„Kėdbuso“ valdybai išmokėta jau per 20 tūkst. eurų: ką nuveikė?

Vasario viduryje buvo lygiai devyni mėnesiai, kai dirba „Kėdbuso“ valdyba. Kokį gi darbą nuveikė „Kėdbuso“ valdyba be to, kad atleido ką tik į darbą priimtą ir mero lūkesčius tenkinusį direktorių?/Algimanto Barzdžiaus/ „Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.
Vasario viduryje buvo lygiai devyni mėnesiai, kai dirba „Kėdbuso“ valdyba. Per devynis mėnesius nuveikti galima iš tiesų daug – karinė tarnyba trunka devynis mėnesius, moteris išnešioja ir pagimdo vaiką per devynis mėnesius, o kokį gi darbą per devynis mėnesius nuveikė iš keturių žmonių suburta „Kėdbuso“ valdyba? Aišku, neskaičiuojant to, kad atleido ką tik į darbą priimtą ir mero lūkesčius tenkinusį bei jo ir pačių „Kėdbuso“ darbuotojų ne kartą viešai girtą direktorių Regimantą Valiauską ir pakeitė jį Pauliumi Kalina, kuris, tikėtina, gali būti vicemerės Virginijos Baltraitienės protežė? Juolab kad „Kėdbuso“ valdyba mokesčių mokėtojams kainavo ir apvalią sumą pinigų, kurie kiekvienam valdybos nariui mokami kiekvieną mėnesį.
Kiek kainuoja valdybos išlaikymas?
Kėdainių viešojo transporto paslaugas teikiančios įmonės nepriklausomais valdybos nariais buvo išrinkti Gintaras Nakutis, Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas, ir Rimantas Markauskas, kuris buvo Vilniaus viešojo transporto vadovas.
Valdyboje taip pat dirba Kėdainių rajono savivaldybės Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Kristina Kemešienė, taip pat savivaldybės teisininkas Dalius Ramonas.

Valdyba yra išrinkta ketverių metų kadencijai. Vykdant valdybos narių atranką, buvo nustatyta, kad atlygio dydis visiems valdybos nariams vienodas – jiems nustatytas fiksuotas mėnesinis ¼ „Kėdbuso“ vadovo vidutinio darbo užmokesčio dydžio atlygis.
2024 metais trečiąjį ketvirtį „Kėdbuso“ vadovams buvo nustatytas vidutinis mėnesinis 2,28 tūkst. eurų atlyginimas. Taigi kiekvienam valdybos nariui kas mėnesį buvo sumokėta apytiksliai po 570 eurų. Iš viso visiems jiems per 9 mėnesius sumokėta daugiau kaip 20 tūkst. eurų.
Tiesa, deklaruojama, kad savivaldybė valdybos nariams nieko nemoka – „Kėdbuso“ valdybos nariams atlyginimas mokamas iš bendrovės lėšų. Vis dėlto Kėdainių rajono savivaldybė 2024 metų biudžete „Kėdbusui“ buvo numačiusi 790 tūkst. eurų finansavimą nuostolingiems maršrutams. Nors šie pinigai, žinoma, neskirti valdybos narių išlaikymui, visgi tai skamba kaip lėšų dėliojimas iš vienos kišenės į kitą. Juk „Kėdbusas“ – savivaldybės įmonė…
Tiesa, valdyboje esančių dviejų nepriklausomų valdybos narių išrinkimas taip pat nėra pigus malonumas.
Būtent dėl to, kad valdyba kainuoja, ir ne taip jau mažai, ilgą laiką jos „Kėdbuse“ nebuvo, mat įmonė ir be valdybos vos pinigus sukrapšto.
Vidutinis įmonės transporto priemonių amžius siekia 13 metų. Tačiau valdyba
Aut. past.
kažkaip, tikimasi, padarys taip, kad per dvejus metus visi autobusai bus pakeisti elektriniais. Tam maždaug reikės… 17 milijonų eurų.
„Nepriklausomus valdybos narius turi atrinkti atrankos firma. Vieno valdybos nario rinkimo kaina siekia 6 tūkstančius eurų.
„Kėdbuso“ valdybą sudaro du nepriklausomi nariai, tad 12 tūkst. eurų įmonei yra tikrai labai didelė prabanga.
Patys matote, kokie yra įmonės pelnai.
Dėl to buvo nuspręsta kuriam laikui valdybos atsisakyti.
Akcinių bendrovių įstatymo 19 straipsnyje nurodyta, kad jei nėra valdybos, jos funkcijas perima įmonės vadovas“, – sakė ankstesnis savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Kacevičius, akcentuodamas, kad turėti atskirą valdybą galo su galu nesuduriančiam „Kėdbusui“ yra per didelė prabanga.
Kokie pagrindiniai valdybos nuveikti darbai?
Dažnai sakoma, kad vadovaujamame darbe yra daug nematomo darbo. Rodos, dirbi, darai, bet niekas to nė nepastebi.
Ko gero, panašiai yra ir su „Kėdbuso“ valdyba, mat be to, kad ji atleido į darbą ką tik priimtą direktorių Regimantą Valiauską, apie šios valdybos darbą visuomenė nieko ir nežino.
„Savivaldybės turima informacija, valdyba svarstė veiklos klausimus 8-iuose valdybos posėdžiuose ir papildomai atskiruose pasitarimuose.
Turėti atskirą valdybą galo su galu nesuduriančiam „Kėdbusui“ yra per didelė prabanga.
