Miesto švara – kiekvieno iš mūsų rankose

 Miesto švara – kiekvieno iš mūsų rankose

Nors Kėdainiai ir turi įmonę, kuri dirba tam, kad gyventume švariau, pirmiausia, ką turime padaryti – patys neteršti vietos, kurioje gyvename.

Eglė KUKTIENĖ

Įminkite mįslę: kai ji yra – mes jos nematome, kai jos nėra – akis badyte bado. Kas? Kad būtų lengviau atspėti, įsivaizduokite save keliaujant pasisvečiuoti į kitą miestą. Ką ten pirmiausiai pamatote? Veikiausiai vieniems įspūdį paliks plačios parduotuvių alėjos, kitiems – dangų remiantys dangoraižiai, o kažkam gal mielos akiai siauros senamiesčio gatvelės, kuriose sutūpusios jaukios kavinukės. Vienas grožėsis išpuoselėtais miesto gėlynais ir žaliosiomis zonomis, kitas – lygiomis gatvėmis, dviračių takais, tvarkingais šaligatviais.

Atsakymas…

Atsakymą tikriausiai jau supratote. Mes kalbame apie švarą.

Miesto švara ir tvarka yra tas pamatinis dalykas, apie kurį nors ir retai susimąstome, tačiau jis pasąmoningai mums iškart pasako, ar tas miestas yra patrauklus, ar ne. Kėdainių miestas – įmonės „Ecoservice Projektai“ rankose.

16 žmonių komanda jau šešerius metus prižiūri daugiau kaip 200 tūkst. kvadratinių metrų šaligatvių bei daugiau, kaip 50 kilometrų gatvių, renka statybines bei žaliąsias atliekas, tvarko kapinėse esančias atliekas, aptarnauja beveik pusę tūkstančio miesto šiukšlių dėžių.

Kėdainiai turi nemažai labai siaurų šaligatvių, kurių mechanizuotas valymas buvo išties sudėtingas, kol „Ecoservice Projektai“ įsigijo būtent siauriems šaligatviams pritaikytą
traktoriuką.

Nauja technika

„Ecoservice projektai“ investuoja į turimą technika, kad ji būtų moderni, kuo mažiau tarši ir kuo labiau draugiška gamtai, patogi darbuotojams, funkcionali ir tinkama kiekvienam miestui.

O tai nėra paprasta, nes kiekvienas miestas yra skirtingas ir turi savitus reikalavimus. Štai Kėdainiai turi nemažai labai siaurų šaligatvių, kurių mechanizuotas valymas buvo išties sudėtingas, kol „Ecoservice Projektai“ įsigijo būtent siauriems šaligatviams pritaikytą traktoriuką.

„Šiuo metu mes esame įsikūrę Žibuoklių gatvėje. Iš čia kiekvieną darbo dieną išvažiuoja mūsų technika, kurią mes nuolat atnaujiname – ne išimtis ir šie metai.

Kadangi Kėdainiuose yra daug siaurų šaligatvių, šią žiemą įsigijome naują mažąjį traktorių „ISEKI“.

Bešeimininkes atliekas renka neseniai pirktas automobilis su kranu.

Kadangi esame aplinką tvarkanti įmonė, dedame pastangas, kad mūsų naudojama technika kuo mažiau terštų aplinką, tad gatvių kelkraščius šluojame su moderniu bei našesniu vakuuminiu automobiliu, atitinkančiu Euro 5 emisijos standartą“, – vardijo įmonės generalinis direktorius Artūras Prokarenka.

Sunkiausia – žiemą ir pavasarį

Paprastai šaligatvius ir gatves „Ecoservice“ darbuotojai pradeda valyti anksti ryte, kai eismo intensyvumas dar yra nedidelis.
Vasarą jie pluša nuo pat 4 valandos ryto.

Nepaisant to, kad miesto priežiūra yra nuolatinis ir nenutrūkstantis procesas, įmonė neslepia, kad daugiausiai įtampos būna žiemą, taip pat daug svarbių darbų jų laukia ir pavasarį.

„Atokvėpio mūsų darbe tikrai nebūna, – šypteli pašnekovas. – Tik darbų pobūdis keičiasi priklausomai nuo metų laikų ir oro sąlygų. Labiausiai įtemptas dažniausiai būna žiemos sezonas.

