Pasaulinė maisto ir gėrimų mugė patvirtino: „Vikonda grupė“ eina teisingu keliu

 Pasaulinė maisto ir gėrimų mugė patvirtino: „Vikonda grupė“ eina teisingu keliu

Gilias tradicijas nuo 1924 metų turinčioje bei didžiausioje pasaulinėje parodoje dalyvavo ir „Vikonda grupės“ įmonių atstovai. Kuriamus produktus pristatė inovacijų direktorius Paulius Guzevičius (centre), Kėdainių konservų fabriko marketingo vadovas Tomas Motiejaitis ir eksporto vadybininkė Ieva Lazdauskaitė./ „Vikonda grupės“ archyvo nuotr.

Rasa JAKUBAUSKIENĖ

Po pandeminės pertraukos Vokietijos mieste Kelne spalio 9–13 dienomis vėl vyko pasaulinė maisto ir gėrimų mugė „Anuga 2021“. Gilias tradicijas nuo 1924 metų turinčioje bei didžiausioje pasaulinėje parodoje dalyvavo ir „Vikonda grupės“ įmonių atstovai. Kaip pasakoja parodoje lankęsis „Vikonda grupės“ inovacijų direktorius Paulius Guzevičius, nors šiųmetė paroda dėl pandemijos lyginant su ankstesnėmis buvo šiek tiek mažesnė, tačiau pagrindines tendencijas įžvelgti nebuvo sudėtinga. Kėdainių konservų fabriko marketingo vadovas Tomas Motiejaitis antrino kolegai ir pastebėjo, jog maistas vis labiau „prisitaiko“ prie greito ir patogaus žmonių gyvenimo.

Ieško alternatyvų

Kaip praneša didžiausios ir lyderiaujančios pasaulinės maisto mugės organizatoriai bei rengėjai, viena iš šių dienų tendencijų – alternatyvių mėsai sprendimų paieška. Kadangi vis daugiau vartotojų atkreipia dėmesį į sveikatą ir tvarumą, jie dažniau gyvulinę mėsą keičia augaliniais baltymais, vabzdžiais ar laboratorijoje auginama mėsa.

Šią ryškiai išreikštą tendenciją lankydamasis parodoje teigia pastebėjęs ir P. Guzevičius. Todėl jau kurį laiką bendradarbiaudamas su britų kompanija „Moving Mountains“ mėsą, pagamintą iš augalų, bei jos produktus rinktis siūlantis Kėdainių konservų fabrikas, anot jo, tik dar kartą patvirtina, jog „Vikonda grupė“ pasirinko eiti ir eina teisingu keliu.

„Lankydamasis mugėje pastebėjau, kad atsiranda vis daugiau tiek pačios mėsos gamintojų, tiek įmonių, pristatančių augalinę mėsą. Pastarųjų šiais metais yra kelis kartus daugiau nei ankstesniais.

Kai mes pradėjome eiti šiuo keliu ir raginti žmones rinktis tvaresnę augalinę mėsą bei jos produktus, buvo vos kelios kompanijos, o dabar jų yra nepalyginamai daugiau. Taigi, vyrauja aiški tendencija, jog augalinės mėsos pasiūla ir paklausa vis auga ir tai labai aiškiai atsiskleidė šiųmetėje pasaulinėje maisto ir gėrimų mugėje“, – prisiminė inovacijų direktorius.

Ryškios tendencijos

Tomas Motiejaitis taip pat sutiko su mintimi, jog didžiausias dėmesys šių metų mugėje skiriamas ateities maistui.

„Labai akcentuojama atsakomybė prieš gamtą. Kalbant apie augalinės kilmės mėsą, į šią sąvoką įeina ne tik mėsa, bet ir augalinės kilmės žuvis bei jos produktai, pavyzdžiui, kalmarai. Daugelis jau sutinka, jog tai mūsų ateities maistas, kuriam pagaminti naudojama mažiau gamtos resursų negu užauginti galvijus ar žuvis“, – pažymėjo Kėdainių konservų fabriko marketingo vadovas.

Jis taip pat atkreipė dėmesį, jog mugėje dominavo ir maistas, pritaikytas greitam ir patogiam gyvenimui.

