Įsteigti įmonę nepakanka: į sėkmę veda reikšmingi žingsniai

 Įsteigti įmonę nepakanka: į sėkmę veda reikšmingi žingsniai

Kad ir koks margas ir galimybių kupinas realus pasaulis, tenka pripažinti, kad virtualusis – daug kartų turtingesnis. Vos keliais kompiuterio ar išmaniojo telefono klaviatūros spustelėjimais galime iš paukščio skrydžio apžiūrėti Majamį, susisiekti su bičiuliu Azijoje ar nusipirkti pliušinį žaislą bet kurioje pasaulio šalyje.

[quote author=“Aut. past.“]Šuolis – įspūdingas: nuo pirmojo tinklalapio 1991-aisiais – iki beveik dviejų milijardų 2017-aisiais.[/quote]

Vis dėlto su technologijų amžiumi visapusiškai atsirišusios rankos teikia ne vien privalumus. Didžiausias trūkumas – neaprėpiami pasirinkimų klodai, kuriuose nesunku pasiklysti.

Norite naujos poros batų? Jūsų paslaugoms – tūkstančiai interneto svetainių visame pasaulyje. Dažna ir nemokamai atsiųs, jeigu reikės, iš paties Tailando – jūs tik pirkite.

Tačiau kaip pritraukti pirkėją būtent į savąjį tinklalapį?

Milijardas (!) svetainių

„Visame pasaulyje veikiančių internetinių svetainių skaičius nuolat svyruoja. Nauji puslapiai užregistruojami, seni, nenašūs ir nebeaktualūs – išjungiami ir uždaromi. O jų skaičius išties sunkiai suvokiamas: 2014 metų spalį pasaulinio interneto tinklo platybėse buvo peržengta milijardo svetainių riba. Šuolis – įspūdingas: nuo pirmojo tinklalapio 1991-aisiais – iki beveik dviejų milijardų 2017-aisiais. Tai praktiškai po tinklalapį kas ketvirtam planetos gyventojui. Įsivaizduokite, koks tai kiekis ir kaip lengva šitame vandenyne paskęsti. Tiek paslaugų ar prekių pirkėjui, tiek jų pardavėjui“, – teigia MB „Mikabitas“ vadovas, verslininkas Mantas Mikalaičiūnas.

Įvaizdis ir matomumas

Anot ilgametę patirtį turinčio IT srities specialisto, laikai, kai prekes rinkdavomės ant turgaus prekystalio, o daugiausia parduodavo tie, kurie gaudavo strategiškai patogesnes vietas prekyvietėje, seniai praėjo.

[quote author=“M. Mikalaičiūnas“]Pozicijos organinėje „Google“ paieškoje daugumai verslų yra tiesiogiai susijusios su pardavimais. Logika paprasta: kiek žmonių tave randa – tiek tu parduodi.[/quote]

„Dabar pardavimai persikėlė į virtualią erdvę, o joje – sąlygos visiems vienodos, – šypteli M. Mikalaičiūnas. – Įmonę įsteigti nepakanka – reikia būti matomam. O tam būtini keli dalykai. Pirmiausia – įmonės įvaizdis. Kitaip – „veidas“: pradedant logotipu, baigiant vizitinėmis kortelėmis. Antra – internetinis įmonės, įstaigos ar organizacijos tinklalapis. Jeigu tavęs negalima atrasti internete, vadinasi, tu apskritai nebūsi surastas. Auksinė taisyklė: jeigu norite didelių pardavimų, būti matomam ir lengvai atrandamam versle yra gyvybiškai svarbu.“

Kuo toliau nuo šablonų

Jeigu atrodysite taip pat, kaip ir jūsų konkurentai, kaip žmogus pasirinks ne juos, o jus?

Būtina turėti profesionalų, atpažįstamą, įsimintiną virtualų veidą, kitaip – identitetą internete.

M. Mikalaičiūno teigimu, virtualus veidas ir internetinė svetainė – tai investicijos, kurios atsiperka: „Seno tipo, šabloninė svetainė tikrai nepritrauks žmogaus į ją užsukti antrą kartą. Unikalūs, pagal užsakovo poreikius ir teikiamas paslaugas kuriami svetainių dizainai yra pritaikomi tiek reprezentacinėms įmonių, įstaigų, organizacijų svetainėms, tiek elektroninėms parduotuvėms.“

[quote author=“M. Mikalaičiūnas“]Auksinė taisyklė: jeigu norite didelių pardavimų, būti matomam ir lengvai atrandamam versle yra gyvybiškai svarbu.[/quote]

El. parduotuvės – visa galva aukščiau

Elektroninė prekyba ne tik supanašėjo su fizine, bet pastarąją jau ir pralenkė daugeliu aspektų.

