Sėkmės ir lyderystės mokykla vaikų sėkmei sako TAIP

 Sėkmės ir lyderystės mokykla vaikų sėkmei sako TAIP

Sėkmės ir lyderystės mokykloje mokiniai ugdomi ir per patyriminį pažinimą./Sėkmės ir lyderystės mokyklos nuotr.

Rasa JAKUBAUSKIENĖ

Kėdainių Šviesiosios gimnazijos neformaliojo švietimo skyrius Sėkmės ir lyderystės mokykla jau septintą kartą kviečia Kėdainių miesto ir rajono septintokus stoti į šią mokyklą.

Sėkmės ir lyderystės mokykla dirba pagal unikalią programą. Joje teikiamos aukšto lygio neformaliojo ugdymo paslaugos, vaiko žinios ir kūrybiškumas nukreipiami asmeninės sėkmės link. Šioje mokykloje kiekvienam vaikui leidžiama būti savimi, skatinama išsikelti asmeninius tikslus ir mokoma jų siekti. Didelis dėmesys skiriamas emocinio ir dvasinio intelekto ugdymui, lavinamas kritinis ir sisteminis mąstymas, kiekvienas skatinamas tapti ateities kūrėju ir lyderiu.

Įsitraukia ir tėvai

Čia vaikai formuojasi kaip asmenybės, nebijančios gyvenimiškų situacijų kaitos, jų keliamų iššūkių.

Mokykla dirba pagal trimetę ugdymo programą, ugdo 7–9 klasių mokinius.

„Šiuo metu Sėkmės ir lyderystės mokykloje ugdomi 125 vaikai. Idėja įkurti tokią mokyklą kilo verslininkei Jolantai Blažytei.

Ilgą laiką dirbdama versle ji pastebėjo, kad trūksta vadovų, norinčių tobulėti ir keisti juos supančią aplinką, trūksta gerų vadovų – lyderių, kuriems reikia minkštųjų įgūdžių. O šios savybės, būtinos aukšto lygio vadovams, neišugdomos nei per dieną, nei per metus.

Tai procesas, kurį pradėti reikia labai anksti, todėl verslininkės Jolantos Blažytės paskatinti kartu su visa Šviesiosios gimnazijos pedagogų komanda ir ėmėme Kėdainiuose kurti tokią mokyklą, kurioje ir būtų ruošiami vaikai sėkmingam gyvenimui ir aktyviai lyderystei, nesvarbu, kur jie ateityje dirbtų ar kokia veikla beužsiimtų.

Šią idėją palaikė Kėdainių Šviesiosios gimnazijos direktorė Violeta Liutkienė. Jos suburta komanda ir parengė specialų ugdymo planą“, – pasakojo Sėkmės ir lyderystės mokyklos vedėja Gitana Kaupienė.

Sėkmės ir lyderystės mokyklos nuotr.

Paskaitas skaito respublikinio lygio lektoriai ir įžymybės

Ji džiaugėsi, kad Sėkmės ir lyderystės mokyklos mokiniams paskaitas skaito respublikinio lygmens profesionalūs lektoriai, Lietuvoje ir ne tik čia įžymūs žmonės, kurie dalijasi savo pasiekimais, aptaria ir pralaimėjimus, kad mokiniai suprastų, jog ir nesėkmės stiprina bei užgrūdina.

Pavyzdžiui, visai neseniai savo sėkmės istorijas vaikams pasakojo mąstymo įgūdžių trenerė Viktorija Matusevičiūtė, aktorė bei viešojo kalbėjimo trenerė Adrija Čepaitė.

Pastebėjau, kad jie turi stipresnį vertybinį „stuburą“ nei bendraamžiai. Dažniau ir pagrįsčiau mąsto apie profesinę karjerą, ugdo verslumą ir ekonominį raštingumą. Mokosi dirbti komandose ir priimti komandinius sprendimus. 

V. Liutkienė

„Beje, šios lektorės užsiėmimus vedė ir mokinių tėvams.

Labai džiaugiamės, kad dar prieš karantiną ugdytiniai turėjo unikalią galimybę su Lietuvos nacionalinio dramos teatro aktoriais dalyvauti kuriant Augusto Sireikio spektaklį „#Be skambučio“.

Mokyklos bendruomenės nariai rugsėjo mėnesį aktyviai dalyvavo „Alfa“ organizuotame tėvų ir vaikų ištvermės žygyje su nakvyne“, – prisiminė pašnekovė.

