„Rytiečiai“ sukūrė oficialų europinio projekto logotipą
Vos prieš kelias dienas su naujų idėjų kupinu bagažu iš Lukovito miesto (Bulgarija) parriedėjo Kėdainių „Ryto“ progimnazijos delegacija. „Rytiečiai“ dalyvavo pirmajame Erasmus+ projekto „Healthy education and learning“ („H.E.A.L.“, liet. – „Sveiko gyvenimo būdo ugdymas ir mokymas“) susitikime su kitomis penkiomis Senojo žemyno delegacijomis.
Oficialaus logotipo autoriai
„Tai – Europos Komisijos lėšomis finansuojamas projektas, kurį 2018–2020 metais įgyvendina „Ryto“ progimnazija. Patirčių ir įspūdžių – labai daug. Žodžiais sunkiai nusakoma, – tvirtina švietimo įstaigos neformaliojo ugdymo organizatorė bei šio tarptautinio Erasmus+ projekto grupės narė Sigita Vievesienė. – Mes, dvi mokyklos pedagogės ir trys įstaigos moksleiviai, susitikome su partneriais iš Graikijos, Italijos, Lenkijos, Turkijos ir, žinoma, Bulgarijos. Labai didžiuojamės tuo, kad mūsų progimnazijos šeštokių Kamilės Draudvilaitės ir Meidos Skorupskaitės sukurtas logotipas išrinktas oficialiu projekto „H.E.A.L.“ logotipu. Šis projektas mūsų progimnazijos auklėtiniams – neįkainojamas. Jie tobulina anglų kalbos žinias, dar ir dar kartą įsitikina, kiek kelių ir galimybių atveria užsienio kalbų mokėjimas. Dirbdami komandoje, jie mokosi išgirsti ir priimti kitokią nuomonę, išdrįsta išsakyti savo idėjas ir argumentuotai jas pateikti, geba atlikti užduotis komandose su bendraamžiais bulgarais, turkais, graikais, italais ir lenkais.“
Turkų ir graikų patiekalai pakvips Kėdainiuose
Susitikimo Lukovito miesto pradinėje mokykloje metu visų šalių mokiniai pristatė savo atstovaujamą valstybę, miestą ir mokyklą.
[quote author=“S. Vievesienė“]Kiekviena šalis įdomi ir unikali savo papročiais, kultūra, tradicijomis, gamta, istorija, o galimybė pažinti tai plečia akiratį ir supratimą, kad esame to paties pasaulio dalis.[/quote]
„Susipažinę aptarėme emocinės sveikatos svarbą, aplinkos veiksnių įtaką žmogui. Supratome, kad tos pačios problemos ir sprendimų paieškos aktualios visose šalyse. Labai svarbu, kad į šias diskusijas ir aktyvią veiklą įsitraukė ir mokiniai, ir mokytojai. Edukacinėje programoje „Duonos magija“ maišėme, kepėme ir ragavome visų šešių šalių gaminius. Receptus turime, bandysime pasigaminti ir namie“, – šyptelėjo „Ryto“ progimnazijos neformaliojo ugdymo organizatorė S. Vievesienė.
Skirtingos valstybės – panašios problemos
Pasidalinti ir gerosiomis, ir liūdnesnėmis patirtimis progą turėjo ir Bulgarijoje susibūrę visų šešių projekte „H.E.A.L“ dalyvaujančių valstybių pedagogai.
„Seminaro „Mažumos tautų integracija į visuomenę ir ankstyvojo mokyklos palikimo prevencija“ tema pasirinkta dėl Bulgarijos mokyklose vyraujančių problemų, tačiau visi projekte dalyvaujantys pedagogai analizavo ir kitų šalių mokinių poreikius. Kiekviena šalis įdomi ir unikali savo papročiais, kultūra, tradicijomis, gamta, istorija, o galimybė pažinti tai plečia akiratį ir supratimą, kad esame to paties pasaulio dalis, – neabejoja S. Vievesienė. – Apie tradicinius šokius ir muziką sužinojome nacionalinėje meno mokykloje Plevene, istorijos pamokos laukė panoramoje „1877 metų Pleveno epopėja“ ir Nacionaliniame politechnikos muziejuje. Kokia nuostabi Bulgarijos gamta, įsitikinome aplankę ilgiausią Europoje Prohodna urvą netoli Lukovito miesto.“
Vienas iš septynių
Šio Erasmus+ projekto „H. E. A. L.“ partnerių susitikimas Bulgarijoje – pirmasis, bet toli gražu ne paskutinis, mat jų iš viso numatomi net septyni. Pirmasis ir paskutinis – pas projekto koordinatorius Bulgarijoje. Kitas – jau kovo mėnesį Karpenissi miesto pradinėje mokykloje (Graikija), o gegužės mėnesį projekto dalyviai rinksis Kėdainių „Ryto“ progimnazijoje.