„Mažylių akademijoje“ – paslaugos ne tik įstaigos vaikams

 „Mažylių akademijoje“ – paslaugos ne tik įstaigos vaikams

Į Kėdainius prieš penkmetį įžengė privataus vaikų švietimo ir užimtumo įstaiga „Mažylių akademija“. Pradėjusi veiklą su dešimčia vaikų, penktuosius mokslo metus įstaiga užbaigia su 75-kiais: darželinukais, moksleiviais ir vaikų dienos centrą lankančiais mažyliais.

„Tapome tikrais pionieriais, nes buvome pirmieji Lietuvoje, įkūrę privačią vaikų švietimo įstaigą ne didmiestyje“, – netradicinio verslo iššūkius prisimena įstaigos direktorė Lina Stankevičienė. Tuo metu siautė pats švietimo reformos įkarštis – mokyklos buvo uždaromos ar jungiamos, nes vaikų skaičius drastiškai mažėjo. Šiandien „Mažylių akademija“ nuo darželio išaugo iki aštuonių klasių progimnazijos, o nuo rugsėjo įstaiga labiau praplės siūlomų paslaugų spektrą ne tik savo ugdytiniams, bet ir kitiems vaikams.

Kiekvienam – individualus žvilgsnis

„Mažylių akademija“ teikia kelių rūšių paslaugas. Čia veikia vaikų dienos priežiūros centras 1–6 metų mažyliams, ikimokyklinio ugdymo grupė 3–6 metų vaikams, pradinė mokykla (1–4 klasės) ir progimnazija (5–8 klasės). Dar įstaiga siūlo vaikų užimtumo, gimtadienių bei įvairių švenčių organizavimo paslaugas.
„Mažylių akademijoje“ vaikai ugdomi nedidelėmis grupėmis – iki 10 vaikų. Taip kiekvienam užtikrinamas pakankamas dėmesys. Taip pat čia orientuojamasi į ankstyvą užsienio kalbų mokymą, sustiprintą ankstyvą muzikinį lavinimą.

VšĮ „Mažylių akademijos“ įkūrėja ir direktorė Lina Stankevičienė pabrėžia, kad įstaigos filosofijos šerdis yra požiūris, jog kiekvienas vaikas unikalus ir kiekvieną ugdyti reikia individualiai.

„Mūsų tikslas, kad kiekvienas vaikas ugdytųsi pagal savo gebėjimus. Vaikas mato savo rezultatus, savo pasiekimus ir tai skatina jį augti“, – įsitikinusi L. Stankevičienė.

Paskata likti jaunoms šeimoms

„Mažylių akademijos“ įkūrėja atvirauja, kad sukurti tokį mažame mieste netradicinį verslą buvo nelengva.
„Didžiuosiuose miestuose tokių įstaigų yra, o mes tapome pirmieji šalyje privataus švietimo paslaugą pasiūlę mažame mieste, – dėmesį atkreipia L. Stankevičienė. – Didžiuosiuose miestuose privataus švietimo ir ugdymo įstaigų poreikis didelis, nes ten daugiau vaikų ir neužtenka vien valstybinių įstaigų. Kėdainių mieste ir rajone vaikų mažėja, todėl švietimo įstaigų tinklas buvo reformuotas, įstaigos jungtos, kai kurios uždarytos.“

Vis tik pašnekovė įžvelgia ir privalumų. „Mes atėjome su visai nauja paslauga ir kitokiu požiūriu į vaikų ugdymą. Būtent todėl, kad to Kėdainiuose trūko, kai kurios jaunos šeimos išvyko gyventi į didžiuosius miestus. Juk apie 50 proc. pasirinkimų šeimos daro dėl vaikų – ieško jiems geriausių sąlygų. Didmiesčiuose atžaloms didesnis užimtumo, pramogų pasirinkimas. Mes tokią paslaugą bei pasirinkimo galimybę siūlome čia – Kėdainiuose, ir kviečiame jaunas šeimas likti šiame mieste“, – akcentuoja L. Stankevičienė.

Tokiam verslui pagalbos nėra

Nors šalies valdžia nuolat kalba apie būtinybę padėti tiems, kurie steigia verslą ir kuria darbo vietas ne tik sau, bet ir kitiems, vis tik „Mažylių akademijos“ įkūrėja sako savo veiklai realios, apčiuopiamos pagalbos nesulaukusi.

„Lietuvoje daugiau remiamos vaikų dienos centrų veiklos, kai lankytojai, klientai yra iš socialiniai pažeidžiamų šeimų ir jiems reikalinga speciali pagalba, o mes vykdome švietimo veiklą. Tam projektų, pagalbos, kuria galėtume pasinaudoti, Lietuvoje labai mažai“, – tikina L. Stankevičienė.

Stengiamasi sukurti kuo geresnes sąlygas kūrybiniam vaikų ugdymui. / Algimanto Barzdžiaus nuotr.Su valstybe konkuruojantys nesijaučia

Regis, tokiai įstaigai kaip „Mažylių akademija“ pagrindine konkurente yra valstybė ir jos švietimo bei ugdymo įstaigos, kurios tokios pačios rūšies paslaugą teikiančia nemokamai. Vis tik pašnekovė į tai žvelgia kitaip.