Tuo tarpu gimnazijos direktorė V. Liutkienė džiaugiasi, kad Sėkmės ir lyderystės mokykloje moksleivių įgytos patirtys juos brandina kaip asmenybes.

Šią ugdymo įstaigą baigiantys mokiniai yra drąsesni, atviresni, geba ir nebijo formuoti, pateikti ir apginti savo poziciją bei vertybes.

„Pastebėjau, kad jie turi stipresnį vertybinį „stuburą“ nei bendraamžiai. Dažniau ir pagrįsčiau mąsto apie profesinę karjerą, ugdo verslumą ir ekonominį raštingumą. Mokosi dirbti komandose ir priimti komandinius sprendimus“, – sakė V. Liutkienė.

Karantinas veiklų nesustabdė

Sėkmės ir lyderystės mokyklos veiklos nesustabdė net karantinas – visi užsiėmimai vyko nuotoliniu būdu.

„Šiais mokslo metais buvo daug nerimo ir abejonių. Nežinojome, ar susirinks vaikai, ar jiems bus įdomu dirbti nuotoliu.

Bet nuogąstavimai išsisklaidė – mokiniai sėkmingai dalyvavo visose paskaitose: tiek aktoriaus bei televizijos laidų vedėjo Leonardo Pobedonoscevo, tiek lektorės ir jaunimo lyderystės programos „Lyderių inkubatorius“ įkūrėjos Marijos Vorobjovaitės, asmeninio tobulėjimo eksperto ir Whatansu stovyklų organizatoriaus Mindaugo Vidugirio, nuomonės formuotojos, renginių vedėjos Indrės Stonkuvienės, TV laidų vedėjo Rolando Mackevičiaus, „Svajonių mokyklos“ įkūrėjo ir lektoriaus Lauryno Pečkaičio, vieno iš geriausių renginių vedėjų Lietuvoje, aktoriaus ir improvizacijos meistro Dainiaus Palivono ir dar daugelio kitų savo srities profesionalų, – vardijo Sėkmės ir lyderystės mokyklos kuratorė Jūratė Kaupienė. – Mokiniai aktyviai dalyvavo kalėdinėse virtualiose „Magiškose dirbtuvėse“. Whatansu komanda surengė labai įdomias „Šviesiųjų žaidynes“, kurių metu atlikinėjo įvairias užduotis grupėse, vėliau pristatė itin originalias idėjas.

Į susitikimus su žymiais lektoriais ir karantino metu kviečiami ne tik šios mokyklos ugdytiniai, bet ir jų tėveliai, visa gimnazijos bendruomenė.

Ir mums, Šviesiosios gimnazijos mokytojams, įdomu stebėti ne pedagogų organizuojamus užsiėmimus vaikams ir patiems įdomu bei naudinga juose dalyvauti. Matydami kitokias patirtis, plečiame ir savo akiratį.“

Drįstu teigti, kad kaip tik mūsų mokyklos ugdytiniai turėjo pačias geriausias galimybes lavinti emocinį ir protinį intelektą, kuris šiuo sudėtingu laikotarpiu yra ypač reikšmingas, nes padeda sėkmingai veikti netikrumo ir permainų laikotarpiu.

J. Kaupienė 

Veiklose dalyvavo ir baigusieji mokyklą

V. Liutkienė taip pat pripažino, jog šiais mokslo metais iš pradžių nemenką susirūpinimą kėlė Sėkmės ir lyderystės mokyklos veiklos organizavimas nuotoliniu būdu. Tačiau abejonės buvo išsklaidytos, nes ir lektoriai, ir ugdytiniai aktyviai bei noriai dalyvavo veiklose, o suplanuoti susitikimai vyko kiek kitokiu formatu.

„Kadangi  nuotolinis ugdymas mažiau riboja dalyvių skaičių, tai į susitikimus buvo kviečiami ir jau pabaigę mokyklėlę mokiniai.

Nors jie negalėjo dalyvauti Whatansu stovykloje, tačiau stovyklos organizatoriai pasirinko kitokią ugdymo formą ir organizavo nuotolines „Šviesiųjų žaidynes“, – džiaugėsi V. Liutkienė.

