Skip to content

Mieste ketinama rekonstruoti du tiltus (VISAS STRAIPSNIS)

 Mieste ketinama rekonstruoti du tiltus (VISAS STRAIPSNIS)

Kėdainiuose pagaliau dėmesio sulaukė gana prastos būklės pėsčiųjų tiltai. Šiais metais ketinama kapitaliai sutvarkyti per Smilgos bei Nevėžio upes vedančius tiltus. Šiuos darbus atliks viešųjų pirkimų konkursą laimėjusi bendrovė „Kauno tiltai“. Kapitaliai suremontuotais tiltais pėstieji galės naudotis jau šį rudenį.

Atnaujins du tiltus

Prieš kelias savaites Kėdainių rajono savivaldybėje su bendrove „Kauno tiltai“ buvo pasirašyta pėsčiųjų tilto per Smilgos upę rekonstrukcijos sutartis. Kiek anksčiau ši bendrovė taip pat įsipareigojo iš esmės rekonstruoti per Nevėžį vedantį, Kauno ir Česlovo Milošo gatves jungiantį pėsčiųjų tiltą.

Sovietmečiu statytas kėdainiečiams puikiai žinomas tiltas per Smilgos upę netrukus turėtų iš esmės pasikeisti. Nors Europos Sąjungos lėšomis finansuojami darbai pavadinti šio tilto rekonstrukcija, tai nėra visiškai teisinga sąvoka.

Įvertinę jo būklę specialistai konstatavo, atnaujinti teks faktiškai visas tilto konstrukcijas, o tai reiškia – jį perstatyti.

Taip pat planuojama išspręsti dar vieną problemą – paslėpti kraštovaizdį darkančius, šalia tilto nutiestus šiluminės trasos vamzdžius. Juos ketinama sumontuoti po apatine tilto dalimi, kaip tai daroma daugelyje pasaulio miestų.

Darbus planuojama baigti rudenį

Iš esmės perstatant pėsčiųjų tiltą per Smilgos upę tarp Kėdainių senamiesčio ir Žemaitės gyvenamojo kvartalo, senasis daugiau nei pusę amžiaus skaičiuojantis statinys turėtų virsti nauju architektūriniu objektu. Jį adaptuojant šiuolaikiniams visuomenės poreikiams bus sutvarkyta ir šalia tilto esanti infrastruktūra.

Numatyta pakeisti tilto dangą bei jo turėklus, įrengti pandusus, suremontuoti esamus ir įrengti naujus laiptus. Taip pat bus kapitaliai pertvarkytos ir šio tilto prieigos, atnaujinti Tilto ir Žemaitės gatves jungiantys pėsčiųjų bei dviračių takai, gyventojų patogumui palei Smilgos upę bus nutiestas naujas takas.

[quote author=”Aut. past.”]Naujasis tiltas vizualiai bei funkciškai skirsis nuo dabartinio, jis bus platesnis, nes turės tarnauti ir pėstiesiems, ir dviratininkams.[/quote] 

Tilto bei šalia jo besidrieksiančių takų apšvietimui numatoma sumontuoti 30 atramų šiuolaikiškiems LED šviestuvams.

Investuojamos ir savivaldybės biudžeto lėšos

Naujasis tiltas vizualiai bei funkciškai skirsis nuo dabartinio, jis bus platesnis, nes turės tarnauti ir pėstiesiems, ir dviratininkams.

Šiuos darbus viešųjų pirkimų konkursą laimėjusi akcinė bendrovė „Kauno tiltai“ įsipareigojo atlikti iki šių metų rugsėjo 7 dienos. Pasak savivaldybės atstovų, techninis tilto rekonstrukcijos projektas jau parengtas, tad rangovams belieka surengti vadinamąjį darbo projektą ir pradėti dirbti.

Tarp Kėdainių rajono savivaldybės ir „Kauno tiltų“ pasirašytos sutarties vertė – 708 tūkst. 887 eurų.  

Kaip yra nusprendusi rajono Taryba, darbai didžiąja dalimi finansuojami Europos Sąjungos fondų, dalinai prisideda ir rajono savivaldybė į tilto sutvarkymą investuodama visų mokesčių mokėtojų, biudžeto lėšas. Šie darbai dalis projekto „Kompleksiškas Kėdainių miesto upių prieigų sutvarkymas, sukuriant patrauklias viešąsias erdves bendruomenei ir verslui“.

Perstatomas ir senasis pėsčiųjų tiltas

Bendrovė „Kauno tiltai“ taip pat yra laimėjusi ir kito Kauno ir Č. Milošo gatves jungiančio pėsčiųjų tilto per Nevėžį rekonstrukcijos darbų konkursą. Pėsčiųjų tilto projektą, kurio vertė apie 1,5 mln. eurų, planuojama įgyvendinti iki šių metų gruodžio pradžios.

