Nuo sausio 1-osios įsigalios reikšmingos permainos darbuotojams ir darbdaviams
Valstybinė darbo inspekcija (VDI) primena darbdaviams, kad kiekvienas yra atsakingas už tai, kad darbo aplinka būtų saugi, pagarbi ir neleidžianti darbuotojams patirti jokio smurto ar priekabiavimo formų.
Anot Psichologinio smurto darbe prevencijos skyriaus vedėjos-vyriausiosios darbo inspektorės Liudmilos Mironovienės, darbuotojai neturėtų patirti priešiškų, žeminančių ar agresyvių veiksmų, kuriais kėsinamasi į jų orumą ar siekiama įbauginti.
Atkreiptinas dėmesys, kad praktikoje dažnai darbdaviams kyla klausimų, susijusių su Darbo kodekse nurodytų pareigų įgyvendinimu. Nuo 2025 m. sausio 1 d. įsigalios Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimai, kurie sugriežtins juridinių asmenų vadovų administracinę atsakomybę už nustatytų pareigų smurto ir priekabiavimo prevencijos srityje nevykdymą bei smurto taikymą. Iki naujų metų VDI patvirtins aprašą, kuris padės darbdaviams tinkamai vykdyti Darbo kodekse numatytas pareigas smurto ir priekabiavimo prevencijos srityje.
„Žinoma, visos darbdavio priemonės gali būti geros, tačiau ar jos yra efektyvios, pakankamos ir veiksmingos, gali būti sprendžiama tik įvertinus faktinę situaciją darbovietėje, pavyzdžiui, atsižvelgiant į tai, ar gaunama darbuotojų skundų, ar tarp darbuotojų kyla konfliktų ir panašiai, ir pačių darbuotojų nuomonę, pavyzdžiui, atlikus anoniminę apklausą“, – pabrėžia Psichologinio smurto darbe prevencijos skyriaus vedėja.
Svarbu akcentuoti ir tai, kad formalus įvairių teisės aktų, susijusių su smurto ir priekabiavimo prevencija, patvirtinimas negarantuoja darbuotojams psichologiškai saugios darbo aplinkos. Šios priemonės turi būti ne tik patvirtintos, bet ir faktiškai įgyvendinamos. Neretai pačių vadovų, įskaitant ir viduriniosios grandies, nepriimtinas elgesys, neatitinkantis korektiško ir pagarbaus elgesio taisyklių, neužtikrina darbuotojams psichologiškai saugios darbo aplinkos.
„Pagarba, atidumas ir vadovų atvirumas – tai elementai, kurie mažina psichologinio smurto ir priekabiavimo riziką bei ugdo įmonės organizacinę kultūrą“, – pabrėžia L. Mironovienė.
VDI tikisi, kad artėjantys pokyčiai skatins darbdavius aktyviau rūpintis darbuotojų gerove ir užtikrinti saugią, sveikatą puoselėjančią darbo aplinką, kurioje psichologinis smurtas ir priekabiavimas nebus toleruojami.
5 Komentarai
Ir ka? Na atsiunte apklausa, mes užpildeme, visa raudonavo, direktore išsigando ir pradejo rasineti visokius planus kaip gerinti atmosfera darbe ir mazinti darbo kruvius. Tai tik galvojo kaip sukurti ataskaita kad tiktu valdziai, tai prirase visokiu nesamoniu, kada reikejo tik vieno dalyko apie kuri mes pasakeme, REIKIA DAUGIAU ETATU NES ESAME APKRAUTI PER DIDELIAIS DARBO KRUVIAIS, i ka buvo pasakyta ETATU NERA IR NEBUS, ir toliau kure visokias nesamones kad tik atsifutbolinti. Štai ir viskas, rašliava del rašliavos.
buvo pasiųstas Sysas,bet jis ten apšilęs apsisisiojo prisidėjęs prie Darbo Kodekso pakeitimo darbdavio naudai.Dabar jau ir Ruginienė ten įsitaisė…Žiūrėsim ką gero ji pūslėtosioms rankoms ir veidams prakaituotiems atskels.
neturėtų darbo metu ,, naršyt ,, telefonuose – jiems atrodo , kad tai norma…
Sutinku su vienu komentatoriumi.Kiek nori gali gerinti kažka,bet darbuotojams užkrauti nenormalūs krūviai,ypač prekyboje.Vietoje trijų,ar dviejų dirba vienas.Toks dbr.santykis.Tai kenkia labai sveikatai ir nėra net kada pailsėti,ar papietauti.Dbr.daug kur tai tapo norma!!!!
Taip pritariu,kad krūviai nenormalūs,vienas žmogus dirba tris darbus..yseina žmogus iš darbo jau y tą vieta nieko nepriėmė,reiškiasi jei kitas spėję apdirbti visus darbus,tai ir nereikia,spėje…aišku valdžiai gerai…produktyvumas,apyvarta jiems y nauda,daugiau gauna pinigų..aš manau bijo žmones ginčytis su vadovybe..ir dirba.