Ir šią žiemą buvo tokių laikotarpių, kai kelias savaites iš eilės snigo. Sniego valymo darbus privalu atlikti labai atsakingai, šių darbų  negalima atidėti. Darbai dažniausiai vyksta tamsiuoju paros metu“, – kalba „Ecoservice Projektai“ generalinis direktorius.

Tačiau pasibaigusi žiema ir ištirpęs sniegas lengvumo neatneša. Priešingai – pavasarį vyksta pats didžiausias, kone generalinis miesto tvarkymas. Būtent prieš šiltąjį metų laiką miesto gatves ir šaligatvius reikia išvaduoti nuo per žiemą susikaupusio purvo, druskų, šapų ir kito „gėrio“.

„Per trumpą laiką reikia išvalyti kelkraščius nuo per žiemą susikaupusio purvo, gatves ir šaligatvius – nuo susikaupusio smėlio, dulkių, žiedadulkių. Visą vasarą tą švarą palaikome“, – pasakoja A. Prokarenka.

„Ecoservice projektai“ investuoja į turimą technika, kad ji būtų moderni, kuo mažiau tarši ir kuo labiau draugiška gamtai, patogi darbuotojams, funkcionali ir tinkama kiekvienam miestui.

Aut. past.

Kuo mažiau dulkių

Pavasaris ir vasara yra gamtos ir… statybų žydėjimo laikas. Visokių dulkių ir žiedadulkių kokteilis alergiškiems žmonėms yra tikra katastrofa, o kartais oras užteršiamas tiek, kad tik drėgmė gali vėl grąžinti oro taršos rodiklius į normų ribas.

Su tarša kietosiomis dalelėmis stoja ne kas kitas, o būtent „Ecoservice Projektai”. Jie gatvių kelkraščius valo tik šlapiuoju būdu, taip užtikrindami, kad valymo metu kuo mažiau nešvarumų pakiltų į orą, o ir pats valymas būtų našesnis.

„Pirmiausiai kelkraščiai yra sudrėkinami, o po to vakuuminis automobilis surenka sąšlavas į tam skirtą talpą.

Paprastai šaligatvius ir gatves pradedame valyti anksti ryte, kai eismo intensyvumas dar  yra nedidelis“, – kalba A. Prokarenka.

Pagalba ir žvyrkeliams

Paprastai šaligatviai ir gatvės pradedamos valyti anksti ryte, kai eismo intensyvumas dar  yra nedidelis.

Tie, kurie gyvena greta asfaltuoto kelio, tikriausiai tik nusijuokia išgirdę apie mieste esančias dulkes.

Kai pro žvyrkelį pralekia automobilis, o jei dar sunkiasvorė mašina – va ten tai dulkės! Neretai vasarą ištisi šalia tokių kelių esančių namų fasadai, tvoros, kiemo baldai būna net pabalę nuo dulkių.

„Ecoservice Projektai“ turi sprendimą ir ragina gyventojus nesikamuoti dulkių debesyse. Kol jie laukia kelio asfaltavimo darbų, galima pasilengvinti savo būtį.

„Padidėjęs kietųjų dalelių ir dulkių kiekis įsivyravus giedriems ir sausiems orams yra dažnas reiškinys, tačiau ši problema ypač aktuali gyvenantiems šalia neasfaltuotų gatvių – kvėpuoti nuo kelio atpūstomis dulkėmis tenka net ir namuose.

Kietųjų dalelių sluoksnis nusėda ant palangių, baldų, todėl vasarą beveik neįmanoma ilgesniam laikui atverti langų. 

Norint pasirūpinti savo sveikata, gyventojams rekomenduojama laistyti žvyrkelius specialiais tirpalais.

Pavyzdžiui, Vakarų Lietuvoje kelius laistome Kambro periodo aukštos mineralizacijos vandens sūrimu, tuo tarpu Ukmergės miesto gatvės buvo laistytos paruoštu kalcio chloridinės druskos tirpalu.

Palaistytos žvyruotos dangos paviršius atrodo taip, lyg būtų visą laiką šlapias, o dulkėtumas sumažėja net 70–100 procentų“, – pasakoja įmonės vadovas.

Labai svarbu ir tai, kad šios priemonės yra visiškai nekenkiančios aplinkai, o gyvenimo kokybę pagerina kone neišmatuojamai.

„Priklausomai nuo kalcio chlorido druskos tirpalo koncentracijos, dulkėtumas gali būti sumažintas 3 mėnesiams ir ilgiau, o Kambro periodo vandens sūrimas dulkėtumą mažina iki 2 mėnesių.