„Žodis „konkurencija“ nelabai tinka. Mes tiesiog neturime, kaip konkuruoti. Taip, mūsų veiklos kryptis ta pati, bet valdiškos ir privačios švietimo įstaigos į konkurencingumo sąvoką netelpa.

Mes siūlome mažas klases, individualų vaikų ugdymą. Valdiška mokykla negali to pasiūlyti. Juk ten klasėse būna po 28 vaikus. Kaip gali vienas žmogus juos išugdyti? Tai neįmanoma, – mano L. Stankevičienė. – Kadangi vaikams trūksta pedagogų dėmesio, tėvai samdo privačius mokytojus, rūpinasi vaikų švietimu patys. O atidavę savo atžalą į mūsų rankas, jie gauna kitokią paslaugą. Mes kartu rūpinamės ir ieškome būdų, kaip padėti vaikui, kuris turi sunkumų mokantis. Suteikus pagalbą sunkumai išsisprendžia ir vaikui atsiveria galimybės daugiau pasiekti. Tai nereiškia, kad mes geri, o valstybinės įstaigos blogos ar atvirkščiai. Nieko panašaus. Tai tiesiog dvi skirtingos įstaigos, vykdančios tos pačios krypties veiklą.“

Mokymo programa pagal bendrus reikalavimus

„Mažylių akademijoje“ vaikai mokomi pagal visus Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytus reikalavimus bei tas pačias mokymo programas, kurių laikosi ir valstybinės įstaigos.
„Vadovėliais naudojamės pasirinktinai, ką gali daryti ir valstybinės ugdymo įstaigos. Mes išsiskiriame tuo, kad formuojame mažas klases – iki 10 vaikų. Tad kiekvienas vaikas yra pastebėtas ir saugus. Šiuo metu tai didžiausias mūsų įstaigos privalumas.

Mokytojas vaikams visada prieinamas ir pasiekiamas. Kiekvieno dalyko moko tos srities specialistas. Stengiamės įžvelgti kiekvieno vaiko talentus, – sako L. Stankevičienė. – Mane labiausiai džiugina, kad čia vaikai jaučiasi kaip namie. Juk mokykloje praleisti visą dieną vaikams nelengva, o jei aplinka jiems sukels daug įtampos, vaikai nuvargs ir tai trukdys pasiekti aukštų ugdymosi rezultatų. Mano tikslas – sukurti svajonių darželį ir mokyklą.“

Daugiau neformaliojo švietimo

Daug metų Anglijoje gyvenusi „Mažylių akademijos“ direktorė privatų vaikų darželį buvo įkūrusi ir ten. Su šeima iš užsienio į vyro gimtąjį miestą grįžusi L. Stankevičienė žvelgia toliaregiškai ir inovatyviai.

„Esu šiame mieste ir man rūpi, kaip jis atrodys. Noriu palikti gražų pėdsaką. Kas kurs miestą, jei ne mes? Mes patys turime susikurti erdvę, kurioje gyvensime, kurioje norėtume, kad gyventų mūsų vaikai ir nesakytų mums: „Išvažiuoju, nes čia nėra, ką veikti.“ Manau, labai daug kas priklauso nuo mūsų pačių. Taigi su tokiu požiūriu šiandien esame čia ir kuriamės toliau.“

O įstaigos plėtros planai ne tik „Mažylių akademijos“ vaikus, bet ir kitas švietimo įstaigas lankančius jaunuosius kraštiečius pasieks jau rugsėjį.

„Kitais mokslo metais praplėsime neformalųjį švietimą, nes vaikų užimtumas – labai opus klausimas. Po mokyklos vaikus būtina užimti, jie negali likti be priežiūros. Taigi mūsų įstaiga kitąmet yra suplanavusi pasiūlyti daug neformalaus švietimo veiklų: pradedant išradėjų būreliu, kurį jau turėjome ir šiais metais, bet pasiūlėme tik savo įstaigos vaikams, o nuo kitų mokslo metų kviesime prisijungti ir kitus vaikus; taip pat pristatysime ir kitokių būrelių. Susidėlioję planus, apie visas veiklas pranešime“, – sako L. Stankevičienė.

Kitąmet „Mažylių akademija“ žengs svarbų žingsnį perkeliant dalį vaikų ugdymo proceso į lauką.

„Su TV3 televizijos laida „Svajonių sodai“ įvykdę projektą įgyvendinsime savo viziją vaikus ugdyti lauke. Veiklos lauko klasėse duotų daug naudos. Vaikui visą dieną praleidžiant uždarose patalpose – klasėse, smegenys negauna pakankamai deguonies, todėl vaikai jaučiasi pavargę, tampa jautresni, dirglesni. Tai trukdo pasiekti tokių rezultatų, kokių vaikas išties sugebėtų. Jis tiesiog neišnaudoja visų savo galimybių“, – mano L. Stankevičienė.

Keisis kainos

Nuo kitų mokslo metų – rugsėjo 1-osios, vaikų ugdymas „Mažylių akademijoje“ brangs. Iki šiol  vieno vaiko ugdymas darželyje ar mokykloje per mėnesį kainavo 200 Eur, nuo kitų mokslo metų kaina ūgtels iki 250 Eur.
„Į šią sumą, kaip ir pernai, įskaičiuotas vaiko trijų kartų dienos maitinimas, ugdymas, priežiūra, užklasinė veikla bei pamokų ruoša“, – paslaugas išvardija „Mažylių akademijos“ direktorė.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video