„Aišku, tai yra mugė ir gamintojai čia atvažiuoja parodyti savo inovacijų, bet labai matosi greito paruošimo, greito užkandžiavimo, greito maitinimosi tendencija. Jau yra paruošti šaldyti, konservuoti ar kitaip apdoroti pusgaminiai ir žmogui nebereikia, pasiėmus mėsos gabalą, galvoti, ką šiandien gamins valgyti, – kalbėjo T. Motiejaitis. – Mes vis labiau skubame, bet kartu vis daugiau sužinome, atrandame informacijos apie žmogaus organizmą, įvairių elementų, kurie turi poveikį mūsų sveikatai, jų naudą ir juos panaudojame greitoje kasdienybėje, kaip pavyzdžiui, kava su kalogenu, kuri kaip naujovė buvo pristatyta šių metų mugėje. Žinome, kad geriant kavą iš organizmo pasišalina daug vandens, o kalogenas jį sulaiko.“

„Kai mes pradėjome eiti šiuo keliu ir raginti žmones rinktis tvaresnę augalinę mėsą bei jos produktus, buvo vos kelios kompanijos, o dabar jų yra nepalyginamai daugiau. Taigi, vyrauja aiški tendencija, jog augalinės mėsos pasiūla ir paklausa vis auga ir tai labai aiškiai atsiskleidė šiųmetėje pasaulinėje maisto ir gėrimų mugėje.

P. Guzevičius

Greitai, paprastai, patogiai

Be jau paminėtos kavos su kalogenu, marketingo vadovas pastebėjo ir daugiau dėmesį patraukusių naujovių: „Pavyzdžiui, 3D spausdintuvas, kuriuo spausdinami užkandžiai, šokoladukai, batonėliai. Taip pat labai įdomūs pasirodė maisto lašeliai, pripildyti įvairių vitaminų.

Pastebėjau, kad tendencijos eina augalinio maisto link, ypač augalinės kilmės mėsos. Yra labai daug jos alternatyvų. Taip pat gausu organiškų ir sveikų maisto pasiūlymų, aš jį vadinčiau funkciniu maistu, kuris papildytas įvairiais vitaminais, mineralinėmis medžiagomis, kitais papildais, kad greičiau atsigautum, gražiai ir sveikai atrodytum, kad smegenys gautų daugiau energijos“.

Pastebėjus, jog tai skamba kone iš fantastinio filmo, kai žmogų norima paversti robotu, kad šis sukurtų kuo daugiau pridėtinės vertės, pašnekovas sutiko: „Taip, kad jis negaištų laiko veltui valgymui, grožio procedūroms ir pan. – viskas yra labai greitai ir paprastai“.

Vis tik be greito ir paprasto gyvenimo tendencijų, T. Motiejaitį sužavėjo ir patogumas.

„Labai patiko padažai perliuko pavidale. Pavyzdžiui, atsidarai indelį, pasiimi vieną kitą perliuką, įsidedi į lėkštę, jie ištirpsta ir gali mėgautis, tarkim, česnakų, triufelių ar kokiu nors kitu skoniu. Taigi, jau ne šaukštu kabini padažą, o tiesiog įsimeti porą perliukų“, – šypsojosi naujieną pristatydamas marketingo vadovas. – Taip pat sudomino gėrimai kubelių pavidalu. Įsimeti kubelį į stiklinę, užsipili vandeniu, jis išsileidžia ir turi norimo skonio gėrimą.“

Nuo tendencijų neatsilieka

Paklaustas, kokias idėjas savo gamyboje galėtų pritaikyti Kėdainių konservų fabrikas, T. Motiejaitis pažymėjo, jog jau ir dabar einama kaip tik ta kryptimi, kurios buvo akcentuojamos mugėje, tik joms galbūt trūksta išgryninimo.

„Labai stulbinančių naujovių mugėje nepamačiau. Tikrai buvo daug organinių, veganams, vegetarams skirtų produktų, taip pat jau paruošti gaminiai pagal įvairias dietas – keto, veganišką, vegetarišką, be gliuteno ir pan.

Tiesą pasakius, daugelis pas mus tų produktų jau yra ir dabar, tik Vakaruose apie tai labai daug kalbama, reklamuojama, akcentuojama. Tikrai nesame nutolę nuo šios dienos pulso, žinome tas tendencijas, tik jos darosi vis stipresnės ir aktualesnės“, – kalbėjo pašnekovas.

Mugė yra mugė, parodos yra parodos, bet ar visa tai, kas jose pristatoma, bus panaudota realiame gyvenime?

