Pavasarį pražydo politiniai narcizai: nesutaria, kurio nuopelnas dėl traukinio sustojimo
Vos prieš kelias dienas parduotuvių lentynos ir prekeivių prekystaliai pakelėse mirgėjo pavasarinių gėlių – tulpių ir narcizų – žiedais. Praėjus Moters dienos šventei praeiname pro likusius, neišpirktus pavytusius narcizus ir pagalvojame, kad vargšus veltui skynė – jie net neturėjo progos pradžiuginti kokios nors moters širdies. Bet kol vieni narcizai vysta parduotuvių lentynose, kiti ryžtingai kelia galvas – juk ne tik pavasaris, bet ir rinkimai artėja. Štai ir šiandien Lietuvos geležinkeliams pagaliau pranešus, kad Kėdainiuose ir Jonavoje vis dėlto stos į Rygą iš Vilniaus dundantis greitasis traukinys, Kėdainiuose kaipmat suskubo išlįsti politiniai narcizai. Ir viskas čia būtų gerai, jei ne viena keista detalė – besivaržant dėl to, kurio gi čia nuopelnas, kad tas traukinys pagaliau Kėdainiuose stos, pasipylė ne tik politinių ordinų sagstymasis į atlapus, bet ir atviras melas.
Traukinio maršruto problema politikams tapo dingstimi pasirodyti
Traukinio maršrutas Vilnius–Ryga–Vilnius tapo puikia dingstimi politikams save pasigarsinti. Traukinys važiuoja, Kėdainiuose nestoja, kėdainiečiai traukinio nori. Lietuvos geležinkeliams eilinio kėdainiečio norai – kaip vanduo nuo žąsies, tad čia yra tiesiog ideali terpė politikui gana nesunkiai pelnyti politinius dividendus.
Taigi į kovą su LTG netruko stoti Kėdainių kraštui Seime atstovaujantys Viktoras Fiodorovas ir Tomas Bičiūnas bei rajono meras Valentinas Tamulis. Vėliau į kovą įsitraukė ir kiti politikai, visas Seimo Ekonomikos komitetas. Šis klausimas pasiekė net prezidentūrą.
Rajono savivaldybė sukruto pirmiausia. Sausio 4 dieną Valentinas Tamulis raštu kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkelius“ ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją su prašymu svarstyti traukinio Vilnius–Ryga tvarkaraščio peržiūrą ir numatyti sustojimą Kėdainių geležinkelio stotyje.
Sausio 16 dieną gautas LTG atsakymas, kuris ir vėliau buvo kartojamas dar ne kartą, – viskas apskaičiuota, sužiūrėta, Kėdainiuose stoti nėra reikalo, bet galbūt kada nors bus svarstomas ir toks variantas. Šiuo atsakymu buvo pasidalinta su visuomene ir visi sėkmingai tylėjo iki vasario 8 dienos.
Vieni sprendė klausimą Seime, kitas rašė peticiją
Vasario 8 dieną Seimo Ekonomikos komitete vyko susitikimas su LTG atstovais. Kraštietis Viktoras Fiodorovas kartu su komiteto pirmininku konservatoriumi Kaziu Starkevičiumi bei visais likusiais komiteto nariais išreiškė poziciją, kad LTG turi persvarstyti savo maršrutą ir sudaryti galimybę kėdainiečiams sulaukti legendinio traukinio.
Apie tai parašius spaudai, LTG susizgribo viską neigti ir pakartojo, kad tikrai nesvarstys papildomų sustojimų.
Po to vyko keli laidų filmavimai, kuriuose K. Starkevičius negailėjo kritikos LTG. Vėliau ir Seimo Ekonomikos komitetas vėl susirinko, vėl pakvietė LTG vadovus, jau aršiai su jais ginčijosi ir LTG užsispyrimas juokingas ėmė atrodyti net ir su Kėdainiais niekaip nesusijusiems Seimo nariams.
Beje, kraštietis V. Fiodorovas stebėjosi, kad, šiuos klausimus sprendžiant Seime, jo kolega T. Bičiūnas komitetų posėdžiuose, kuriuose tie klausimai buvo nagrinėjami, taip ir nedalyvavo, nors tokią galimybę turėjo tiek jis, tiek ir bet kuris kitas Seimo narys.
