Pavėlavus traukiniui liko be autobuso

 Pavėlavus traukiniui liko be autobuso

„Kėdbuso“ autobusų grafikas yra priderintas prie Lietuvos geležinkelių traukinių grafiko. Vis dėlto pastarajam pasikeitus ar esant vėlavimams, apie tai „Kėdbusas“ nebūna informuojamas./Kėdainių r. savivaldybės nuotr.

Eglė KUKTIENĖ

Jau ne pirmą kartą „Rinkos aikštė“ sulaukia kraštiečių skundų dėl netvarkos Kėdainių geležinkelio stotyje. Be abejo, prie nepasitenkinimo ženkliai prisideda ir tai, kad stotyje jau kuris laikas nebegalima nusipirkti bilieto. Bilietus įsigyti galima iš anksto internetu arba pačiame traukinyje. Tačiau paaiškėjo, kad vėluojant traukiniams keleiviai gali likti ir be „ratų“ kelionei iki namų.

Nelaukia?

Yra toks posakis, kuris skelbia, kad kai kokius reikalus atliekančių žmonių traukinys nelaukia. O Kėdainiuose tą posakį būtų galima perfrazuoti taip: „Kėdbusas“ vėluojančio traukinio nelaukia“.

Paaiškėjo, kad „Kėdbuso“ maršrutai, vežantys žmones nuo traukinių stoties, buvo priderinti prie traukinių grafiko. Tačiau Lietuvos geležinkeliai „Kėdbuso“ nei apie pasikeitusius grafikus, nei apie vėlavimus, pasirodo, neinformuoja. Tad ir autobuso vairuotojų laukimas apsiriboja maždaug 10 minučių intervalu.

Kovojo dėl taksi

Kaip pasakojo į laikraščio redakciją paskambinusi kraštietė, savaitgalį traukinys, stojantis Kėdainių stotyje, vėlavo 20 minučių.

Traukiniu vykę keleiviai dar vylėsi, kad autobusas jų palauks – mat vėlų vakarą, kai stipriai pustė, galimybė pėstute traukti namo nė vienam neatrodė patraukli.

Tačiau vėlavusiam traukiniui galiausiai pasiekus Kėdainius, iš jo pabirusiems keleiviams teko nusivilti.

Situacija nenormali, jei vėluoja traukinys, na, nejau autobuso vairuotojas negali palaukti žmonių? Juk jis toje stotelėje tik dėl iš traukinio išlipusiųjų ir stovi.

Keleivė

„Autobuso jau nebuvo. Visi stovėjome, pūga siaučia, kas artimiesiems skambino, kas taksi kvietėsi.

O kiek tų taksi Kėdainiuose yra – vyko tikrų tikriausia kova dėl vietos automobilyje.

Situacija nenormali, jei vėluoja traukinys, na, nejau autobuso vairuotojas negali palaukti žmonių? Juk jis toje stotelėje tik dėl iš traukinio išlipusiųjų ir stovi“, – piktinosi moteris.

Turi palaukti

Kaip sakė „Kėdbuso“ vadovas Remigijus Naujokas, tokių situacijų, kai vėluojant traukiniui autobuso vairuotojas išvykdavo iš stotelės nesulaukęs keleivių, būta ir anksčiau. Tiesa, anksčiau vairuotojai kone visai nepalaukdavo traukinio, dėl to ir nusiskundimų būdavo daugiau.

Ėmus reikalauti iš vairuotojų kantrybės ir net faktiškai juos tikrinant, „Kėdbuso“ vairuotojai pasidarė kantresni ir iki 10 minučių vėluojančio traukinio visuomet palaukia.

„Savo maršrutus buvome priderinę prie traukinių tvarkaraščio. Mūsų vairuotojai palaukia 10 minučių, tačiau jei traukinys vėluoja daugiau, autobusų vairuotojai veikiausiai ir nebelaukia, nes jų pačių maršrutas tada nukentės ir jie kitur per stipriai vėluos.

Vairuotojai tikrai žino, kad turi laukti traukinio, ir pats kontroliuodavau ir matydavau, kad jie tikrai laukia traukinio. Aišku, jei vėlavimas labai didelis, laukti neišeina“, – pripažino R. Naujokas.

Anksčiau, kai dirbo kasa, informacijos pavykdavo sulaukti iš jų. O dabar ir pačiame perone informacijos mažai, tad tiek žmonėms, tiek autobusų vairuotojams dažnai belieka tiesiog laukti traukinio ir spėlioti, kiek gi jis vėluos.

R. Naujokas

Neaišku, kaip buvo

Gavęs informaciją apie savaitgalio įvykį „Kėdbuso“ direktorius surinko visą medžiagą, kurią galėjo gauti. Deja, situacija dėl to nepaaiškėjo, mat šeštadienį jis sakė pats matęs, kaip autobusas sulaukė traukinio keleivių, o sekmadienį vakare traukiniu joks kėdainietis apskritai nevažiavo.

„Šeštadienį iš Vilniaus važiuojančius žmones pats sutikinėjau, tad viskas buvo tvarkoje. O pagal parduotus bilietus sekmadienį keleivių net nebuvo.

Pirmadienį, antradienį keleivių buvo.

