Per 5 metus į „Kėdbusą“ reikėtų investuoti 11 mln. eurų

 Per 5 metus į „Kėdbusą“ reikėtų investuoti 11 mln. eurų

Nors „Kėdbuso“ problemai spręsti buvo suburta darbo grupė, kuri pateikė 5 planus, jie jau dvejus metus guli stalčiuose nejudinami. O nejudina jų ne kas kitas, o pats meras./Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr.

Eglė KUKTIENĖ

Jau nuo praėjusiųjų metų pabaigos krašto politikai bando išnarplioti „Kėdbuso“ rebusą. Suprantama, kad pelningo darbo iš įmonės tikėtis tiesiog negalima, juo labiau, kad autobusais nuo kitų metų nemokamai važinėsis ne tik krašto moksleiviai, bet ir senjorai bei neįgalieji. Ir vis dėlto, ką daryti, kad viešasis transportas Kėdainiuose tenkintų miestelėnų lūkesčius ir atitiktų vis griežtėjančius ES reikalavimus – neaišku iki šiol.

Reikia 11 mln. eurų

Norint, kad Kėdainių miesto viešasis transportas atsinaujintų ir atitiktų ES reikalavimus – t. y., kad būtų pereita prie aplinkai draugiška energija varomų autobusų – per penkerius metus reikėtų investuoti 11 milijonų eurų.

Kaip sakė Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Kacevičius, jau buvo svarstyta, kaip ir iš kur įmonei gauti tokias lėšas.

Vienas iš variantų – imti paskolą, kitas – kad jas palaipsniui išmokėtų rajono savivaldybė.

Vien autobusai nepadės

„Įmonė bando atsinaujinti, kasmet nusiperka po keletą, nors ir ne naujų, bet naujesnių nei turimi, autobusų, sukūrė mobiliąją aplikaciją „Kedticket“, skirtą įsigyti bilietus.

Jau nuo praėjusiųjų metų galo krašto politikai bando išnarplioti „Kėdbuso“ rebusą. Ir vis dėlto, ką daryti, kad viešasis transportas Kėdainiuose tenkintų miestelėnų lūkesčius ir atitiktų griežtėjančius ES reikalavimus – neaišku iki šiol.

Aut. past.

Taip pat laimėjo ir projektą, kuris leis gauti finansavimą dviem elektriniams autobusams. Tačiau pripirkus autobusų, situacijos tai iš esmės nepakeis.

Šiuo metu nei mūsų, nei gyventojų netenkina įmonės rezultatai, aptarnavimas, autobusų parkas, techninio aptarnavimo bazės būklė.

Ir kažin, ar nauji autobusai išties paskatins reikšmingus pokyčius, kad vis daugiau kraštiečių nuosavą automobilį iškeistų į viešąjį transportą“, – neslėpė A. Kacevičius.

„Kautra“ jau pateikė savo veiklos viziją Kėdainiuose

Kėdainių rajono savivaldybė domėjosi, kaip viešojo transporto klausimai sprendžiami Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje.

Krašto politikams „Kautra“ jau buvo pateikusi savo viziją ir pristatymą, savivaldybės vadovai išgirdo ir Vilniaus viešojo transporto siūlymus.

„Vilniečiai mums pasiūlė autobusų nuomą, techninę priežiūrą, darbų organizavimą, buhalterines paslaugas. Iš esmės siūlėsi perimti visą „Kėdbuso“ veiklą.

Vis dėlto pirminis planas, kuris rodėsi palankiausias ir „Kėdbusui“, ir krašto politikams, gali ir nepavykti. Paaiškėjo, kad paprastai dirbti jungtinės veiklos pagrindu „Kėdbusui“ ir „Kautrai“ nepavyktų – reikėtų skelbti viešąjį tarptautinį konkursą

Aut. past.

Kautra siūlė bendradarbiauti su „Kėdbusu“ ir dirbti jungtinės veiklos pagrindu.

Klaipėdoje šiuo metu viešojo transporto sistema taip pat vykdoma nuomos pagrindais“, – vardijo A. Kacevičius.

Reikės konkurso

Vis dėlto pirminis planas, kuris rodėsi palankiausias ir „Kėdbusui“, ir krašto politikams, gali ir nepavykti. Paaiškėjo, kad paprastai dirbti jungtinės veiklos pagrindu „Kėdbusui“ ir „Kautrai“ nepavyktų – reikėtų skelbti viešąjį tarptautinį konkursą.

„Čia yra ir pliusų, ir minusų.

Privalumas tas, kad būtų modernizuojamos paslaugos, sukuriant pažangią sistemą. Būtų elektroninis bilietas, elektra varomi autobusai, sutvarkyta ir atnaujinta infrastruktūra. Ir tai būtų sąlyginai greitai – atnaujinimai būtų įdiegti per 12 mėnesių“, – kalbėjo savivaldybės administracijos direktorius A. Kacevičius.

Tačiau aišku viena – tiesiog imti, ateiti ir daryti pakeitimus Kėdainių viešojo transporto sistemoje „Kautra“ negali.

„Turės būti skelbiamas tarptautinis viešųjų pirkimų konkursas. Apie jį paskelbta viešai turi būti dar prieš metus, taip pat procedūros truktų bent pusmetį, o esant ginčams – ir ilgiau.

Konkurso metu, tikėtina, „Kėdbusas“ susidurtų su didele konkurencija, o nelaimėjusi konkurso įmonė būtų priversta užsidaryti“, – pridūrė A. Kacevičius.

Jo teigimu, „Kautra“, anksčiau žadėjusi krašto politikams pateikti investicijų skaičiavimus, dabar to daryti jau nebesiruošia, mat tokie duomenys gali būti atskleisti tik dalyvaujant konkurse.

3 Komentarai

  • Jėzau, iš tų 11000000 man nors vieną milijoną.

  • Tai iš tų milijonų man nors 1000 eurų . Prisiekiu vaikščioti pėsčiomis.

  • Įdomu kam kedbusui reikalingi du direktoriai.Pinigai į balą leidžiami.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video