„Sėkmės ir lyderystės mokykla“ – tai ateities mokykla

 „Sėkmės ir lyderystės mokykla“ – tai ateities mokykla

Asmeninio archyvo nuotr.

Jūratė KAUPIENĖ

Kėdainių šviesiosios gimnazijos neformaliojo švietimo skyrius „Sėkmės ir lyderystės mokykla“ veikia jau 9 metus ir šiemet išleido 5-ąją ugdytinių laidą. Ši netradicinė mokykla išskirtinė tuo, kad orientuojasi ne į dalykinį mokymą, o į vaikų emocinio intelekto ugdymą. „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ ugdymo programa apima trejų metų kursą, skirtą ne tik Kėdainių šviesiosios gimnazijos, bet ir viso rajono 7–8 klasių progimnazijų mokiniams. Tokio pobūdžio mokyklos turėtų veikti visuose miestuose, nes tai, ką vaikai gauna šios programos veiklų metu, yra neįkainojamas indėlis į vaikų ateitį. Džiugu, kad Kėdainių vaikai turi galimybę lankyti tokią išskirtinę mokyklą ir ugdyti emocinį intelektą. Dažniausiai dėmesys kreipiamas į vaikų protinių bei fizinių gebėjimų lavinimą. Žinoma, tai svarbu, tačiau emocinio intelekto ugdymas yra neatsiejama šiuolaikinės asmenybės augimo dalis. 

Gyvename tokiu laikmečiu, kai aplink vykstantys nemalonūs įvykiai sukelia įvairiausių jausmų, dažnai mūsų pasaulį nuspalvinančių ne pačiomis šviesiausiomis spalvomis. Šiuolaikinis jaunimas informacinių technologijų srityje jaučiasi kaip žuvis vandenyje, tačiau dažnai stokoja gebėjimų susidoroti su emociniais iššūkiais. Todėl vienas „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ prioritetų yra ugdyti emocinius ir socialinius įgūdžius, kad jaunieji lyderiai įgytų ne tik teorinių, bet ir praktinių žinių, kad gebėtų įveikti nuolat kylančius globalius įvairių sričių iššūkius. Ši mokykla padeda jaunuoliams dvasiškai sustiprėti ir augti kaip asmenybėms. Nors šiuolaikinėje visuomenėje daugelio gyvenimo tikslas yra tapti sėkmingais žmonėmis, tačiau vertėtų nepamiršti, kad ne vien sėkmė svarbiausia. Vienas iš svarbiausių sėkmingo žmogaus gyvenimo aspektų yra gera dvasinė savijauta. 

Asmeninio archyvo nuotr.

Viena iš Z kartos problemų – emocinio intelekto stoka. Švietimo programose emocinio intelekto ugdymas lieka paraštėje. Liūdna, bet neretai išgirstame apie nemalonius jausmų protrūkius, lydimus pykčio, agresijos, nerimo, baimės. Tai rodo, kad jaunoji karta dažnai nemoka tinkamai išreikšti kylančių emocijų. Todėl labai svarbus jausmų atpažinimas, jų suvokimas, tinkama emocijų raiška, pagarba bendraujant, atsakomybė, pasitikėjimas savimi, empatija. Ir tai tik keletas emocinio intelekto komponentų. Lavinami šie įgūdžiai padeda žmogui jaustis laimingam: pasitarnauja įveikiant sunkumus, leidžia patirti harmoniją su savimi bei pasauliu. „Sėkmės ir lyderystės mokykloje“ ugdytiniai turi neįkainojamą galimybę lavinti emocinį intelektą ir socialinius įgūdžius. Jaunuoliai išmoksta teisingai išreikšti emocijas, nedarydami žalos nei sau, nei kitiems.

„Sėkmės ir lyderystės mokykloje“ ugdytiniai turi galimybę augti kartu su savo srities profesionalais kiekvieną penktadienį vykstančiuose užsiėmimuose, išgirsti žymių Lietuvos žmonių pasakojamas sėkmės istorijas, vykti į edukacines-pažintines keliones ir patyriminius žygius ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Šių veiklų metu ugdytiniai mokosi savistabos ir refleksijos, atrasti savąjį „aš“, ieško sprendimų iškilus įvairiems iššūkiams, tyrinėja ir entuziastingai kopia į savąjį Everestą. „Sėkmės ir lyderystės mokykla“ bendradarbiauja su tokiais šiuolaikinio švietimo inovatoriais kaip „Svajonių mokykla“, „Go forward academy“, „Whatansu“, „Lyderių inkubatorius“. 

Birželio pabaigoje net 80 „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ ugdytinių praleido nepakartojamą, pilną iššūkių ir naujų patirčių savaitę  „Lyderių inkubatoriaus“ vasaros stovykloje. Stovyklos programa buvo sudaryta remiantis psichologiniais metodais, siekiant ugdyti kritinį mąstymą. Stovyklos dalyviai patyrė įvairiausių iššūkių, kuriuos turėjo įveikti kartu. Kiekvienas galėjo pasijusti kūrėju, gebančiu priimti sprendimus. Jaunieji lyderiukai išbandė meditaciją, improvizaciją ir juoko jogą, mokėsi refleksijos, ugdė savo gebėjimus emocinio intelekto lavinimo, meninėse ir kūrybiškumą skatinančiose dirbtuvėse, dalyvavo patyriminiame žygyje. 

