Mokosi netradicinėje aplinkoje
Kėdainių J. Paukštelio progimnazijos mokiniams atsivėrė naujos galimybės – mokymo įstaiga tapo projekto „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“ dalyve.
Trijų krypčių edukacijos
Šiais mokslo metais gabių, motyvuotų mokinių grupės, kurias sudaro 20–25 dalyviai, dalyvauja net šešiose neformaliojo švietimo 3 krypčių: gamtinės ir ekologinės, kultūrinės ir meninės, technologijų ir kūrybinių industrijų, edukacijose.
„Praėjusiais mokslo metais turėjome gamtinės ir kūrybinių industrijų krypties edukacijas „Orientavimasis gamtoje“ (Kauno r., Jadagonių k., Pušyno poilsiavietėje) ir „Pažintis su ekologiniu ūkiu“ (Juozaitytės ūkyje, Telšių r., Adakave). Jose dalyvavo 3–4 klasių mokiniai ir mokytojai.
Šiais mokslo metais 7–8 klasių mokiniai ir mokytojai buvo išvykę į technologijų ir kūrybinių industrijų krypties edukaciją „Lazerių technologijos“, kuri vyko Kauno technologijos universitete, ir kultūrinės-meninės krypties edukaciją „Juoko dirbtuvės“, kuri vyko „Savęs pažinimo ir saviraiškos studijoje“ Vilniuje.
Šios išvykos sudarė puikias sąlygas vaikams ugdytis netradicinėje aplinkoje: nacionaliniame ir regioniniame parke, ekologiniame ūkyje, kūrybinėse dirbtuvėse, mokslinėje laboratorijoje. Mokiniai įgijo ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių, papildė dalykines žinias, o mokytojai turėjo galimybę pažinti savo ugdytinius neformalioje aplinkoje“, – edukacijų įspūdžiais dalijasi J. Paukštelio progimnazijos direktorė Tereza Sotnik.
[#gallery=1592#]
Filmo idėja ir įgyvendinimas
Išvykos ir veiklos progimnazijos mokinių laukia ir ateityje. Anot T. Sotnik, šiais mokslo metais mokymo įstaigos mokinių laukia dar 2 edukacijos: „Filmavimo mobiliaisiais telefonais dirbtuvės“ (kultūrinė-meninė kryptis) ir „Įdomioji robotika“ (technologijų ir kūrybinių industrijų kryptis).
„Edukacinio užsiėmimo „Filmavimo mobiliaisiais telefonais dirbtuvės“ metu mokiniai susipažins su „Kino kalbos gramatika“, t. y. nuo filmo idėjos iki jos įgyvendinimo. „Įdomiosios robotikos“ metu – su pasiekimais robotikos srityje, pasigilins į robotų struktūrą ir kitus įdomius šioje srityje dalykus“, – akcentuoja T. Sotnik.
Stiprina įgytas žinias
Progimnazijos mokytojų, rengusių projektą, grupė džiaugiasi, kad mokiniams ir mokytojams yra sudarytos ne tik lygios galimybės dalyvauti neformaliojo švietimo edukacijose, bet ir stiprinti ugdymo proceso metu įgytas žinias.
„Projekto veiklos padeda sukurti ir palaikyti tolygų neformaliojo švietimo paslaugų tinklą savivaldybėse, padidina paslaugų prieinamumą ir įvairovę, sudaro vienodas galimybes ir palankias sąlygas atskleisti individualius vaikų gebėjimus bei įgyvendinti specialiuosius ugdymosi poreikius.
Tikimės, kad šio projekto dėka sustiprės mokinių mokymosi motyvacija ne tik mokytis įprastų dalykų, bet atsiras susidomėjimas naujomis sritimis.
Galbūt tai bus konkretaus vaiko profesinė ateitis. Manau, kad šis dalyvavimas projekte, be jokios abejonės, suteikia puikias ugdymo karjerai galimybes“, – mintis dėsto T. Sotnik ir Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazijos direktorės pavaduotoja ugdymui Jolita Gaučienė.
Projektas „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“ įgyvendinamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos (ES) fondų investicijų veiksmų programos projekto prioritetą „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ ir finansuojamas ES lėšomis.