Kėdainių rajono mokykloms mokytojus susirasti pavyko

 Kėdainių rajono mokykloms mokytojus susirasti pavyko

Asociatyvi nuotr.

Dar vasaros pradžioje kai kurios Kėdainių rajono ugdymo įstaigos susidūrė su pedagogų trūkumu. Jų vadovai vertėsi per galvą ieškodami trūkstamų dalykų mokytojų. Štai Šėtos gimnazijoje trūko net penkių pedagogų, Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijoje bei Labūnavos pagrindinėje mokykloje – trijų. Šiandien ugdymo įstaigų vadovai teigia, jog problema išspręsta ir visi trūkstami dalykų mokytojai surasti.

Stebuklų pasiūlyti pedagogams negali

Krakių M. Katkaus gimnazijos direktorius Alanas Magyla, paklaustas, kodėl susiklostė tokia situacija, kad pritrūko pedagogų, „Rinkos aikštei“ sakė: „Gyvenimas yra nuolatinė kaita ir kiekvienais metais daugiau ar mažiau mokytojų išeina ar ateina. Šiais metais ta kaita mūsų mokykloje gal didesnė, bet natūrali – viena mokytoja išėjo į pensiją, kita – laukiasi vaikelio, trečią mokytoją prisiviliojo miesto mokyklos. Tačiau šiandien jau galime sakyti, kad viskas sudėliota ir išspręsta“.

Gimnazijos vadovas sutinka, kad tokia padėtis švietimo pasaulyje yra nenormali, bet tai nėra tik Krakių problema, tai yra visos Lietuvos problema.

„Aš pastebiu tendenciją, kad mokytojai pageidauja dirbti tiesioginį darbą su mokiniais. Kad būtų kuo mažiau apkrauti papildomais darbais, kurie nesuteikia tiesioginės pridėtinės vertės. Šiuo atveju, tikriausiai tai labiausiai pritraukia mokytojus ir tai ir yra pagrindinė mokymo esmė.

A. Magyla

„Kadangi nėra paruošta pedagogų tiek, kiek jų reikia, yra senstantys pedagogai, iki aukšto pedagogų prestižo mes dar labai toli, nes darbo užmokestis nėra toks intriguojantis, todėl natūralu, kad mokyklų vadovai susiduria su komplektacijos sudėtingumais“, – mintimis, dėl ko nuolat susiduriama su mokytojų stygiumi ir kaita, dalijosi A. Magyla.

O paklaustas, ar sunku buvo surasti ir prisikviesti trūkstamų pedagogų, A. Magyla juokėsi ir ironizavo: „Ieškai, vertiesi per galvą, op ir yra.

Iš tikrųjų mes, kaip biudžetininkai, stebuklingų dalykų neturime, kuo galėtume labai išskirtinai pritraukti, bet stengiamės rasti kažkokias patrauklias įstaigos puses ar darbo sąlygų sudarymu, gerinimu, kad galima būtų mokytoją pritraukti į mokyklą. Manau, svarbu yra ir mokyklos vardas, jos rezultatai“.

Darbu Šėtoje domėjosi pedagogai iš Vilniaus, Utenos, Panevėžio

Šėtos gimnazijos direktoriaus Mindaugo Danilevičiaus teigimu, surasti trūkstamų pedagogų nebuvo labai sudėtinga, tačiau jis tai įvardijo kaip kasmetinį, prognozuotą iššūkį ir valdomą riziką. O priežastys, dėl ko penki pedagogai paliko Šėtos gimnaziją, anot pašnekovo, buvo įvairios.

Tačiau jis pažymėjo, kad bėdos dabar jau praeity ir mokslo metai prasidėjo sklandžiai, o prisikviesti trūkstamų pedagogų padėjo Kėdainių rajono savivaldybės Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų motyvacijos programa.

„Šiandien turime visus kadrus ir mokiniams nebus tokių pamokų, kur nebūtų mokytojų. Tuo labai džiaugiamės. Tiesa, metų pradžioje tikrai taip ir buvo, kad mums trūko penkių pedagogų. Tačiau šie metai buvo išskirtiniai: pavyzdžiui, skambino mokytojas iš Vilniaus ir siūlėsi vesti istorijos pamokas, taip pat sulaukėme skambučių iš Utenos, Panevėžio. Ne visi atskleidė priežastis, dėl ko nori pas mus dirbti, bet vienas iš mokytojų sakė, kad domina Kėdainių mokytojų skatinimo programa“, – kalbėjo M. Danilevičius.

„Šiandien turime visus kadrus ir mokiniams nebus tokių pamokų, kur nebūtų mokytojų. Tuo labai džiaugiamės. Tiesa, metų pradžioje tikrai taip ir buvo, kad mums trūko penkių pedagogų.

M. Danilevičius

Pasidomėjus, ar, be savivaldybės patvirtintos programos, gimnazija siūlo dar kokių nors papildomų naudų siekdama pritraukti mokytojus, Šėtos gimnazijos vadovas sakė: „Taip, visada. Klausiame, ką dar mokytojas gali daryti, ar turi kokį hobį, kuris vaikus „užkabintų“, ar būrelį kokį nors galėtų vesti ir pan. – visada turi būti kažkas tokio, kas viliotų mokytoją. Kelionės kompensavimas – jau nėra unikalu, bet kartais tai padeda žmogui apsispręsti“.

Mokytojui svarbiausia – tiesioginis darbas su vaikais

Vis tik A. Magylos teigimu, savivaldybės parengta minėta programa, kaip rodo jo patirtis, įtakos turi nedaug.

„Nepasakyčiau, kad tai yra esminis dalykas, nes tą patį taiko jau nemažai rajonų. Turbūt didžiausia nauda, kuria susidomi mokytojai – kelionės išlaidų padengimas. Kitais dalykais nedaug pedagogų naudojasi. Tarkim, persikėlimo išlaidos nėra daug lemiančios.

Aš pastebiu tendenciją, kad mokytojai pageidauja dirbti tiesioginį darbą su mokiniais. Kad būtų kuo mažiau apkrauti papildomais darbais, kurie nesuteikia tiesioginės pridėtinės vertės. Šiuo atveju, tikriausiai tai labiausiai pritraukia mokytojus ir tai ir yra pagrindinė mokymo esmė – mokytojui tiesiogiai dirbti su vaiku, turėti galimybę teikti jam konsultacijas. Tai, aišku, atsiliepia ir mokymosi rezultatuose, ir mokytojo kūrybiškumui, galiausiai – jo uždarbiui“, – komentavo Krakių gimnazijos vadovas.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sukurtos platformos emokykla.lt, kur švietimo įstaigos skelbia pedagogų poreikį, rugpjūčio 31-osios duomenimis, Kėdainių rajono ugdymo įstaigose pedagogų poreikis yra patenkintas ir visos vietos užpildytos.

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video