Dažniausiai keliai šalyje laistomi organizuojant savivaldybėms, bet pastebime, kad ir patys gyventojai ar bendrijos vis dažniau išbando šią paslaugą, kooperuojasi su kaimynais ar gyvenvietės bendruomene“, – pasakoja pašnekovas.

Nors Kėdainiai ir turi įmonę, kuri dirba tam, kad gyventume švariau, pirmiausia, ką turime padaryti – patys neteršti vietos, kurioje gyvename.

Aut. past.

Kas šiukšlina mieste?

Būkime sąžiningi – kas iš tiesų yra atsakingas už netvarką mieste?

Pasivaikščiojus daugiabučių kiemais, skaitant akis badančius plakatus, raginančius nešiukšlinti, ir matant be skrupulų šalia sukrautas krūvas šiukšlių, atsakymas visiškai aiškus.

Nors Kėdainiai ir turi įmonę, kuri dirba tam, kad gyventume švariau, pirmiausia, ką turime padaryti – patys neteršti vietos, kurioje gyvename.

Keli akcentai, į kuriuos atkreipia dėmesį mūsų kasdienius (ne)tvarkos įpročius matantys specialistai:

Leidžiamas statybines atliekas, kurias galima palikti šalia bendro naudojimo konteinerių, dėkite tik į joms skirtą vietą, kuri yra pažymėta lentele.

Statybinės atliekos išvežamos pagal numatytą grafiką, kurį galima rasti Kėdainių savivaldybės interneto puslapyje.

Gyventojus raginame planuoti šiukšlių išnešimą prisitaikant prie grafiko. Jei atliekos būtų nešamos 1-2 dienos iki jų išvežimo, miestas atrodytų žymiai tvarkingiau. Atliekos vaizdą gadintų gerokai trumpesnį laiko tarpą, nei kad neretai būna dabar.

Žaliosios atliekos turi būti metamos PALAIDOS. Surinktas žaliąsias atliekas reikia iškratyti į joms skirtą pažymėtą vietą, o ne mesti su visu maišu. Maišai trukdo tinkamam vėlesniam jų kompostavimui.

Vaikščiodami miesto gatvėmis, atliekas meskite į šiukšliadėžes, o ne ant ar šalia jų. Labai dažnai nutinka taip, kad užtenka vieno ant šiukšliadėžės pastatyto kavos puodelio, ir iš paskos greitai ima augti didžiulė jų krūva, nors… šiukšliadėžė yra tuščia. Elkimės taip, kaip turi elgtis suaugę, brandūs 21 amžiaus žmonės – naudokimės šiukšlių dėže taip, kaip pridera.

Gatvės ir šaligatviai Kėdainiuose suskirstytos į tam tikras grupes ir joms nustatyti skirtingo lygio priežiūros reikalavimai. Priklausomai nuo priežiūros lygio, vasarą gatvės gali būti valomos nuo 3 iki 7 kartų per savaitę. Pirmiausiai valoma J. Basanavičiaus gatvė ir centrinė miesto dalis – senamiestis.

4 Komentarai

  • Labai normalu,kad kvepuojam dulkėm ,o šiukšlių vežt irgi nereikia,nes jei žmonės nešiukšlintų ,jų nebūtų,nudžiūvę medeliai ir neravėtos aikstelės irgi baikė,svarbu pinigus įmerkt į Nevėžį ir jį išravėt???

    • Tu ir toliau sedek Bangladeso daugiabutyje ir lauk nuobodziai kol vel atnes pasalpa, kuria iskart pragersi, o miestas ir be tavo dejoniu kaip grazejo, taip grazes.

  • Nupirko dvi mašinas reklamai prieš artėjančio konkurso pabaigą turbūt. Laimės konkursa vėl su laužais rinks. Visų pirma norint dirbti su vakuuminę šlavimo mašina reikia šiek tiek smegenų turėti kaip jos agregatai veikia. Pravažiuoja pakeltom šluotom arba sušluoja kruveles su tarpais. Tiems operatoriams tik šluotas į rankas reik duot, o ne vairą. Gėda iš mokeščių mokėtojų pinigų savibaldybė užsako paslauga ir yra labai apmaudu kai paslauga atlikta ne kokybiškai. GĖDA!!!!

  • Ankščiau žmonės šiukšles arkliais išveždavo ir nereikėdavo skelbti, kad naujų arklių ar vežimų nupirko 🤣🤣🤣🤣

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video