Galiausiai vasario 28 dieną T. Bičiūnas savo socialinio tinklo paskyroje pasidalino sukurta peticija, kuria esą siekė parodyti LTG ir Susisiekimo ministerijai, kad traukinio sustojimo nori ne keli politikai, o daug kėdainiečių.
Peticiją išsiuntė, kai jau buvo priimtas sprendimas, kad traukinys stos?
Ar 464 parašus ir 85 eurus paramos surinkusi peticija galėjo padaryti pokytį?
Na, T. Bičiūnas mano, kad galėjo.
„Tiek peticija, tiek Kėdainių rajono savivaldybės mero tiesioginis bendravimas su LG naująja vadove, susisiekimo ministru turės įtakos sprendžiant traukinio „Vilnius–Ryga–Vilnius“ sustojimo Kėdainiuose klausimus“, – rašė politikas.
Kovo 14 dienos, ketvirtadienio, ryte Seimo nariai jau gavo žinių, kad LTG sugebėjo rasti būdų ženkliai nepailginant maršruto įtraukti sustojimus ir Kėdainiuose, ir Jonavoje.
Tą pačią kovo 14 dieną T. Bičiūnas savo nepilną peticiją (mat ši veikti turėjo iki gegužės galo) suskubo išsiųsti LTG ir Susisiekimo ministerijai.
Matyt, netyčia taip jau sutapo, kad peticiją ir kreipimąsi jis išsiuntė jau tada, kai buvo aišku, kad traukinys Kėdainiuose stos.
Bet štai Seimo nario sekėjams net blakstienos pastiro – vieną dieną politikas išsiunčia peticiją, kitą dieną jau priimtas palankus sprendimas!
O stebukle, kokia galinga yra politiko sukurta peticija, o žurnalistai dar drįso kritikuoti…
Kas iš tiesų yra melagis?
Maža to, T. Bičiūnas savo gerbėjams socialiniame tinkle dar pranešė, kad esą žiniasklaida skleidė „melagienas“.
Ką gi. Išsiaiškinkime, kas čia iš tiesų melagis.
Kreipiamės į LTG patikslinimo ir paprašėme įvardinti, kokią įtaką T. Bičiūno peticija su surinktais parašais padarė LTG sprendimui dėl traukinio Vilnius–Ryga sustojimui Kėdainiuose.
„Sprendimas dėl dviejų sustojimų buvo priimtas ir jam pradėta ruoštis gerokai iki peticijos gavimo“, – teigė LTG komunikacijos partnerė Olga Malaškevičienė.
Taigi dabar jau jūs, mieli skaitytojai, atsakykite patys sau į klausimą kas, kada ir ką nuveikė, ir kas bei kam meluoja.
Kam tenka nešti gėdos naštą?
Atrodo, sąžininga ir savaime suprantama būtų bet kuriam politikui žinomumą pelnyti garsiai kalbant apie savo nuveiktus darbus. Nesąžininga – sau priskirti laurus, nors prie pergalės skynimo prisidėta tiek pat, kiek tie pavytę narcizai lentynose prisidėjo prie Moters dienos šventimo.
Dar nesąžiningiau yra meluoti ir dar melu kaltinti kitus. Tarkime, spaudą, nes jei spauda kritiškai įvertina abejotinos prasmės politiko akcijas, tai ji jau, tokio politiko supratimu, esą skleidžia „melagienas“.
Prie to paties būtų verta pridurti ir tai, kad politikui, prieš svaidantis tokiais žodžiais, gerai būtų suvokti ar bent jau teoriškai išsiaiškinti tikrąsias vartojamų žodžių ir terminų reikšmes, tada bent jau netektų raudonuoti paaiškėjus, kad savo nuodėmes jis netyčia per neišmanymą ar nesąmoningumą (o gal ir tyčia) bando užkrauti kitiems.