Pagal geležinkelio tvarkaraštį traukinys Vilnius–Klaipėda atvyksta 19.49–19.50 val. Bet jis dažniausiai vėluoja. O mūsų autobusas turėtų išvažiuoti 20.25. Tad jei traukinys vėlavo 20 minučių, autobusas dar turėjo laukti. Jei vėlavo ilgiau, gali būti, kad jo jau ir nebebuvo.

Vis dėlto neaišku iki galo, apie kokį traukinį ir kurios valandos autobusą kalbama“, – sakė R. Naujokas ir ragino kitą kartą panašaus pobūdžio nusiskundimų turinčių keleivių kreiptis į „Kėdbusą“ su tikslia informacija.

Neinformuoja

„Su Lietuvos geležinkeliais mūsų įmonė iš tiesų neturi jokio ryšio ir kontakto. Net jei pasikeičia jų traukinių grafikas, mūsų niekas neinformuoja.

Jei žinotume iš anksto, tai informuotume vairuotojus, kokia situacija ir jie tada tikrai palauktų.

Bandysime kreiptis į Lietuvos geležinkelius ir prašysime, kad jie mums teiktų informaciją. Žiūrėsime, ar kažkas pavyks“, – pažadėjo R. Naujokas.

Jis pridūrė, kad anksčiau, kai dirbo kasa, informacijos pavykdavo sulaukti iš jų. O dabar ir pačiame perone informacijos mažai, tad tiek žmonėms, tiek autobusų vairuotojams dažnai belieka tiesiog laukti traukinio ir spėlioti, kiek gi jis vėluos.

Keleivius įspėja

Tuo tarpu patys Lietuvos geležinkeliai tikina pranešantys keleiviams apie bet kokius traukinių vėlavimus.

„Jei traukinys yra užlaikomas iki 15 min., apie tai informuojami traukinyje esantys keleiviai. Tuo atveju, jei užlaikymo trukmė ilgesnė, bendrovė trumposiomis žinutėmis ir (ar) el. laiškais apie vėlavimą informuoja visus į konkretų reisą bilietus internetu ar mobiliąja programėle įsigijusius ir kontaktinius duomenis nurodžiusius klientus. Apie didesnius planuojamus  maršrutų ar tvarkaraščių pokyčiais bendrovė taip pat informuoja svetainėje www.LTGLink.lt“, – sakė įmonės komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė.

Visgi tie keleiviai, kurie perka bilietą traukinyje, informacijos apie vėlavimus ir negali gauti.

7 Komentarai

  • Geležinkelinkeliai jiems mat nepateikia informacijos. O tai turi dabar kiekvienam miestui pro kurį važiuoja traukiniai pranešti apie pasikeitimus? Tai patys pasidomėkit. O kad autobusas nepalaukia keleivių tai taip. Yra takę matyti, kaip išvažiuoja net jiems prieš nosį traukinui jau atvažiavus.

  • Išsikvieskite taksi arba pavežėją. Neįmanoma gyvenime numatyti visų situacijų.

  • Nereikia tik dejuoti, kad į miesto pusę vieną kartą autobusas pravažiavo. Mums niekada nėra šansų parvykti autobusu iš Geležinkelio stoties… O po vėlyvesnių darbo valandų, nuvargus, autobusas tik iki Pušelės veža, ir tenka per mišką pakele eiti pėsčiomis, vis atsisukant ir žiūrint, kad autobusas ilsisi dvidešimt minučių stotelėje… Pensininkai vežami nemokamai, o dirbantis susimoka už bilietą, ir dar „treniruojasi“ po sunkaus darbo….

    • O tai nori kad iki durų tave nuvežtų? Justinavos soduose tai stovi keliolika minučių.

  • O kodėl dirbantys pencininkai taip pat vežami už dyką? Ar ne per gerai? Čia prieš rinkimus taip gerinasi….

  • Pasižiūri RA komentarus ir supranti, kad kėdainiečiai tik skųstis temoka. Reikia suprasti, kad Kėdbusas ir taip laikosi ant siūlo galo ir vakare negali kiekvieno nuvežti iki namų. Žinoma, būtų puiku, jei viešasis transportas kursuotų iki pat vėlyvo vakaro, tačiau nėra pakankamai keleivių ir vežioti orą nėra prasmės. Galima skųstis ir matyti tik save, o galima žvelgti plačiau. Jei dirbate iki vėlyvo vakaro, gal reikėtų pamąstyti apie teises ir automobilio pirkimą, Bolto paslaugos nuo Geležinkelio stoties iki Babėnų irgi kainuotų labai pigiai. Žmonės, iš kur tiek neapykantos senjorams? Tegu tik veža, tegu keliauja žmonės… Juk dažniausiai važiuoja iki ligoninės arba iki parduotuvės. Tikrai koktu skaityti tuos neapykantos kupinus komentarus. Tas netinka, anas netinka, tas nemokamai važiuoja, o aš mat moku visus 60 centų… Vargeli, vargeli…

  • Ot rado problema gal dar raudono kilimo iki autobuso? Matyt kokios senos sliures skundziasi pastoviai senos pyzdos nepatenkintos

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video