Senasis pėsčiųjų tiltas bus iš esmės perstatomas, kardinaliai pakis jo išvaizda. Vietoje tiltą laikančių penkių atramų bus įrengiami keturi nauji gelžbetonio taurai. Nuo pavasarinio ledonešio jie bus apsaugoti lakštinio plieno konstrukcijomis. Ketinama visiškai demontuoti ir iš naujo suformuoti kranto atramas, pastatant gelžbetonio stelas.

Projekte numatyta, jog tiltą laikančias konstrukcijos bus dviejų tipų – gelžbetonio elementai bei iš klijuotos medienos pagamintos santvaros. Prie jų bus tvirtinamos savotiškos stygos – plieno atotampos, ant kurių ir laikysis pagrindinė tilto dalis – paklotas, kuriuo vaikščios žmonės. Jį numatoma padengti rifliuoto profilio impregnuotomis lentomis.

Pretenduoja tapti unikaliu laikmečio simboliu

Pėsčiųjų tiltas, po jo rekonstrukcijos turėtų tapti vienu ryškiausių šiuolaikinės architektūros simbolių, puikiai derėsiančiu su istorine Kėdainių senamiesčio architektūra.

Kėdainių rajono savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjo Vytauto Kundroto manymu, miestui labai pasisekė, jog šį tiltą ėmėsi projektuoti vienas ryškiausių šalies architektų, profesorius Jurgis Rimvydas Palys. Juolab kad jo kūrinys iš tiesų unikalus, iš medinių konstrukcijų sudarytas tiltas neturi analogų visoje šalyje.

Pėsčiųjų tilto rekonstrukcijos projektą itin palankiai įvertino ir aštria pilietine pozicija garsėjantis architektūros kritikas bei publicistas Audrys Karalius.

„Lietuvoje nūnai tiltų statoma mažai. Originalios architektūros tiltų – vienetai. Du iš jų, bene geriausi, būtent ir suprojektuoti dalyvaujant J. R. Paliui: M. K. Čiurlionio tiltas per Nemuną Kaune ir Vytauto Didžiojo tilto per Nemuną rekonstrukcija (irgi Kaune).

Tai, ką architektas J. R. Palys (bendraautorė Ieva Palytė-Veilandienė) konstruoja Kėdainiams, būtent ir vertinu kaip autorinę istorinio tilto temos interpretaciją – sąmoningą, motyvuotą, disciplinuotą. Tačiau šiuo atveju naująjį tiltą netgi vadinti „nauju“ didelio noro nėra – nes jis neturi naujumo geno, kai kam atrodančio kaip savaiminė vertybė.

Taigi, nors Kėdainių tiltas ir naujas, tačiau neturi mados dimensijos ir neskleidžia mados propagandos“, – savo redaguojamame architektūros ir urbanistikos portale Pilotas.lt rašė A. Karalius.

Rekonstruoti ketinta jau prieš dešimtmetį

Remontuoti Kauno ir Kranto gatves jungiantį pėsčiųjų tiltą ketinta jau seniai. Dar 2007 metais pėsčiųjų tiltą įvertinę bendrovės „Hidroprojektas“ bei Transporto ir kelių tyrimų instituto specialistai konstatavo, jog šio statinio būklė bloga ir jį būtina kapitaliai remontuoti. Labiausiai nusidėvėjusios jį laikančios senų, XIX amžiuje sumūrytų plytų atramos.

„Apžiūros rezultatai leidžia daryti išvadą, kad bendra tilto būklė yra bloga, laikančiosios konstrukcijos nusidėvėjusios, tilto techninis išteklius – išsekęs“, – prieš dešimtmetį konstatavo pėsčiųjų tiltą įvertinę ekspertai.

Turėjo strateginę reikšmę

Dabartinio pėsčiųjų tilto vietoje nuo XVII amžiaus pradžios iki XX amžiaus vidurio stovėjo platus medinis tiltas. Jis buvo pastatytas buvusios perkėlos per Nevėžį vietoje.

Šis tiltas buvo strategiškai svarbus, nes jungė dvi esmines administracines Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės dalis, Žemaitiją ir Aukštaitiją. Šiuo tiltu buvo keliaujama iš Vilniaus į Žemaitiją, iš Kauno bei Karaliaučiaus – į Rygą. Istoriniuose šaltiniuose nurodoma, kad XIX amžiuje šiuo tiltu driekėsi pašto kelias iš Kauno į Sankt Peterburgą.

1958 metais pastačius naują tiltą į pramoninį Kėdainių rajoną, senasis buvo nugriautas. Paliktos tik antroje XIX amžiaus pusėje sumūrytos raudonų plytų atramos. Tais pačiais metais jos apibetonuotos ir pritaikytos dabartiniam pėsčiųjų tiltui.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video