Ir visgi panašu, kad bent jau kai kurie politikai nežino, kas yra gėda, todėl visuomenei pačiai tenka nešti gėdos naštą už tai, kokius politikus ji išsirenka.
16 Komentarai
Narcizu pareigūnai Edviną praminė. Labūnavos mokykla taip pat. Taip kad kaip ir aišku, kas čia narcizas 😀
Dar pastumkit tai visus sudauzisiu balvonai
Gali tik į dūda papūsti man čiurka!
ramus ir abejingas abiems neva politikams,bet korespondentės daugkartinis,,kai kurių politikų“minėjimas nenurodant pavardės(ne akli ir netokie jau pirštu penimi),suponuoja mintį kam gi ji čia laurus tuos skiria.Na aišku, kad darbiečių atstovui.O LTG ,pasakysiu,yra gryni lachamuilos,kurie po drąsių pasisakymų nestabdyt savo ,,legendos“Kėdainiuose, po dantų rakinėjimo rado variantą nudžiugint dar ir Jonavą.Taigi taip ir turėjo būti be ermyderio kėlimo ir žmonių nervavimo ir patyčių važiuot į Šiaulius.O šiaip straipsnis irgi vertas tų pačių nuvytusių narcizų.Matau tik tiek,kad Tamuliui kaip tam striukiui beuodegiui dagys bus kaišiojamas dar daug kartų.Patys suprantat- ne tą kėdainiečiai išsirinko…
Tą kėdainiečiai išrinko tą. Kėdainiam meluojant, šeimą išdrįsęs seimūnas kaip tik. Rinkitės rinkit rinkit
Baikit tomyti skalpuot, ir taip po kiekvieno straipsnio feisbukuose verkia, yra jautrus zmogus labai. Mastantiems aisku kad cia isvis turbut naujos ltg direktores indelis didziausias, na nors DP nevirskinu, viktoras darba dare, o ne peticijas rasinejo. bet kad ne mero ir ne tomuko tai tikrai nuopelnas. Bet reik kazkaip prisiplakt prie pergales.
Menkas žmogelis tas Tomas. Nejau kėdainiečiai tokie menki , kad tokius dunddulius
renka.
Tūpy tye kydaynyečyay bo nyageryja maną mynyralynys scyabūklyngas vanduo. Vot yšeysyu v pencyju, tay būsyu gyryausyu myėru ant Lytvos. Su Vylnyjum būty myeru nypaeyty, bet px. Aš Kydaynyju caryus vot blyn.
Dieve, kaip atsibodo tie kvailoki Kėdainių politikai. Nei proto, nei intelekto, bet už tai gražūs patys sau. O apie Tomą ir kalbėt gėda. Kada jis kur normaliai pakalbėjo, įstatymus svarstė. Dabar laksto paskui tamulčiką ir visiem lenda į užpakalį be muilo, nes jam tos seimo kėdės verkiant reikia. Alga bus kokie 5000 į rankas, per bobas lakstyt gali ir dirbt nieko nereikia. Padėkime nabagui gerai gyvent.
Šudo uztokia rašliava dar nesu matęs
Yra durneliu kurie skaito toki mėsla?
Nu aišku,veigu ne Fedia,tai Kėdainiuose ir autobusai nestotų bei alektros nebūtų.Beliko dabar jam tik Lifosą paleisti , o po tarptautinio Daukšių aerouosto atidarymo,mes jį bac -prezydentu.
Fėdya molodec. Kay jys mažas buvo, tay mėga man an kelyu sėdėty. Tyk nysupraskyt blagay šyto.
LTG paaiškinime nė žodelyčio apie tariamą ,,deputatų “įsikišimą ir jų pastangas šiuo klausimu.Tiesiog pasakyta apie linijoje pasibaigusius darbus,po kurių atsirado galimybė padaryt sustojimus Jonavoje ir Kėdainiuose.Jokių bičkų su fediom…Amen.
O kada rinkos akštėj atsiras wakeboardu parkas? Ten tikrai jokiu ginču nebus dėl įdėjos autoriaus.
Kol seime bus tokie politiniai narcizai, tol turtingesnį gyvenimą matysim kaip savo ausis. Kiaulės akis turi.