„Kiekvienais metais ateities tendencijų agentūros, kurios prognozuoja, kokį maistą ateityje valgysime, tarkim, restoranuose, namuose ir pan., jau kurį laiką kalba apie mano minėtas kryptis – funkcionalų maistą, įvairias dietas, organinį maistą, mėsos ir žuvies alternatyvas – ir tai tik parodo, kad plečiasi jų vartojimas, vadinasi, jos prigyja, – aiškino T. Motiejaitis. – Viename stende perskaičiau tokį užrašą: „Maistas ten, kur esi tu“. Tai reiškia, kad gastronomiją, restorano lygio patiekalus gali pasigaminti vos ne savo virtuvėje.

Jeigu tai anksčiau buvo profesionalių šefų paslaptis, kur tik restorane galėdavai tokius dalykus gauti, tai dabar visa tai yra arba pusiau paruošti arba netgi visiškai paruošti patiekalai, kuriuos tereikia pašildyti ar pridėti vieną kitą ingredientą ir viskas.

Aš manau, kad prie to prisidėjo ir COVID-19 pandemija, paspartinusi šią kryptį, kad gastronomija „ateitų“ į namus ar kitą vietą, kur tu tuo metu esi. Juk beveik visose šalyse buvo uždaryti restoranai, kavinės ir žmonės negalėjo juose lankytis, todėl liko mityba namuose ir tai buvo gamintojų prisitaikymas, noras žmones palepinti.“

„Labai patiko padažai perliuko pavidalu. Pavyzdžiui, atsidarai indelį, pasiimi vieną kitą perliuką, įsidedi į lėkštę, jie ištirpsta ir gali mėgautis, tarkim, česnakų, triufelių ar kokiu nors kitu skoniu. Taigi, jau ne šaukštu kabini padažą, o tiesiog įsimeti porą perliukų.

T. Motiejaitis

Dalyvavimas mugėje – naudingas

Kėdainių konservų fabriko marketingo vadovas juokavo: „Vaikščiojimas po mugę panašus į apsipirkinėjimą prekybos centre, kuriame yra 4 tūkst. parduotuvių. Tikrai yra ką pamatyti ir kur pasisemti idėjų. Mugė iš tiesų didelė, dalyvauja įvairios šalys: Prancūzija, Ispanija, Graikija, JAV.

Tačiau mūsų, Lietuvos, delegacija taip pat domisi nemažai žmonių. Per kelias dienas sukaupėme kontaktų, kurie ateityje, tikiu, išaugs į konstruktyvų bendradarbiavimą. Daugiausia tai yra platintojai ir prekybos tinklai, kurie ieško įdomesnių naujovių, nori savo asortimentą papildyti kitais gaminiais. Įdomu tai, kad nemaža susidomėjusiųjų dalis buvo iš Vidurio Rytų šalių, o kita – europietiška“.

Apie tai, jog lietuvių stendas sulaukė susidomėjimo, patvirtino ir P. Guzevičius bei pabrėžė, kad dalyvavimas tokiose mugėse įmonei yra labai svarbus.

„Dalyvavimas įmonei, turint stendą, yra puiki galimybė pasimatyti su esamais partneriais vienoje vietoje, kitas dalykas – pristatyti sukurtas naujienas tiek esamiems, tiek potencialiems partneriams. Tai yra puiki vieta megzti naujus kontaktus, plėsti partnerystę, vienas iš būdų įeiti į naujas rinkas, nes žmonės atvyksta iš viso pasaulio, visų žemynų.

Susipažįstame su naujomis galimybėmis, kurias vėliau galime pritaikyti savo įmonėse ir jų produktų gamyboje, – apie dalyvavimo mugėje naudą pasakojo „Vikonda grupės“ inovacijų direktorius. – Po ilgesnės pertraukos, kai nebuvo gyvų parodų, iš gamintojų mes sužinojome, kaip toliau vystosi maisto ir gėrimų pramonė, kokie yra vartotojų norai bei poreikiai, nes būtent gamintojai juos atliepia. O mes matome, kaip keičiasi tie norai ir kaip gamintojai į juos reaguoja.“

Viena didžiausių pasaulyje tarptautinė žemės ūkio, maisto produktų ir gėrimų paroda „Anuga 2021“ šiemet pritraukė daugiau kaip 155 tūkst. lankytojų iš viso pasaulio. Parodoje savo produkciją pristatė 7 tūkst. dalyvių iš beveik šimto pasaulio šalių.

Šiemet parodoje dalyvavo beveik 40 Lietuvos įmonių. Šalies maisto produktų ir gėrimų gamintojai savo produkciją pristatė net penkiuose jungtiniuose stenduose, esančiuose maisto, gėrimų, mėsos, pieno bei ekologinių produktų sektoriuose.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video