Kaip užvesti per šalčius besispyriojantį automobilį?

 Kaip užvesti per šalčius besispyriojantį automobilį?

Lietuvoje naktimis vis dar spaudžia keliolikos laipsnių šaltukas, o sinoptikai prognozuoja, kad šiemet ir pirmoji kovo pusė bus keliais laipsniais šaltesnė nei įprastai. Per šalčius ne vienas vairuotojas susiduria su automobilio užvedimo problemomis. Pasak mechaniko Tomo Marecko, daugelį metų dirbančio su automobiliais, dažniausiai dėl to kalta netvarkingai veikianti automobilio užvedimo sistema.

„Jei visos sistemos, darančios įtaką užvedimui, veikia taip, kaip priklauso, tai mašina visą laiką užsives. Jei neužsiveda – vadinasi, kažkur yra problema, kurią reikia spręsti“, – teigia T. Mareckas.

[quote author=“T. Mareckas“]Galima variklį papurkšti eteriu arba aerozoliniu užvedimo skysčiu. Tačiau tokie metodai nerekomenduojami, nes šiek tiek per daug papurškus galima sugadinti variklį.[/quote] 

Mechanikas neslepia, kad prastai veikiant kažkuriai iš automobilio detalių, mašiną užvesti galima ir ekstremaliais būdais, tačiau jų taikyti griežtai nerekomenduoja – visuomet geriau esant problemoms prastai veikiančias automobilio detales tvarkyti arba keisti naujomis.

„Galima variklį papurkšti eteriu arba aerozoliniu užvedimo skysčiu. Tačiau tokie metodai nerekomenduojami, nes šiek tiek per daug papurškus galima sugadinti variklį“, – įspėja specialistas.

Tvarkingas akumuliatorius

Pasak mechaniko T. Marecko, jei šalčių metu nepavyksta užkurti automobilio, greičiausiai tai yra akumuliatoriaus problema.

„Nepakankamas sukimas ar kitos akumuliatoriaus problemos labai dažnai išlenda atšalus orams. Tačiau akumuliatorių galima patikrinti dar esant šiltiems orams, atliekant specialų testą, kurio metu nustatoma ar jis gali palaikyti reikalingą apkrovą“, – pasakoja T. Mareckas.

Degimo ir kaitinimo žvakės

[quote author=“T. Mareckas“]Perkant užvedimo laidus, reikėtų atsižvelgti į jų storį – laido skersmuo turi būti pakankamai didelis, nes mažo skersmens laidai neatlaiko didelės srovės.[/quote]

Problema gali tapti ir degimo (benzinu varomiems automobiliams) bei kaitinimo (dyzeliniams automobiliams) žvakės. Jas specialistas siūlo patikrinti dar ateinant didiesiems šalčiams. Šios žvakės tikrinamos tik diagnostiniu stendu, neišimant jų iš variklio – tam, kad automobilį tvarkantis galėtų pamatyti ar žvakė veikia taip, kaip turėtų.

Šalčiai – puikus laikas tikrinti starterį

Jei ir akumuliatorius, ir degimo ar ka.itinimo žvakės veikia, gali būti, jog sugedo jūsų automobilio starteris. Nukritus oro temperatūrai, variklis užsiveda sunkiau, todėl padidėja starterio darbo krūvis – tuomet šis ne tik greičiau dėvisi, bet jei ir taip jau yra nelabai naujas, jo generuojamų apsukų gali nepakakti automobiliui užvesti.

„Starterio problemos dažniausiai pasimato atšalus orams. Tai turbūt vienintelė detalė, kurią ne visuomet galima patikrinti šiltuoju metų laikotarpiu“, – kalba specialistas.

Jei niekas nepadeda – prireiks užvedimo laidų

Automobiliui niekaip neužsivedant, problemą gali tekti spręsti čia ir dabar: traukti, vežti ant tralo ar kažkokiu kitu būdu gabenti iki autoserviso. Tam gali prireikti ir užvedimo laidų. T. Mareckas pataria, kad perkant užvedimo laidus, reikėtų atsižvelgti į jų storį – laido skersmuo turi būti pakankamai didelis, nes mažo skersmens laidai neatlaiko didelės srovės.

„Užvedimo metu starteriui reikalinga didelė elektros srovė, kurios neišeina paduoti per mažo skersmens laidą. Dažnai žmonės sako, kad laidais užkurti automobilio neįmanoma. Netiesa – tiesiog reikia pasirūpinti tinkamais laidais“, – pataria specialistas.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video