„Internete jau galima peržvelgti prekes 3D formatu, bet ir apžiūrinėti vaizdo įrašus, pristatančius konkrečią prekę ar paslaugą. Be to, elektroninė parduotuvė vienu metu gali eksponuoti kad ir 1 000 prekių, ką fiziškai įgyvendinti būtų sudėtinga, – pasakoja IT specialistas. – Įdiegiami skirtingi apmokėjimo būdai, iš kurių vartotojas pasirenka sau parankiausią, o neretai užtenka išsitraukti tik kreditinę kortelę. Pirkėjas pasirenka, kur ir kada jam patogu atsiimti prekes, o sąskaita el. paštu labai patogiai atsiunčiama visai netrukus po pirkimo parvirtinimo. Be abejo, pardavėjui elektroninėje parduotuvėje patogu sekti statistiką – kiek lankytojų užsuka, kokias prekes dažniausiai perka, kiek klientų neranda tam tikros prekės dydžio ar spalvos, kad ateityje būtų galima trūkstamų  prekių užsakyti daugiau. Yra labai daug sprendimų, kurie ne vien padėtų didinti pardavimus, bet ir palengvintų darbą pardavėjui.“

[#gallery=1751#]

Visko ieško ir viską randa internete

Šių dienų žmogus – toks, kuriam paroje dvidešimt keturių valandų per maža, todėl kiekviena minutė jam brangi, o jo laikas – preciziškai apskaičiuotas.

Todėl, anot M. Mikalaičiūno, šiais laikais skelbimus popieriuje retas beskaito – įvairaus amžiaus, net ir vyresniojo, vartotojai, jau nė nekalbant apie jaunimą, visos įmanomos informacijos, prekių ir paslaugų ieško internete.

„Jeigu konkrečiau, tai dažniausiai – „Google“ paieškos sistemoje. 2019 metų duomenimis, 78 procentų pasauliniame interneto tinkle atliktų paieškų vyko per „Goolge“ sistemą. Antroje vietoje – „Bing“ paieškų sistema – 8 procentais. „Baidu“ – trečioje vietoje su 7 procentais. O likusius procentus sudaro kitos paieškų sistemos“, – informuoja M. Mikalaičiūnas.

[quote author=“Aut.past.“]2019 metų duomenimis, 78 procentų pasauliniame interneto tinkle atliktų paieškų vyko per „Goolge“ sistemą.[/quote]

Kaip nekristi konkurencinėje kovoje?

Bet kodėl gi vieni „Google“ sistemoje randami lengvai, kiti – gerokai sunkiau? Kodėl, jeigu ieškome, tarkime, santechnikos paslaugas teikiančios įmonės savo mieste, vieną tiekėją „Google“ paieška mums pateikia pirmose pozicijose, o kitą – tik trečiojo paieškos puslapio „uodegoje“?

„Pozicijos organinėje „Google“ paieškoje daugumai verslų yra tiesiogiai susijusios su pardavimais. Logika paprasta: kiek žmonių tave randa – tiek tu parduodi. Pozicijos „Google“ paieškoje yra kintamos. Aukštesnes pozicijas „Google“ paieškoje galime pasiekti su SEO (ang. – search engine optimization) paslaugomis. SEO procesas susideda iš vidinių ir išorinių svetainės optimizavimo darbų. Jeigu siekiate aukštesnių pozicijų paieškos sistemose jūsų verslo naudai, kreipkitės į IT specialistus. Jie padės jums priimti geriausią sprendimą, – pataria M. Mikalaičiūnas. – Didelę reikšmę verslui, visai kaip ir organinė paieška, turi socialiniai tinklai – „Facebook“, „Instagram“, „LinkedIn“ paskyros. Juose skleisti reklamas yra tikslinga, juolab, kad užsakydamas reklamą socialiniuose tinkluose, gali ją pritaikyti pasirinktai žmonių grupei – pagal amžių, gyvenamąją vietą, pomėgius ar netgi… klausomą muziką.“

2019 metų duomenimis, 78 procentų pasauliniame interneto tinkle atliktų paieškų vyko per „Goolge“ sistemą

„Jums tereikia geros verslo idėjos. O visa kita, pradedant jūsų įmonės, matomumu ir žinomumu, tęsiant jūsų teikiamų paslaugų ar prekių pardavimu (interneto svetainės kūrimas), ir baigiant aukštomis pozicijomis pasaulinėse interneto paieškos sistemose bei paveikiomis reklamomis socialiniuose tinkluose – palikite IT srities profesionalams“, – šypteli MB „Mikabitas“ vadovas M. Mikalaičiūnas.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video