J. Kaupienė dalijosi įžvalgomis apie darbą ekstremaliomis karantino sąlygomis: „Remiantis statistika, karantino laikotarpiu neformalaus vaikų švietimo veiklas lankančių vaikų skaičius Lietuvoje reikšmingai sumažėjo. Viena iš priežasčių – trečdalis programų tiesiog nevyko. Tačiau aš norėčiau pasidžiaugti, kad Sėkmės ir lyderystės mokykla sistemingai ir nuosekliai vykdė visas numatytas programas, jas lanksčiai pritaikė pagal susidariusią situaciją.

Žinoma, teko nukelti suplanuotas stovyklas ir išvykas, tačiau šias veiklas pakeitėme kitomis, ne mažiau įtraukiančiomis ir prasmingomis, nepaisant to, kad jos vyko nuotoliniu būdu.“

Mokslus baigs mišriu būdu

Anot kuratorės, mokiniai aktyviai dalyvavo patyriminėse veiklose, susitikimuose su žymiais žmonėmis, visapusiškai ugdėsi kaip asmenybės.

„Drįstu teigti, kad kaip tik mūsų mokyklos ugdytiniai turėjo pačias geriausias galimybes lavinti emocinį ir protinį intelektą, kuris šiuo sudėtingu laikotarpiu yra ypač reikšmingas, nes padeda sėkmingai veikti netikrumo ir permainų laikotarpiu. 

Sėkmės ir lyderystės mokykla mokslo metus tikisi užbaigti mišriu būdu ir išvykti į stovyklą. Stovyklos yra neatsiejama
šios mokyklos ugdymo programos dalis.

Į emocinių ir socialinių gebėjimų ugdymą nukreipta neformaliojo švietimo rūšis padeda geriau prisitaikyti prie sunkiai nuspėjamų ir nuolat kintančių situacijų, kritiškai ir adekvačiai įvertinti situaciją, savarankiškai ir atsakingai veikti.

Net neabejoju, kad emocinės sveikatos specialistai man pritartų, jog esant tokiai nestabiliai ir sudėtingai situacijai, vaikui labai svarbios profesionalų siūlomos veiklos, taip pat galimybė veikti kartu su bendraminčiais“, – kalbėjo J. Kaupienė.

Gimnazijos direktorė vylėsi, jog nors ir nebedaug liko mokytis, tačiau mokslo metus pavyks užbaigti sklandžiai: „Tikimės, kad mokslo metus baigsime kontaktiniais susitikimais ir pereisime prie mišraus ugdymo organizavimo.

Kontaktinio ugdymo užsiėmimus planuojame atvirose erdvėse.

Taip pat norime surengti mokslo metų baigimo šventę, kurioje išleisime jau šeštą absolventų kartą. Vyksime į kasmetinę stovyklą „Pažink. Pasitikėk. Siek.“

Rugpjūčio pabaigoje (jeigu epidemiologinė situacija leis) planuojame išvyką į mokslo muziejų. Kur – dar negalime pasakyti, nes nežinome reikalavimų izoliacijai, įvažiavimui ir išvažiavimui iš užsienio šalies.“

Sėkmės ir lyderystės mokyklos kuratorė J. Kaupienė pasidžiaugė, kad SLM sistemingai ir nuosekliai vykdė numatytas programas, jas lanksčiai pritaikė pagal susidariusią situaciją.

Aut. past.

Gaila palikti mokyklą

Trečius metus šioje mokykloje besimokanti Meda apgailestavo, kad šie metai Sėkmės ir lyderystės mokykloje jai yra paskutiniai. Ji sakė, kad veiklos šioje mokykloje patiko, nes įgytas žinias pavykdavo pritaikyti savo kasdienybėje.

Meda su nostalgija prisimins įspūdingas šventes ir vasaros stovyklas, kurios paliko didžiausią įspūdį. Jų metu vyko daug komandinių, viešojo kalbėjimo tobulinimo veiklų, dažnai teko išeiti iš komforto zonos.

„Rekomenduočiau draugams lankyti Sėkmės ir lyderystės mokyklą, nes tai duoda visapusišką naudą ir išliekamąją vertę“, – teigia Meda.

Jai antrino ir Ervinas, kuris taip pat šiais metais baigia šią neformaliojo švietimo mokyklą.

„Manau, kad Sėkmės ir lyderystės mokykla yra pati geriausia mokykla tobulėti, gauti naujų žinių, nes visos veiklos yra pritaikytos mums, taikliai parinktos. Visą gautą informaciją apie savęs tobulinimą, saviugdą, bendravimą, viešojo kalbėjimo pamokas mes neabejotinai pritaikysime savo gyvenime. Už tai galime padėkoti Sėkmės ir lyderystės mokyklai.

