Dėl chamiško elgesio atleistos dvi ligoninės darbuotojos

 Dėl chamiško elgesio atleistos dvi ligoninės darbuotojos

Kėdainių ligoninės direktoriui Stasiui Skauminui teko aiškintis rajono savivaldybės Tarybai. Posėdžio metu jis sulaukė klausimų apie netinkamą, o kartais net chamišką ligoninės darbuotojų elgesį su pacientais. Paaiškėjo, jog problema išties aktuali, dėl to  teko atsisveikinti ne su vienu darbuotoju.

Tiria visus skundus

Įžūlūs įvairių įstaigų darbuotojai, nepagarbiai besielgiantys tiek su klientais, tiek su kolegomis, niekam ne naujiena. Ypatingai puiki terpė tokiems veikėjams veistis yra valstybinės įstaigos. Nors nepaneigsi, kad nemandagių žmonių gali pasitaikyti turbūt bene visose, net ir privačiose, institucijose.

Kita vertus, akiplėšiškumą kiekvienas suprantame savaip. Net ir už teisėtas savo teises kovojantis ar pareigas deramai atlikti reikalaujantis žmogus kažkam gali pasirodyti netašytas akiplėša.

[quote author=“S. Skauminas“]Pradėjus nagrinėti nepasitenkinimo aplinkybes, neretai paaiškėja, kad viskas nebūtinai yra taip, kaip nupasakoja pareiškėjas.[/quote]

Kėdainių ligoninės vadovybė kasmet sulaukia daugybės nusiskundimų dėl nemandagaus ar netinkamo medikų elgesio. Ne visi jie būna pagrįsti, tačiau, anot įstaigos vadovo, reaguojama į kiekvieną. Ligoninės vadovui teko atsakyti ir į savivaldybės Tarybos narių klausimus apie personalo požiūrį į pacientus bei elgesį su žmonėmis.

Atleido dvi darbuotojas

„Nusiskundimų dėl medicininio ar kito ligoninės personalo darbo bei elgesio sulaukiame ne taip ir retai. Tačiau reikia pasakyti, kad pasitvirtinančių skundų nėra daug. Pradėjus nagrinėti nepasitenkinimo aplinkybes, neretai paaiškėja, kad viskas nebūtinai yra taip, kaip nupasakoja pareiškėjas. Įstaigoje turime sudarę komisiją, kuri ir sprendžia tokius klausimus. Komisija reaguoja ir nagrinėja visus skundus be išimties. Skundui pasitvirtinus visada imamės atitinkamų priemonių. Jei darbuotojas nėra visai blogas, tik turi bendravimo sunkumų, pasistengiame jam surasti pareigas, kur būtų kaip įmanoma mažiau kontakto su įstaigos žmonėmis“, – sakė Kėdainių ligoninės direktorius Stasys Skauminas.

Pasitvirtinus netinkamo elgesio faktui gali tekti net ir atsisveikinti su darbo vieta. Taip pernai atsitiko dviem ligoninės darbuotojoms.

Daugiausia problemų – tarpinėje grandyje

„Žinoma, vien dėl nemandagaus elgesio niekas juk iš karto neatleidžia iš darbo. Tačiau jei po perspėjimo ir nuobaudų netinkamas elgesys kartojasi ir toliau, o jei dar prisideda ir kiti rimti darbo etikos ar pareigybiniai pažeidimai, kito pasirinkimo kaip tik atsisveikinti su lūkesčių nepateisinusiu darbuotoju nelieka. Dėl įvairių kompleksinių priežasčių pernai buvo atleista keletas ligoninės darbuotojų. Vieno paslaugų buvo atsisakyta dėl girtavimo darbo vietoje, kiti turėjo kitų nusižengimų“, – apie sudėtingus, tačiau būtinus sprendimus pasakoja ligoninės vadovas.

[quote author=“S. Skauminas“]Pacientai, suprantama, turi teisę reikalauti mandagaus ir pagarbaus medikų elgesio, bet ir patys privalo nepamiršti tokiais būti.[/quote]

Iš maždaug 600 ligoninės kolektyvo narių didžiąją dalį sudaro ne gydytojai, jų čia yra vos šeštadalis. Tad ir didžioji atleidžiamų darbuotojų dalis yra vidurinysis medicinos ar kitas personalas.

Susiduriama su įvairiomis situacijomis

Ilgametis mūsų miesto ligoninės vadovas pasakoja, kad neretai konfliktai tarp  medicinos darbuotojų ir pacientų kyla dėl pastarųjų ne visada pagrįstų reikalavimų.

„Štai, kad ir vos prieš keletą dienų įvykęs incidentas. Į ligoninės priėmimo skyrių atvyko iš užsienio į gimtąjį kraštą grįžęs emigrantas. Šis gydytojams po nosimis mosuoja kažkokia neaiškia, anot jo, draudimo kortele ir reikalauja jį aptarnauti nemokamai. Tai tikrai nebuvo Europos sveikatos draudimo, greičiausiai kažkokios privačios draudimo kompanijos išduota kortelė. Tokiu atveju mums būtinas išdavusios kompanijos patvirtinimas el. paštu ar kitu būdu, kad gydymo išlaidos bus apmokėtos. Be to, šiam žmogui nereikėjo skubios pagalbos, o tokiais atvejais asmenys privalo kreiptis ne į priėmimo skyrių, o į polikliniką. Tai priėmimo skyriaus medikai piliečiui ir paaiškino, jam tokia tvarka nepatiko ir jis apskundė medicinos darbuotojus, jų elgesį įvardindamas kaip netinkamą ir grubų. Taip kad skundų būna pačių įvairiausių ir kiekvieną reikia išsamiai išsiaiškinti“, – sako su medicina nieko bendro neturinčius reikalus nuolat turintis aiškintis gydymo įstaigos vadovas.

Pašnekovas primena, kad pacientai, suprantama, turi teisę reikalauti mandagaus ir pagarbaus medikų elgesio, bet ir patys privalo nepamiršti tokiais būti.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video