Didėja vienkartinis automobilių taršos mokestis

Nuo sausio 9-osios dienos padidėjo vienkartinis automobilių taršos mokestis, kuris yra sumokamas registruojant automobilį „Regitroje“./ „Rinkos aikštės“ archyvo Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Nuo sausio 9-osios dienos padidėjo vienkartinis automobilių taršos mokestis, kuris yra sumokamas registruojant automobilį „Regitroje“. Mokestis padidėjo po to, kai Valstybės duomenų agentūra paskelbė mokestinių metų vartotojų kainų indeksą.
Skaudžiausias mokestis – dyzelių vairuotojams
„Regitra“ informuoja, kad mokesčio dydžiai, lyginant su praeitų metų dydžiais, kinta nuo 38 centų iki 15,12 eur. Tiesa, tikslus mokesčio dydis priklauso nuo registruojamo automobilio išmetamo CO2 kiekio ir degalų rūšies.
Dyzeliu varomus automobilius besirenkantiems žmonėms šis mokestis kanda labiausiai ir gali siekti net ir 752 eurus, jei yra nustatyta, kad registruojamo automobilio išmetamas CO2 kiekis yra 301g/km arba didesnis.
Per praėjusius metus mūsų mieste buvo registruoti 543 benzinu ir elektra arba benzinu / dujomis ir elektra varomi hibridai, 119 – dyzeliu ir elektra varomi hibridai bei 94 lengvieji elektromobiliai.
Aut. past.
Analogiškai jei toks pats CO2 išmetimas yra benzininiame automobilyje, vienkartinis taršos mokestis sieks 376 eurus, jei varomas dujomis – 338 eurus.
Automobiliai, kurie išmeta iki 130g/km CO2 vienkartiniu taršos mokesčiu yra neapmokestinami.
Vidutiniškai sumoka apie 100 eurų
Vienkartinis automobilio taršos mokestis buvo įvestas dar 2020 metais. „Regitros“ duomenimis, vidutiniškai gyventojai sumoka apie 100 eurų siekiantį mokestį.
2021 m. iš jo buvo surinkta apie 31,8 mln. eurų, 2022 m. – apie 31,1 mln., 2023 m. – apie 36,6 mln., 2024 m. iki lapkričio mėnesio – apie 33,3 mln. eurų.
Kėdainiuose iš viso yra registruota kone 35 tūkst. transporto priemonių.
Aut. past.
Tiesa, pastaraisiais metais „Regitroje“ statistiškai netaršių automobilių, kurie išmeta iki 130g/km CO2 užregistruojama apie trečdalį. Taršiausių automobilių, kuriuos registruojant reikia sumokėti didžiausią mokestį, užregistruojama kiek mažiau, nei 1 proc.
Kraštiečiai renkasi dyzeliu varomus automobilius
Per praėjusius metus mūsų mieste buvo registruoti 543 benzinu ir elektra arba benzinu / dujomis ir elektra varomi hibridai, 119 – dyzeliu ir elektra varomi hibridai bei 94 lengvieji elektromobiliai. Taip pat registruotas vienas krovininis iki 3,5 t. elektrinis automobilis bei du elektriniai mikroautobusai nuo 8 iki 22 sėdimų vietų skaičiaus.
Norint susigrąžinti mokestį, automobilis turi būti išregistruotas ir išgabentas iš Lietuvos nepraėjus 90 dienų nuo pirmosios jo įregistravimo dienos.
Aut. past.
Kėdainiuose iš viso yra registruota kone 35 tūkst. transporto priemonių. Didžiausia dalis – dyzeliniai automobiliai, kurių yra 22,22 tūkst. Dar 6,4 tūkst. yra benzinu varomų automobilių, apie 1,3 tūkst. – benzinu ir dujomis varomų transporto priemonių.
Mokestį galima ir susigrąžinti
Tiesa, automobilio registracijos metu sumokėtą taršos mokestį galima ir susigrąžinti. Registracijos mokestis gali būti grąžinamas tais atvejais, kai visiškai naujas automobilis greičiau negu per 90 dienų nuo pirmosios įregistravimo datos buvo išregistruotas ir išgabentas iš Lietuvos teritorijos.
Norint susigrąžinti mokestį, automobilis turi būti išregistruotas ir išgabentas iš Lietuvos nepraėjus 90 dienų nuo pirmosios jo įregistravimo dienos, paskutinis registre užfiksuotas automobilio valdytojas turi pateikti prašymą (internetu – pildo pats asmuo, padalinyje – užpildys darbuotojas).
Prašymas grąžinti mokestį išnagrinėjamas per 20 darbo dienų, o grąžinami pinigai pervedami į prašyme nurodytą banko sąskaitą.
4 Komentarai
Dabar kvepuosim grynu oru susimokeja
Kodėl co žiūri pagal dokumentus?
Gi prieš registruojant tikrina rechnikonėje. Tai ir mokėti reiktų už faktinį co, o ne koks ant popieriaus
greit bus galima nusikaltusiam už skirtus bausmės metus susimokėt kokioje naujai įsteigtoje šaraškino kontoroje.Žodžiu,nusipirkt indulgenciją.Na kaip su tarša-susimokėjai ir tu jau ekologiškas.
Įdomu žinoti ar visi surinkti pinigai keliauja į biudžetą, o gal didesnė jų dalis lieka registras kišenėje, ir kur tikslingai šios lėšos skiriamos.
Šito niekas niekur nepaskelbė, ir tai liks nežinoma