Jau ne vienam draugui rekomendavau čia mokytis, net neabejoju, kad jiems čia patiks tobulėti“, – džiaugėsi Ervinas.

Ugdytinė Augustė pasakoja: „Jau trečius metus lankau Sėkmės ir lyderystės mokyklą. Užsiėmimuose kalbame apie viską gana plačiai, įvairiai – kiekvienam atsiranda įtraukianti tema.

Vis dar stebiuosi, kokia šilta atmosfera yra sukuriama mūsų diskusijų metu, kuriose gali pasisakyti visi.

Įgijau daug naujų žinių, nes lektoriai kalbėdavo skirtingomis temomis, bet man labiausiai patiko diskusijos apie psichologinius aspektus, veidotyrą, karjeros pasirinkimą.

Taigi, jei nori sužinoti įdomių, negirdėtų faktų, tobulėti visapusiškai, tikrai rekomenduoju pamąstyti apie šią mokyklą.“

Aštuntokė Arina taip pat mielai dalijasi įspūdžiais: „Man praėję metai Sėkmės ir lyderystės mokykloje buvo nuostabūs. Lankiau visas paskaitas ir veiklas, buvo be galo įdomu klausytis žymių žmonių sėkmės istorijų, įgyti naujos patirties. Labiausiai patiko paskaitos grupėse, nes ten galima labiau įsitraukti į veiklas ir pabendrauti su kitais.

Sėkmės ir lyderystės mokykla sutvirtino pasitikėjimą savimi, susipažinau su daugybe įdomių žmonių, susidraugavau su daugiau bendraamžių, bet didžiausią įspūdį paliko 2020 metų stovykla.

Draugams 100 proc. rekomenduočiau lankyti Sėkmės ir lyderystės mokyklą, nes čia galima atrasti naujų mėgiamų dalykų ir turiningai praleisti laiką.“

Draugei pritaria ir Ugnė, kuri teigia, kad Sėkmės ir lyderystės mokyklos veiklos yra įtraukiančios, padeda suprasti save ir aplinkinius.

Ją labiausiai suintrigavo skatinimas įveikti savo baimes, pvz., kalbėti viešai: „Lankydama šią mokyklą tapau laisvesnė, nes galiu pritaikyti įgytas žinias kasdieniame gyvenime ir mokykloje. Nuoširdžiai rekomenduoju lankyti šią mokyklą, nes čia gali surasti naujų draugų, išbandyti kažką naujo, turiningai ir smagiai praleisti laiką. Be visų informatyvių paskaitų, didžiausią įspūdį paliko vasaros stovykla, kurioje dalyvavo nuostabiausi mentoriai, veiklos buvo įdomios.“

„Pirmokų“ nenuvylė

Pirmus metus lankantys Sėkmės ir lyderystės mokyklą taip pat nestokoja gražių atsiliepimų. Samanta akcentuoja, kad tokia mokykla yra be galo naudinga, nes padeda geriau pažinti save bei atpažinti savo emocijas, suteikia žinių, kaip sėkmingai spręsti konfliktus tarpusavyje, padeda priimti sprendimus dėl ateities profesijos pasirinkimo, susipažinti su bendraamžiais ir stiprinti emocinį intelektą.

Marius taip pat džiaugiasi šios mokyklos veiklomis. Jo manymu, jos buvo nuostabios ir įdomios, nors didžioji jų dalis vyko nuotoliniu būdu, tačiau visos buvo skirtingos. Visas jas siejo vienas dalykas: nė vienoje jų nereikėjo tik sėdėti ir klausytis.

Marius teigia: „Per metus įgijau daug įgūdžių ir daug ką sužinojau. Tikrai siūlau ateiti į šią mokyklą savo draugams, kad ir jie galėtų visa tai patirti.“

Bernadeta pritaria Mariui: „Šie metai Sėkmės ir lyderystės mokykloje man buvo pirmi, tačiau įvairių užsiėmimų ir komandinių veiklų metu įgijau daug naujų įgūdžių, pasitikėjimo savimi, tobulėjau visapusiškai. Didžiausią įspūdį paliko mokslo metų pradžioje įvykęs patyriminis žygis. Sėkmės ir lyderystės mokyklą rekomenduočiau visiems, kadangi tai yra puiki vieta, padedanti atrasti save ir siekti aukštesnių tikslų.“

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video