Asmeninio archyvo nuotr.

Pirmus metus „Sėkmės ir lyderystės mokyklą“ lankanti Rusnė V. teigė, kad  čia ji išmoko spręsti problemas, suprasti save ir valdyti emocijas. Klausydamasi lektorių ji ne tik turiningai praleido laiką, bet ir įgavo patirties, kuri naudinga sprendžiant paauglystėje kylančias problemas. Ugnė G. įsitikinusi, kad  lankyti SLM buvo geriausias jos sprendimas: „Ši vieta padėjo augti man, kaip asmenybei, paskatino atrasti save. Įveikiau viešojo kalbėjimo baimę, susipažinau su nuostabiais žmonėmis. Stovykla „Lyderių inkubatorius” man tapo antraisiais namais. Labai džiaugiuosi, kad mano mentoriai buvo tokie žmonės, kokiais norėčiau būti užaugusi. Labai ačiū mokytojoms,  organizavusioms puikias veiklas, ir lektoriams, kurie mus motyvavo ir sukauptomis žiniomis dalijosi su mums. Be šių žmonių nebūčiau tuo, kas esu dabar.“

Jaunoji lyderė Viltė J. net neabejoja, kad šioje mokykloje išklausytos paskaitos suteikė jai daug žinių apie lyderystę, karjeros pasirinkimą, laiko planavimą. „Šias žinias aš puikiai pritaikau kasdieniame gyvenime. Šių metų stovyklos tema buvo emocinis intelektas. Mokėmės, kaip atpažinti ir suvaldyti emocijas, sužinojome, kodėl svarbu jų neužgožti ir kaip reikia jas tinkamai išreikšti. Taip pat stovykloje puikiai praleidome laiką žaisdami komandinius žaidimus, skatinančius bendravimą ir bendradarbiavimą, susipažinome su naujais žmonėmis.“

Asmeninio archyvo nuotr.

Benas A. dalijosi patirtais išgyvenimais ir tvirtino, kad „Sėkmės ir lyderystės mokykla“ yra ne tik neapsakomai smagi, bet ir įvairiapusiškai naudinga mokykla vaikams. „Šioje mokykloje gali susirasti daugybę naujų draugų, išgirsti įdomių profesionalių lektorių paskaitų, o, svarbiausia, išmoksti nugalėti savo baimes. Smagiausia SLM mokslo metų dalis yra stovyklos ir įvairios išvykos. „Lyderių inkubatoriaus“ stovykloje išmokstame bendrauti, išreikšti emocijas, suvokiame tikrąsias vertybes. Žinoma, čia laukia daug iššūkių, bet jie naudingi, nes skatina nugalėti savo baimes. Ši stovykla suteikia daug pozityvių emocijų, patirčių, nes įgyji vertingų žinių ir praleidi nepamirštamą savaitę savo gyvenime.“ 

„Džiaugiuosi turėjusi galimybę dalyvauti čia, – savo išgyvenimais dalijasi Tėja L.,– nes šiais metais ši stovykla man jau paskutinė. Nors vykdama jau žinojau, ko galima tikėtis, bet vis tiek buvo smalsu, tačiau kartu ir liūdna, kadangi mano kelias „Sėkmės ir lyderystės mokykloje“ jau baigiasi. Stovykla buvo kitokia, sudomino paskaitos apie emocijas. Supratau, jog, nemokėdami suprasti emocijų ir negebėdami jų valdyti, negalėsime padėti kitiems, todėl nebūsime geri lyderiai. „Bet kokia emocija yra energija“,– ši citata įstrigo atmintyje. Šie žodžiai parodo, kad reikia mokėti valdyti emocijas, jei nenorim švaistyti savo energijos. Lyderis nėra tas, kuris vadovauja ir ieško naudos tik sau. Tikras lyderis yra tas, kuris rūpinasi, kad visi aplinkui jį jaustųsi gerai, siekdami to paties rezultato. Tik mes patys esame atsakingi už savo emocijas. Tai suprasti man padėjo ši stovykla.“ 

Akivaizdu, kad po šios įsimintinos vasaros stovyklos mokiniai namo grįžo pasikeitę: jie mąsto plačiau, jaučia aštriau ir yra dvasiškai stipresni. Jausmai – tarsi gyvenimo spalvos. Stovykloje mokiniai  išmoko „tapyti“, stebėdami save ir kitus. Norėtųsi, kad „Sėkmės ir lyderystės mokykla“ gyvuotų ir augtų, nes ji reikalinga mūsų vaikams. Visos mokyklos bendruomenės vardu nuoširdžiai dėkojame mecenatams – VIKONDA įmonių grupės valdybos pirmininkei Jolantai Blažytei ir Kėdainių rajono savivaldybei. 

„Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ kuratorė Jūratė Kaupienė

5 Komentarai

  • Mokykla gal ateities bet problemos dabartinės – patyčios, ignoravimas ir apkalbos. Gaila…

  • Čia viskas priklauso nuo mokyklos vadovų

  • Ateikite pas mane i Darbą parciją. Duosiu ilektrodų, būsite lideriai.

  • Geriausia partiją raudonųjų. Į ją priima ir septynias partijas pakitusios.

  • Laivas

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video