A. Kacevičius
Tai įvairūs veiklos klausimai: finansinių rodiklių svarstymas, priimti sprendimai dėl veiklos optimizavimo, struktūros pareigybių sąrašo, kiti personalo srities klausimai, priimti sprendimai dėl veiklos strategijos techninės užduoties ir plano parengimo.
Svarstyta darbo apmokėjimo politika, paskolos ėmimo klausimas, savivaldybės lūkesčių rašto vertinimas ir priemonės jiems įgyvendinti, kiti valdybos kompetencijai priskirti klausimai“, – teigiama savivaldybės atsakyme.
Savivaldybė priduria, kad kompetentinga ir motyvuota valdyba yra vienas esminių efektyvios įmonių valdysenos veiksnių.
„Kalbant konkrečiai apie Kėdainių rajono savivaldybės valdomas bendroves, prioritetas buvo suteiktas keleivių vežimo paslaugas teikiančioje bendrovėje UAB „Kėdbusas“, nes siekiama, kad teikiamos paslaugos turėtų būti iš esmės pakeistos atnaujinant visą infrastruktūrą, reikalingi itin sudėtingi sprendimai“, – sako savivaldybė.
O kokie gi tie itin sudėtingi sprendimai? Žinant, kad į pabaigą eina keleivių vežimo sutartis, o aplink Kėdainius jau kurį laiką sparną suka „Kautra“, minčių gali kilti visokių.
Labai įdomu, kaip valdyba, mokesčių mokėtojams atsieinanti apvalią sumą pinigų, sugebės išspręsti „Kėdbuso“ problemas ir atlieps tiesiog itin ambicingus savivaldybės užmojus, per dvejus metus pareikalausiančius bemaž 17 milijonų eurų investicijų.
Aut. past.
Naudą vertins 2026 metų pabaigoje?
Galbūt iš tiesų galima manyti, kad 9 mėnesiai tiesiog yra per trumpas laiko tarpas, kad būtų galima įvertinti, kokią naudą davė per 20 tūkst. eurų įkainotas nepriklausomų valdybos narių darbas.
Tačiau savivaldybė, pasirodo, su vertinimais ir nesiruošia skubėti. Sudariusi lūkesčių planą iki 2026 metų, kuris, kritiškai žiūrint, yra mažų mažiausiai nežmoniškai ambicingas, savivaldybė sako vertinsianti valdybos atnešamą naudą po to, kai bus kažkokie rezultatai. O jei tų rezultatų nebus, tai to darbo ir nevertins?
„Savivaldybė yra nustačiusi tikslus bendrovei lūkesčių rašte, kuris buvo paskutinį kartą atnaujintas 2024 m. spalio 31 dieną.
Tai ilgalaikiai tikslai, nukreipti į paslaugų plėtrą, aukštos kokybės paslaugas, numatytas transporto priemonių parko atnaujinimas iki 2026 m. pabaigos, pakeičiant esamas transporto priemones keleiviams vežti mieste ir priemiestyje naujais elektra varomais autobusais, įdiegiant klientų informacinę sistemą.
Tai esminiai tikslai, kuriems turi būti rasti optimaliausi sprendimai. Bendrovė turi iš esmės pakeisti paslaugų kokybę, ko ir tikimasi iš bendrovės valdymo organų.
Naudą vertinsime pagal pasiektus rezultatus“, – sako savivaldybė.
Dabar nurodoma, kad „Kėdbusas“ turi 50 autobusų, iš kurių 94 proc. yra dyzeliniai, 4 proc. elektriniai, 2 proc. turimų automobilių degalų tipas nenurodytas.
Seniausia transporto priemonė (pagal pirmosios registracijos datą) registruota dar 2002 metais, paskutinį kartą įmonė transporto priemonę įregistravo pernai, liepos gale.
Vidutinis įmonės transporto priemonių amžius siekia 13 metų. Tačiau valdyba kažkaip, tikimasi, padarys taip, kad per dvejus metus visi autobusai bus pakeisti elektriniais.
Primename, kad vieno elektrinio autobuso kaina siekia 350 tūkst. eurų. O pakeisti reikės mažiausiai 48 autobusus.
Vadinasi, reikės maždaug… 17 milijonų eurų.
Dar primename, kad įmonės finansinėje 2023 metų ataskaitoje matyti, kad įmonės pajamos siekė 365 tūkst. eurų, o grynasis pelnas – kone 47 tūkst. eurų.
Tiesa, valdyba, atleisdama R. Valiauską, nurodė, kad priėmė sprendimą atšaukti jį iš vadovo pareigų dėl „negebėjimo rasti sprendimų, kaip optimizuoti bendrovės veiklą ir pagerinti sudėtingą bendrovės finansinę padėtį, susidariusią dėl išaugusių valdymo ir kitų išlaidų.“
Taigi akivaizdu, kad tokios pajamos ir toks pelnas valdybai atrodo kaip „negebėjimas pagerinti finansinę situaciją“.
Todėl darosi labai įdomu, kaip valdyba, mokesčių mokėtojams atsieinanti apvalią sumą pinigų, sugebės išspręsti „Kėdbuso“ problemas ir atlieps tiesiog itin ambicingus savivaldybės užmojus, per dvejus metus pareikalausiančius bemaž 17 milijonų eurų investicijų.
3 Komentarai
bet mes dar atsimename kaip tu barsteisi spygliukais kai buvo į darbą priimtas gerb.Valiauskas…Mes tada kaip ir dabar esame už Valiauską,o kada lūžis pas tave įvyko?
Bet sako, kad gauna dar didesnes sumas kemesiene. Tai va kur mūsų pinigai taikoma.
Įsijungiau pažėt po pusmečio ką gero šis šūddrėbis rašo. Žiūriu- nieko naujo.