyti ėmė tik rugsėjo viduryje. Sutvarkė pusei namo šildymo sistemą, ir prasidėjo šildymo sezonas. Bet kadangi šildymo sistema ne visame name sutvarkyta buvo, tai ir šildė tik pusei namo gyventojų butus. Kita pusė toliau šalo“, – pasakojo Diana.
Gyventoja pridūrė, kad likusiai namo pusei šildymas įjungtas buvo tik spalio 26 dieną, tačiau susimokėti reikėjo kaip už visą mėnesį.
„Mūsų laiptinė yra pirma, ir šildymą įjungė tik spalio 26 dieną. Už keletą dienų atėjo sąskaita 22 eurai su keliais centais. Pakalbėjus su gyventojais paaiškėjo, kad ir kiti gyventojai, kurių butus šildė vos keletą dienų, gavo milžiniškas sąskaitas“, – pasakojo Dalia.
Pinigus gali ir prarasti
Pašnekovė sako, kad jos vyras buvo kalbėjęs su „Kėdainių butų“ darbuotoju, kuris atvyko apžiūrėti, kaip vykdomi renovacijos darbai. Šis esą patikino, kad mokėti tikrai nereikės. Tačiau gyventojai netiki – esą, kaip mokėti nereikės, jeigu sąskaitos jau išrašytos?
Pakalbinus „Kėdainių butų“ gamybos vadovą Rimą Šleivį paaiškėjo, kad „Kėdainių butai“ kreipėsi į „Panevėžio energiją“, tiekiančią šilumą ir išrašančią sąskaitas, prašydami, kad būtų kompensuoti permokėti pinigai.
„Mes administruojame namą, bet šilumos netiekiame. Žinoma, suprantu, kad situacija nėra sąžininga, taigi šilumos tiekėjui mes parašėme oficialų raštą, išdėstėme visą situaciją ir prašėme, kad pagal galimybes būtų perskaičiuota kaina, kurią turės sumokėti kiekvienas butas. Tačiau gavome atsakymą, kad jie negali apskaičiuoti sumos pagal tai, kiek kiekvienas butas išnaudojo šilumos. Na, pas juos tokia tvarka.
Aš skaičiavau, kiek gyventojai prarado – tai toji suma nėra tokia didelė, apie 2–5 eurus.
Šį mėnesį mes vėl bandysime kreiptis į šilumos tiekėją. Turime bendrą sunaudotos šilumos kiekį, paskaičiavome pagal kiekvieno buto kvadratūrą, kiek išnaudota šilumos buvo, ir mėginsime dar kartą kreiptis į šilumos tiekėją, prašydami kažkaip kompensuoti permokas. Tačiau pažadėti šimtu procentų nieko negaliu – viskas priklauso nuo to, kaip šilumos tiekėjai į šią situaciją pažvelgs“, – kalbėjo „Kėdainių butų“ gamybos vadovas.
Kompensacijos tikėtis neverta
„Panevėžio energijos“ Kėdainių šilumos tinklų viršininkas Algimantas Mižutavičius teigė, kad tikėtis kompensacijų nevertėtų, mat šilumos tiekėjas didesnės pinigų sumos, negu buvo priskaičiuota, negavo – bėda kilo pačių šilumos vartotojų vidinėje sistemoje. Vieni sumokėjo daugiau pinigų, o kiti savo ruožtu – mažiau nei priklausė.
„Nėra tokio skaičiavimo metodo – skaičiuoti šilumos kainą už kvadratūrą. Vieni nori gal kad vienaip skaičiuotų, kiti, kad kitaip – bet yra Kainų komisijos nustatyta apmokėjimo skaičiavimo tvarka, ir mes paisome įstatymų.
Kiekviename name yra šilumos apskaitos prietaisas, kuris suskaičiuoja šilumos kiekį, patenkantį į namą. Tas šilumos kiekis, pagal tam tikrą tvarką, nustatytą Kainų komisijos, yra paskirstomas gyventojams. Mes daugiau pinigų nepaėmėme, negu kad priklausė.
„Kėdainių butai“ galėjo iš anksto kreiptis, pranešdami apie tai, kad susidarys tokia situacija, jog ne visas namas vienu metu bus aprūpintas šiluma. Gal tokiu atveju ir būtų buvę įmanoma kažką padaryti“, – kalbėjo A. Mižutavičius.
Pašnekovas teigė, kad kompensacijos dėl to būti ir negali – kompensuoti būtų galima tokiu atveju, jeigu būtų permoka, tačiau jokios permokos už suteiktą šilumą šilumos tiekėjas negavo.